Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Hz. Eyubel ensarinin İstanbul'a gelirken sözleri
Sefer dediğin iki yüzlü bir aynadır oğul. Hakikat arka yüzünde görünür. Meşakkati vardır diye azmi bırakmak, karanlıkta oturup nuru bırakmaktır. Nur, hayatımızdır. Ölümden korkmak ise her gün ölmektir. Cihad, elbette rahat bir iş değildir. Her yaş için zordur. Ayrica ben hangi cihaddan kaçtım ki bundan geri kalayım? Kutlu misafirim bu alemden gittikten sonra her gün ölmeyi istediğimi de bilmez misin? Elbette bu sefere de katılacağım; belki Allah bana güzel bir ölüm verir, şehitler safına yazar. Azığım has, binitim yürük olmasa da keder değil.. isterse yalın ayak yahut topallayarak.. Ta has bahçede sevgiliye varıncaya kadar Cihad isterim ben.
Sayfa 142Kitabı okudu
Kadınların haklarını kazanması yolunda verdiğim mücadelede temel savım bu yalın ilkedir; kadın eğitim yoluyla erkeğin kafa arkadaşı olabilecek şekilde yetiştirilmezse, bilgi ve erdemin yayılması önünde engel oluşturacaktır; çünkü hakikat herkes için ulaşılabilir olmalıdır, yoksa genel uygulamada etkisiz olacaktır.
Reklam
Bir ifadenin, sözün hakikat olabilmesi için bir yargı taşıması gerekir. Örneğin tek başına “beyaz” sözcüğü ya da tek başına “kar” sözcüğü bir yargı taşımaz. Beyaz gerçek, kar gerçek, “beyaz kar” ise hakikattir.
Hakikat Nedir?
Gerçeklik, var olmak için insan zihnine gerek duymazken, hakikat, ortaya çıkabilmek için insan zihnine muhtaçtır. Hakikat, yalnızca zihindedir. Zira hakikat, gerçekliğe uygun zihinsel temsildir.
Demagoji
Araştırmalar, insanların kafiyeli cümleleri bile daha doğru bulmaya meyilli olduğunu söyler.Bu yüzden de, biraz süslü anlatıma sahip kişiler kolaylıkla kendisine takipçiler bulur. Hakikat ise yalın bir halde, edinmek için uğraşmak, araştırmak, okumak gereken bir şekilde bir yerlerde durur. Montaigne şöyle der: ilgimizi anlattığı şeylere değil kendisine çeken söz ustalığından nefret et.,,
Böylece zihnimizdeki kurmaca öznel bir hakikate yükselirken, çevremizdeki dünyanın gerçekliği ve hakikati bir kurmacaya iniyor. Öznellik, nesnelliğe üstünlük sağlıyor. Nesnel hakikat, yerini öznel hakikate bırakıyor. Her biri başka başka zihinlerin içine sıkışmış, aktarılamayan, içe kapalı hakikatler bolluğunda, hiçbir öznelliğin bir diğerine üstünlük sağlayamadığı toplumun ortak rasyonalitesini sakatlayan bir saçılmanın ilanı veriliyor. 2600 yıl önce söylenen Protagoras sözü yeniden temel ilke haline geliyor: "İnsan her şeyin ölçüsüdür"
Sayfa 40
Reklam
Postmodernist bu tutum, sanat, edebiyat, mimarí gibi düş gücüne dayalı alanlarda büyük sıçramalar sağlamıştır. Ancak sosyoloji, ekonomi, antropoloji, psikoloji gibi pek çok sosyal bilimin çakıştığı ve doğrudan günlük uygulamalardan da beslenen siyasette durum farklı olmuştur. Postmodernist hareket siyaset bağlamında hakikatin halen bir öncelik olduğuna ilişkin belirsiz dahi olsa bir uzlaşıyı koruyabilseydi yine de sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek mümkündü. Ancak bu uzlaşı yıkılmıştır. Bilimsel, hukuksal, siyasi ve ticari uygulamalarda hakikatin bağlayıcı bir güç olarak yükselişi insanlık tarihinde kademeli ve zor kazanilan bir zaferdi. Bugün postmodernist felsefenin açtığı yolda bu rasyonel hakikat birikimi saçılıyor, getireceği riskler görülmeden elden çıkarılıyor.
Sayfa 40
Başlangıcın geceyi çağrıştıran kaosundan parçalar koparılır, hakikatin zinciri bu halkalarla örülür, zincir sonsuzdur, hakikatin kendisi de sonsuzdur, hayat gibi sonsuzdur ve elbette yine hayat gibi anlamsızdır ve de anlamsızlığa yargılı kalır, ta ki hayatın önünde olduğu gibi onun önünde de ölüm, yani ölümsüz ölmenin ışığı, bilinmiş ve kendisi de bilen niteliğiyle açılana kadar; bu, insanın varoluşunun en yalın anlamı ve bütün Yaradılış'ın hakikat olarak bütünlüğüdür.
Toprak — BekleyişKitabı okudu
Gerçek hala dışarıdadır fakat zihinlerdeki yansıması olarak hakikat, duygusal kurmacalarla yer değiştirmiştir.
Sayfa 31
Derin sessizlikte benimki ve seninki yoktur. Yaşam, yalın biçimde yaşamdır; akış tektir. Görünmeyen ipliklerle birbirimize bağlıyız. Seni incitirsem, kendimi de incitirim. Kendimi incittiğimde, herkesi incitiyorum.
Reklam
Dönüş
Bugün bir başkası gelecektir. Şiirin, bizim bilmediğimiz bir çehresini daha önümüze açmak için. Hayatın çeşitli meyhanelerinin kasaturası altındayken, orada, boynuna kemendin, hidayet kuşağının nasıl kendisi bihaberken atıldığını ve tümünü bırakıp kaçtığını anlatacaktır. Bunları, o güne kadarki yaşantısıyla, algılamayı netleştiren bir kontrastla
Sayfa 137 - Ömrüm boyunca baş ucumda duracak bir kesit.Kitabı okuyor
Kadınların haklarını kazanması yolunda verdiğim müca­delede temel savım bu yalın ilkedir; kadın eğitim yoluyla er­keğin kafa arkadaşı olabilecek şekilde yetiştirilmezse, bilgi ve erdemin yayılması önünde engel oluşturacaktır; çünkü hakikat herkes için ulaşılabilir olmalıdır, yoksa genel uygulama­ da etkisiz olacaktır. Neden erdemli olması gerektiğini bilmedikçe, özgürlük onun aklını, görevlerini kavrayacak ölçüde güçlendirmedikçe, üstüne düşen görevlerin neden kendi ya­ rarına olduğunu anlamadıkça, kadından bu konuda işbirliği yapması nasıl beklenebilir? Eğer çocuklar yurtseverlik ilkesini anlayacak şekilde eğitilecekse, annelerinin de yurtsever olması gerekir; pek çok erdemin kaynaklığını yapan insanlık sevgisi, ancak insanlığın ahlaki ve sivil çıkarları üzerine dü­şünülerek üretilebilir; ama mevcut durumda kadınların eği­timi ve sosyal konumu onu bu tür düşünce ve incelemelerin çok uzağında tutar.
Sayfa 3 - Pdf - Eski Autun Papazı Bay Talleyrand-Perigord’aKitabı okudu
Hz. Ali (r. anh) şöyle demiştir: Uhud günü Müslümanlar Peygamber Efendimiz (sav)'in yanından dağılınca onu öldürülenler arasında araştırdım. Göremeyince, kendi kendime şöyle dedim: "Allah'a yemin ederim ki, o savaştan kaçmaz! Maktuller arasında da görmedim. O halde Allah, bizim yaptığımız hataya razı olmadığı için peygamberini göge kaldırdı. Artık benim için öldürülünceye kadar savaşmaktan daha hayırlı bir şey yoktur!" Yalın kılıç düşman safları arasına daldım ve düşmanlara saldırdım. Çekilerek bana yol açtıklarında gördük ki, Allah Resûlü müşriklerin arasında kalmış!
Sayfa 356Kitabı okudu
427 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.