Bazı adamlar, incitmeden sevemezdi..
Kırardı, dökerdi, yangınlar bırakırdı arkalarında.
Bazı adamlarsa, tüm geçmişi unutturur,
Parmak uçlarından öperdi..
-Cemal Süreya-
Oturur bir gece yarısı, bir adamın bir kadına yazdığı şiir olursun..
O şiir öyle güzel olmuştur, içinde ruh bulursun..
Ahh, o adamlar iyi ki aşık olmuşlar.!
Ahh, o kadınlar aşka ne çok yakışmışlar..!
-Cemal Süreya-
Kuşlar uçtuğunu bilirler mi? Yoksa sadece uçarlar mı?
Ya ağaç? Yeşil olduğunu düşünür mü?
Yoksa sadece yeşil midir?
Peki, insan, insan olduğunun farkında mıdır?
-Eddi Anter-