Doğal ve normaldir regl olmak, kadınlar regl olmasaydı insan türü var olmazdı. Reglin boka benzediğini söylemişti adamın biri bana. Kutsal bok o zaman, demiştim, çünkü regl olmasa sen de burada olmazdın.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bazı insanlar, "Kendi soyadını kullanman da
ataerkil düzene uymak çünkü babanın soyadı o"
diyorlar. Öyle gerçekten. Fakat asıl mesele şu: ister babamdan, ister Ay'dan gelmiş olsun,
doğduğumdan beri sahip olduğum soyadını
kullanıyorum; benimle birlikte hayatın önemli
aşamalarından geçen, anaokuluna gittiğim
günden beri duyunca karşılık verdiğim soyadını yani.
Dünyamız güçlü kadınları sevmeyen erkekler ve kadınlarla dolu. İktidarın erkeklere ait olduğunu düşünmeye koşullandığımız için güçlü bir kadın sapkınlık gibi geliyor bize.
"Bizim evi babam yönetiyormuş gibi görünür ama sahne arkasında her şeyi yöneten annemdir aslında." Cinsiyetçiliği çürüttüğünü sanıyordu ama tam aksini yapıyordu. Neden "sahne arkasında" kalıyordu annesi? Bir kadın güçlüyse neden onun gücünü gizleme ihtiyacı duyuyorduk?