Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Diyalektik 2 – Şeref, Bilgelik, Sanat
*_Düşünce_ _Buda: Her şey düşüncedir. Ne düşünüyorsak o oluruz. Bize düşüncelerimiz şekil verir. Hepimiz düşüncelerimizden doğarız. Bu dünyayı yaratan, zihnimizdir. Bu dünyayı bir hava kabarcığı, bir serap gibi düşün. Dünyayı böyle gören kişiyi ölüm görmez. Biz, içselliğimizin meyvesiyiz. İçimizde ne varsa biz oyuz. Bizi biz yapan zihnimizdir.
Şark Islahat Planı’ndan Bu Yana Cumhuriyetin Kürtlere Yaklaşımı Üzerine
Osmanlıdan başlayarak Türkiye tarihi hep özel hal yöntemlerine tanık olmuştur. 18 kardeşini bir gecede iktidarın selameti için katleden bir rejimin başka türlü olması da mümkün değildir. Bu özel hal uygulamaları, denetim altına alınan toplumları, halkları, inançları, siyasal düşünce akımlarını, renkleri ezmek, çoğu zaman da başkalaştırmak için hep
Reklam
İslamı her alanda yaşamak ve yaşatmak...
Muallimeliğimin medar-ı süruru...🪷 -Öğretmenim Allah duam için mi seni gönderdi? Muallimeliğimin 12. senesindeyim. İlk defa başörtüsü olan biri ile vakit geçiren öğrencimde oldu. İlk defa benimle İslam'ın güzelliğine vakıf olanda oldu. Çocuk Gelişimciyim ama çoğu okulda Din Kültürü ve Ahlak Öğretmeni olarak karşılandım. ELHAMDÜLİLLÂH Hepsinde kulluğumun bilinci ile ilerledim. Her gönüle giremesemde izler bıraktım. Bazen sadece çocukta, bazen bütün aile ile eğitim alanında oldum. Kur'an harflerini, ayetleri, minik yüreklerde yeşertmek için mücadele ettim. Minik yüreklerimle hatimlerimiz güzel yollarımız oldu. Bugün bana öğrencimin sorduğu soru ile kulluğumu sorguladım. Rabbim beni nerede bulundurmak istiyorsa, nerede onu anlatmamı istiyorsa vesile kıldı. Rabbim beni minik yürekte dua olarak beklettiğin için hamd olsun🤲 Kayseri (Tebessüm) 20.5.23
Güzel bir gün, güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle...
youtu.be/iegW9J77PRs Fuzuli, Şem'i, Kazancı Bedih ve Muzaffer Ozak nerede buluşur? Sabah sabah bir arkadaşımız Kazancı Bedih'in okuduğu, Ben beni bilmem neyim dünyâ nedir ukbâ nedir Söyleyen kim söyleten kim aşk nedir sevdâ nedir Sözleriyle başlayan türküyü paylaştı. Birkaç kez dinledikten sonra durup düşündüm. Urfalı Kazancı
Türkiye’de geçmişiyle irtibatını kesen nesillerin en büyük problemi “kendinibilmezlik”tir. Çünkü ona göre Türklük, “geçmişte zuhur edivermiş herhangi bir araz” değildir, aksine, “insanlığı bir bütün olarak biçimlemiş, tarihin en kayda değer iki yahut üç belirleyici gücünden biri olan İslam âleminde öz bilincine vâkıf olup ona bin küsur yıl öncülük, önderlik ve hamilik etmiş” bir anlayışın bir varoluşun adıdır. Duralı, İslam medeniyetiyle Türk kültürü arasında hayati bir bağ kurar. İslam medeniyetinin belirgin özellikleri tanınmadan Türklüğün anlaşılamayacağını, Türk irfanının bu yönüyle Arap, Fars ve Hintlilerden ayrıldığını söyler. Çünkü Türkler İslam dairesine girdikten sonra örf, âdet bakımından kendini baştan ayağı İslam medeniyetiyle içeriklendirmiştir. Bu içerikten uzaklaşan toplumlar, Türklük dairesinin dışında kalarak varlığını sürdüremez hâle gelecektir. Onun İslam medeniyetinden anladığı ise oldukça zengin bir arka plana yaslanır. Duralı, İslam medeniyeti birikiminin sadece Müslüman coğrafyalardan devşirilen tecrübelerden ibaret olmadığı, içinde İlk Çağ Çin, Hint, İran, Bizans ve Eski Çağ Ege medeniyetlerinin izlerini barındırdığı fikrindedir. Osmanlılar, 1800’lerden itibaren felsefi bilincini inşa etmiş toplumlarla mecburi bir karşılaşma yaşadığında, bu karşılaşmayı, sırtını İslam medeniyetinin bu zenginliğine dayayarak göğüslemeye çalışmıştır. Teoman Duralı’nın Mirası: Dili Savunmak 2022-01-15 Emi̇n GÜRDAMUR  
Melikşah Sezen / Vuslat Dergisi Türkçülük İdeolojisi ve Mâturîdîlik: Bir İdeoloji İstikametinde Mâturîdîliğin Keşf ve İstismarı Ehl-i Sünnet dairesi içinde yer alan kelâm fırkalarının kurucu iki reisinden bir tanesi olan İmam Ebû Mansur Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd el-Mâturîdî es-Semerkandî (ö. 333/944) ve ona nispetle anılagelen itikadî
Reklam
Sevan Nişanyan-2019
Batılılaşma "Son devir Osmanlı kültürüne azıcık olsun vakıf olan herkes bilir ki, o devir elitinin Batı’nın kültürü, fikriyatı, üslubu, modası, siyaseti, dili ile tanışıklığı bugünkü Türkiye’de alışık olduğumuzun çok ötesindedir. Hatırlayalım: Kızlarına piyano dersi aldıran “muhafazakar” İslam alimi Ahmet Cevdet Paşa... Hatıratını Fransız kâtibine Fransızca dikte ettiren sadrazam Tunuslu Hayrettin Paşa... Fransa’nın elit lisesinden mezun sadrazam Ahmet Vefik Paşa... “Türkten çok Fransız” olmakla suçlanan sadrazam Keçecizade Fuad Paşa... Garden partilerde padişah kızı olan eşiyle beraber şampanya eşliğinde Haydn resitali veren sadrazam Damat Ferit Paşa... nü ressamı halife Abdülmecid Efendi... Amerikan kolejinde hoca olan Tevfik Fikret... ateizmini intiharıyla tescil eden Beşir Fuad... Schopenhauer ve Nietzsche ile ilgili yayın kaçırmayan Hüseyin Rahmi... Var mıdır Cumhuriyet Türkiye’sinde emsalleri?"
Hamdullah Çelebi
Dalâlet demişsin behey sofu ne bâtıl insansınız Gece gündüz ezberiniz küfürlü lisânınız Hüve-l bâkî ne demektir bilmezsin dalâliniz Hakka râzı ol deyince küsüp darılansınız İblis`e tâbi olmuşsunuz dîn ü îmânınız Ne kadar vasfın eylesem gitmez şekk ü gümânınız Ne ahd-i ikrârınız var ne peymân-ı dâmânınız Mescidde ol Nûr-u Allah`a hançer sokansınız Kâfir gibi “lâ” deyüben inanmazsınız âyete Soyunuz kasteyledi Hüseyn gibi bir zâta Vardınız tabi oldunuz Yezîd adlı lânete Üzerine leşker çekip mübârek başın kesensiniz Put-u Uzza´yı katleyle ki bulasın Târik-i Hakk´ı “Men aref” sırrına vâkıf ol Alleme´l esmâ´yı oku Ta ezelden rûhunuza öyle kâr etmiş ki kör fakı Şâh Bâkır´ın başına kiriş takıp katleyleyensiniz Hamdullah fâhir bilir ol hânedânın ismini Kasdediben ey hainler çiğnediniz üstünü Şâd şâd-mân olup gah Hüseyn´in yas günü Doldurup şişeleri zıkkımlanıp içensiniz. Hamdullah Çelebi/Hasreti Kaynak: - Hamdullah Çelebi "Hasreti", Serkan Erdugan, Alevi Bektaşi Kültürü Anabilim Dalı, Gazi Üniversitesi, Mayıs 2018, sayfa 66-7
32 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.