Birinci kural yaradana hangi kelimelerle tanımladığımız kendimizi nasıl gördüğümüze aynı tutar şayet tanrı dendi mi öncelikle korkulacak utanılacak utanılacak bir varlık geliyorsa aklına demekki sen de korku ve utanç içindesin çoğunlukla yok eğer tanrı dendi mi evvela aşk merhamet ve şevkat anlıyorsan sen de bu vasıflardan bolca mevcut
250 syf.
·
Puan vermedi
Neden hiçbir Bir şey Yok da bir sey var?
Herşeyin nereden geldiği ve hiçlik durumundan varlık durumuna nasıl geçildiği ve hiç birşeyin neden ve nasıl birşey durumuna geçtiği evrenin ve varoluşun gizemlerini keşfetmenin hazzını yaşamak istiyorsanız ideal bir kitap. Aristoteles “Her şeyin ilk nedeni olan ilk şey kendi nedeni olabilir mi?” Leibniz "Varlık neden var?" veya "Neden yokluk dışında bir şey var? Bunun nedeni kendi varlığının nedenini kendinde bulunduran bir varlıkta bulunabilir yani tanrı kavramı ile açıklar. Konu ile alakalı leibniz'in yeter neden ilkesi,celismezlik ilkesi mümkün dunyalarin en iyisi tezi incelenebilir.
Neden Hiçbir Şey Yok Da Bir Şey Var
Neden Hiçbir Şey Yok Da Bir Şey VarLeszek Kolakowski · Jaguar Kitap · 201639 okunma
Reklam
bâzı tarîkatlerde de, başlangıç ta sûret-i haktan görünen güzel niyetlerle birtakım ticârî faaliyetlere girilmektedir. Fakat işin sonunda, ekseriyetle takvā hassasiyetlerinden uzaklaşılarak maddi menfaatlere râm olmuş bir yapıya dönüşülmektedir. Bu ise, bariz bir şekilde dînin dünyaya ålet edilmesidir. Hiçlik ve yokluk kapısı olan tarikatin, varlık ve çokluk kaygısıyla hareket eden bir menfaat çarkına dönüşmesidir. Bazı tarîkatlerde ise, helâl-haram hassasiyetleri geri plāna atılarak, yine; "benim kalbim temiz(!)" gibi, içi doldurulmamış ifadelerle, kadın-erkek ihtilätının önünün açıldığı, tesettürde zaaf gösterildiği ve daha nice şer'i ölçülerden tâviz verildiği görülmekte- dir. Sanki kalp temiz olduğunda helâl-haram sınırlarına riayet etmek gerekmezmiş gibi, tamamen nefsåniyete prim veren, bâtıl bir görüşe meyledilmektedir
Şems-i Tebrizi nin 40 kurali
1.kural yaradanı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. şayet tanrı dendi mi öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sende korku ve utanç içindesin çoğunlukla...yok eğer tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıflardan bolca mevcut
Gerekçesi sadece bir "belki" olup, önümde yükselen bu aşılmaz duvarları delip geçme, ya da yıkıp yerle bir etme isteğiyle kuduruyorum. Akıl, varlık karmaşasını, yani kaosu bizden gizlemek için yükseltiyor bu duvarları. "Niye?" derseniz, bu duvarların ardında evrensel kaos ve yokluk, "hiçlik" var da ondan. Hiçbir şey yok arkasında duvarların. Onlar, bir şeyler yapmayı başarabildiğimiz şu dünyayla "boşluk" arasına çekilmiş sınırlardır.
Sayfa 139Kitabı okudu
Hiçlik nedir?
Modern kuantum fiziğinde atomaltı parçacıkların konumunu ve hareketini kesin olarak belirlemek imkânsızdır. (Heisenberg belirsizlik ilkesi) Yani uzayda belirli bir bölgenin boş olduğunu asla kesin olarak söyleyemezsiniz. Bu da boşluğun her an bir şeyin ortaya çıkabileceği ihtimali ile gergin olduğu anlamına gelir. Görünüşe bakılırsa Hint vedalarındaki "ne yokluk ne varlık" gibi bu gerginlik evrenimizi sıfırdan başlatmıştır.
Sayfa 33 - Doğan KitapKitabı okudu
Reklam
Sen nesin, varlik nedir, nerden bileceksin? Dünyan esen yel üstüne kurulmuş senin. İki yokluk arasında bir varlık seninki: Hiçlik ne varsa çevrende, sen de bir hiçsin. Ömer Hayyam
_Mantık, mutlak varlığın bilimidir. Varlık, sonsuzluğun tedirginliği dürtülen mutlak tinin kendini evrene açmasıdır. Mantık bilimi, kosmos’un nedeni olan mutlak tini ortaya koymaya çalışır. Mutlak tin, Tanrı’dır, İdea’dır.(Kendinde varlık). Özne ile nesnenin, ideal ile gerçekliğin, sonlu beden ile sonsuz ruhun birliğidir idea. Mantık bilimi mutlak
Yeni Diyalektik
_Tanrı, ilk ateisttir. Ateistler _Tanrı, ilk masondur. Masonlar _Orospu çocuğu. Marques de Sade _Herkesin tanrısı kendine benzer. Yamyamların tanrısı bir yamyam; savaşçıların tanrısı bir savaşçı; hırsızların tanrısı hırsız; aşıklarınki de aşk tanrısı olacaktır. Ralph Emerson _Trakyalılara göre tanrı, sarışın ve mavi gözlüdür. Öküzlerin elleri
773 syf.
·
Puan vermedi
Varlık ve Hiçlik
Varlık ve Hiçlik
Jean-Paul Sartre
Jean-Paul Sartre
Kitaba başlamadan önce Jean Paul Sartre'nin "Varlık ve Hiçlik" kitabı, varoluşçular için ayrı bir öneme sahiptir. Bu kitap, sadece eleştiri içermekle kalmaz, aynı zamanda bazı sorulara cevap bulma amacı taşır. Varoluşçuların felsefi düşünceleri üzerine derinlemesine bir inceleme sunar ve insan varoluşunun temel
Varlık ve Hiçlik
Varlık ve HiçlikJean-Paul Sartre · İthaki Yayınları · 2018873 okunma
Reklam
Benim canım hep şarabın izindedir, Kulağım ney ve rebap sesindedir. Toprağımdan testi yaparlarsa benim O testi şarap doldurulmak içindir. Sen nesin, varlık nedir, nerden bileceksin? Dünyan esen yel üstüne kurulmuş senin. İki yokluk arasında bir varlık seninki: Hiçlik ne varsa çevrende, sen de bir hiçsin.
Sayfa 131Kitabı okudu
_Her seçiş bir vazgeçiştir. _Sonunda kendim olabilmek için, değişiyorum. _Ezilenler arasında din adamı yoktur. Din adamları, ezen sınıfların asalaklarıdır. _Oy verdiğiniz hükümet soykırım işlerken siz kurban değilseniz, o zaman kesinlikle işkencecisiniz. _Hepsi birden aynı şeyi düşünmeye neden bu kadar önem veriyorlar. _Düşünmek için zaman
_Metafizik, var olanı olduğu gibi zihne tekrar kazandırmak için var olanın ötesini araştırmak demektir. _Metafizik, insanın tabiatına aittir. O, mevcudiyetin içinde esaslı bir andır: Bizzat mevcudiyettir. İnsan varlığı, hiçliğin içine dalmış bulunduğu takdirde ancak var olanla temasa geçebilir. Var olanı aşan hamle mevcudiyetin özünde meydana
219 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.