"Avrupalı ve halkçı kardeşlerinin tam tersine, gerçek Rusya'yı -tamamını değil elbette, böyle bir felaketten tanrı korusun bizi- temsil etmektedir. Ama Rusyacığımızın hoş kokusu vardır burada. Gerçek rustur o ; iyiyle kötünün insanı şaşırtacak bir karışımı... Kültürden yanadır, Schiller'i sever, ama meyhaneden çıkmaz gene de. Sarhoş arkadaşlarının sakallarını yolar.. İyi olmaya razıdır, ama keyfi istediği zaman... Sonra, yüce ülkülere de bağlıdır ama bir şartla: Hiç zahmetsiz erişilen ülkülere olmalıdır bunlar, gökten önüne düşmelidirler. En önemlisi de onlar için hiç bir ücretin gerekmemesidir.. Ücret ödemeyi sevmez, ama almaya bayılır. Her şeyde böyledir bu Hayatın bütün hazlarını verin ona(Evet, hepsini birden daha azına razı olmaz.) tutkularına engel olmayın, iyi insan olabileceğini ozaman kanıtlayacaktır size. Paraya düşkün değildir, evet hiç düşkünlüğü yoktur paraya. Ama gene de para verin ona siz, elinizden geldiğinde çok verin o zaman parayı, değersiz maden parçalarını bir gecelik çılgnn bir "alem" de nasıl sağa sola savurdugunu görürsünüz. Vermezseniz ihtiyacı olanı nasıl bulacağını gösterir size..."