V.Birbirleriyle hiçbir ortaklığı olmayan şeyleri birbirleri aracılığıyla anlamamız mümkün değildir, başka deyişle birinin kavramı diğerinin kavramını içermez. Vl.Doğru fikir kendi nesnesine uygun olmalıdır." Vll.Bir şey varolmayan olarak kavranabiliyorsa onun özü varoluş içermez.
Sayfa 29 - KabalcıKitabı okuyor
Genç kam'ın (oyun'un) mesleğe girme töreni, Yakutlar'da çok tantanalı olur. Kam'ın bütün yakınları, oymak mensupları toplanır ve bir dağ tepesine çıkarlar. Namzedin (adayın) üzerine "kumu" adı verilen bir giysi giydirilir. Eline at kılları bağlanmış bir "asâ" verilir. İhtiyar şaman, belli kaideler yerine
Sayfa 17 - Türk Dünyası Araştırmaları VakfıKitabı okudu
Reklam
Vll BİLİNÇ ÜZERİNE DÜŞÜNME ALETLERİ
Onlarca düşünme aletiyle silahlanmış olduğumuza göre, birçoklarının bütün evrendeki en kafa karıştırıcı olgu saydığı konuya nihayet geldik. Aslına bakılırsa birkaç kişi, bu konunun nihai biçimde gizemli olduğunu da iddia etmiştir. Bilinci asla, ama asla anlayamayacağımızı öne sürmüşlerdir; onlara göre bilinç, bilimimizin ve felsefemizin en zorlu çabalarını bile sonsuza dek boşa düşürecektir. Bu entelektüel barikata inanmak için iyi bir sebep bulunmadığından bunun hüsnükuruntu olduğu sonucuna varmak zorundayım.
Sayfa 263 - AlfaKitabı okudu
Kuran Harfleri
Halife Abdülmelik'in valisi Haccac bin Yusuf, yalnız para ve ölçülere, vergi ve tarımın teşvikine ilişkin yasaları getirmekle kalmamış, nokta ve başka işaretlerin Kuranı Kerim'in metni üzerine, büyük dikkat harcanarak konulmasına ve yanlış okunmasının önüne geçilmesine de önayak olmuştur..Ancak H. II. yüzyılda bu noktaların kullanılmasına karşı. çıkanlar da yok değildi. Sünni mezheplerden Maliki mezhebinin kurucusu olup M. Vll. yüzyılda ölen Malik bin Enes bunlardan biriydi. Bununla birlikte kolay ve yanlışsız okuyabilme amacı bu çeşit tutuculukları, engelleri bir kenara itebilmiştir. Görülüyor ki, doğru okunmasını sağlamak için olduğu halde, Kuran harflerinin işaretler ve noktalarla bezenmesine bile karşı çıkılmıştı. Şimdi ise o işaretlerin veya noktaların eksik olması durumunda Kuran'ın yayımlanmasına Mushafları İnceleme Kurulu izin vermemektedir
Sayfa 32 - Kırmızı Kedi Yayınları, 2. Baskı: 2018Kitabı okudu
Soruşturma Vll 1. Kendinizi iyi bir dost olarak mı kabul edersiniz? 2. Neyi ihanet sayarsınız: a. bir başkası yaptığında mı? b. siz yaptığınızda mı? 3. Bu günlerde kaç dostunuz var? 4. Dostluğun süresini (sarsılmazlık), dostluğun bir değer ölçüsü olarak görüyor musunuz?
Gelecekteki engellere rağmen, Vll. Charles gibi haykırmaya hazırım: "Onu bana Tanrı verdi, şeytan alamaz."
Reklam
10 Emir; 4-10
IV. Babanı ve anneni say (çünkü kendi çocuklarının da seni saymalarını istersin). V. Öldürme (çünkü başkalarının seni öldürmesini istemezsin). VI. Zina yapma (çünkü sen de aldatılmak istemezsin). Vll. Hırsızlık yapma (çünkü sen de malının çalınmasını istemezsin). Vlll. Komşuna karşı yalancı şahitlik yapma (çünkü onun da sana karşı yalancı şahitlik yapmasını istemezsin). IX. Komşunun karısına göz dikme (çünkü onun da senin karına göz dik­mesini istemezsin). X. Komşunun malına göz dikme (çünkü onun da senin malına göz dikme­sini istemezsin).
Vll. AMA TANRILAR ARASINDA YAŞAYAN PÜRÜZSÜZ iLAHi DOĞRUYA HAKKINI VERMEK iÇiN (PLATON'LA BiRLiKTE) YALAN DANSI YAPMALIYIZ YALAN Ki AŞAĞIDA HEM TRAJiK HEM HAŞiN ERKEKLERiN ARASINDA YAŞAR
Sayfa 37
Vll əsrdə yaşamış siyasi-ictimai xadim, dahi mütəfəkkir Əli ibn Əbu Talib (ə.s) demişdir: " ALLAH qəflətdə olan qəlbin duasını qəbul etməz". Bir şeyi həyatda əldə etmək istəyən zaman ürəkdən istəmək lazımdır. Şüurlu olaraq insan bir çox şeyləri istəyir, lakin bu istəkləri , tam qəlbdən olmur. Təhtəlşüur bunu o dəqiqə anlayır və yalnız qəlbdən olan istəkləri həyata keçirir. Qəflətdə olan qəlb dilə gətirəcəyi duanın qəbul olacağına inanmayan, içtən dua etməyən və ürəksiz dua edən şəxsin ruhunun vəziyyətidir. Dil ilə qəlb arasında ziddiyyət olan zaman istək gerçəkləşməz.
Reklam
"Ne durumuymuş o?" dedim. "Dayın artık işe yaramadığını düşündüğü için seni de Vll rütbesiyle X'e mi dönüştürdü? Yoksa kumar oynayıp kaybettiğin için tüm benliğinle sevmeyi hak ettiğini düşündüğün kişinin öldürüldüğüne mi tanıklık ettin?"
Sayfa 221Kitabı okudu
Vll. Haçlı Seferi
Aynı yıllarda dünya en kanlı, en acımasız ve en güçlü bir imparator ile tanışıyordu: Moğol imparatoru Cengiz Han. Moğol kabilelerini birleştiren, koca Çin'i dize getiren, devrin güçlü islam ülkelerinden Harezemşahlar devletini de yok etmeyi başarmıştı. Cengiz'in ortaya çıkışı, Asya'daki göçleri hızlandırmıştı. Cengiz Han'ın ordularından kaçan Harzemlilerin büyük bir kısmı İran ve Irak'tan geçerek Suriye'ye yerleştirildikten sonra,Melik Kâmil'in oğlu Melik Salih, onlarla birlikte Gazze civarında bulunan Frankların üzerine saldırdı. 1244'de yapılan müthiş savaşın sonunda Franklar mağlup olup Kudüs tekrar Mısır Eyyûbilerinin eline geçti. Bu haber Papa'yı harekete geçirdi. Papa lV. İnosan, bütün hristiyanları haçlı seferine çağırdı. Sadece dindar olan Fransa kralı Saint Loui, Papa'nın çağrısına uydu ve elli bin kişilik ordu ile 1248 yılında Dimyat'a geldi. Bir yıllık kuşatmadan sonra şehri ele geçirdi ve Mısır'ın içlerine doğru ordusunu yürüttü. Nil nehrini takip ederek, Mansure'ye kadar geldi. Mısır Eyyûbi hükümdarı Melik Salih vefat etmiş, yerine oğlu El- Muazzam Turanşah hükümdar olmuştu. Turanşah hemen Fransız ordusu üzerine yürüdü ve Fransız ordusunu kuşattı. Bu durum karşısında Kral Sen Lui, imha olmaktan kurtulmak için ordusuyla birlikte teslim oldu. Sen Lui, kendisini ve kumandanlarını kurtarmak için Turanşah'a yüklü fidye vermek zorunda kaldı, Kudüs'e gitti. Üç yıl orda kaldı. Birşey yapamayacağını anlayınca ülkesine geri döndü.
Sayfa 99 - LilithKitabı okudu
Gurbet Hapishanesi
Geniş ol, göklere bakın Çıkacağın günler yakın Yar, beni unutma sakın Gurbet hapishanesinde Sinop 3.Vll.33 Sabahattin Ali
Sayfa 117Kitabı okudu
61 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.