Varlık ancak ve ancak yokluğun içinden geçmektedir. Yokluğu görmeyen varlığı da bilemez. Kendine yokluk aynasında bakmayan noksan kalır. Kibir ise noksanı eşref-i mahlûkat olan insanın kendini üstün görme aynasıdır. Bu aynada kişi özünü kaybeder. Bir yanılsamanın içinde dağılır. Zan içinde yaşar. Ne yazıktır ki o zavallıya, gurur batağına saplanmıştır. Ruhunu kötülüğe, kibre teslim etmiştir. İlk benlik kavgasına giden şeytanın elinden tutmuş yürümektedir ve artık ruhuna hızla yayılan hastalığın pençesindedir.
Sayfa 146
Reklam
#omerhayyam
bir sır daha var, çözdüklerimizden başka! bir ışık daha var, bu ışıklardan başka. hiçbir yaptığınla yetinme, geç öteye: bir şey daha var bütün yaptıklarından başka niceleri geldi , neler istediler, sonunda dunyayi bırakip gittiler. sen hic gitmeyecek gibisin, degil mi? o gidenler de hep senin gibiydiler.. geçmis günü beyhude yere yâd etme, bir
Geceyi gör ki gündüzün kıymetini anla Şerri yaşadıktan sonra isyan etme ki hayra yönelesin Yokluğu tat ki varlık içinde olduğunun farkına varabilesin Siyah siyah olduğunu beyaz olmadan bilemez... ⬜⬛⚪⚫◻◼◽◾▫▪
baş karakterin- anlatımın dışında bırakıldığı diğer bir eser de Robbe-Grillet'nin Kıskançlık romanıdır; öyle bir hünerle kotarılmıştır ki başkarakterin yokluğu her an hissedilir. Robbe-Grillet'nin çoğu romanı gibi Kıskançlık'ta da sağlam bir öykü yapısı yoktur (en azından geleneksel "giriş, gelişme, sonuç" anlamında), daha
Sayfa 107 - 108 Can Yayınları (Çağdaş)Kitabı okudu
Varlık hiçbir zaman yokluğu bilemez. Varlıkta yokluk bilgisi yoktur.
Sayfa 103Kitabı okudu
Reklam
varlık yokluğu bilemez..
Biz varlık olmamız sebebiyle hiçbir zaman ve hiçbir şekilde yokluğu anlayabilmemiz mümkün olmayacaktır.
Sayfa 312