Elimden gelse sosyal medyadaki tüm psikoloji içeriklerini kaldırırdım. Psikoloji ile ilgili sertifikalarin psikoloji lisans mezunları dışında alımını yasaklar, herkesin aile danışmanı, ilişki uzmanı vs olmasını engellerdim. Bununla da kalmaz psikologlarin dahi öyle ulu orta teşhis yapmasını öneriler vermesine filan mani olurdum. Hani şimdi sağlık personeli olmayanların sağlıkla ilgili tavsiye vermesinin önüne geçildiği gibi...
Bunu terapi alan hatta psikiyatrik ilaç kullanan ve çok faydasını görmüş biri olarak söylüyorum.
Psikoloji faydalıdır, psikiyatri ciddi bir bilim dalıdır ancak oyuncak değildir. Hele ki sosyal medya içeriklerine meze olacak kafamizdan kendimize, başkalarına analizler yaptirtacak, yaftalayacak bir dal hiç değildir.
Ama belki de en zararsız zararı bu olabilir.
Esas problem ise ortamıza atılan "bireysellik/bağımsızlık" bombasinda. Bu çok geniş bir mesele ancak basitçe "sen çok değerlisin, her şeyin en iyisine layıksın, sen mükemmelsin" süslemeleri ile bezeli benmerkezcilik, "sınırlar" meselesinin egzajere edilmesi ile aşırı bir bana kimse karismasincilik... Müslüman değil yalnız kendi ailesinin tüm ümmetin sorunlarıyla ilgili sorumluluk hissetmesi gereken kişiyken, kendi ailesinde bile "her koyun kendi bacağından asılır" zihniyetini benimseyen kişiye evrilmis oldu. "Bu onun problemi, kendi çözecek", evet ipek böceğinin kozasindan çıkmasına yardım etmeyelim ama bu düştüğünde dahi kaldirma, sen elini uzatma, yardımını esirge demek miydi?
"Kimse istemediğin bir şey yaptıramaz, birileri eleştirecek diye önce kendi isteklerinden vazgeçme" misafir geldiğinde odandan çıkma istemiyorsan hoşgeldin deme miydi gerçekten?
Tamam babalarımız bizi aşırı kisitlamasin, kisitlamasin ki biz de otokontrol gelistirebilelim, biz de akıl edebilen canlilariz