Çok yemek insanda rehavete, dolayısıyla da tembelliğe neden olur. Eski hekimler ölçüsüz yemeği "hayvani" bir haslet olarak tarif etmişler . Bazı hekimler çok yemenin beden, akıl, mizaç ve ibadet düzeninin bozulmasına neden olduğunu söyler. Muttakiler mertebe artışını az yemeyle de ilişkilendirirler.