Ateş Gecesi açıkçası betimleme olarak çok iyi kabul edebileceğimiz bir roman.Kitabın çoğu Afifeyi betimleyerek yazılmış..Kendi döneminden birkaç olaylardan bahsedip dönemin az da olsa durumunu yansıtmış.Ama dediğim gibi çok az.
Okunabilir bir kitap..ama beklentimin biraz altında oldu açıkçası..
(5-7) Onun için kim (elinde bulunandan) verir, Allah'a karşı gelmekten sakınır ve en güzel sözü (kelime-i tevhidi) tasdik ederse, biz onu en kolay olana kolayca iletiriz.