Başına gelen hadiseler sonucunda teslimiyette acemi isen; Hz. Musab bin Umeyr'i hatırla; kolları koptuğu halde sancağı bırakmayan, Hz. Resullâh'ı asla yalnız koymayan, "rızâ-ı ilahi yolunda biraz cefa çektik diye, Rahman'a naz mı edeceğiz?" diyen Hz. Musab bin Umeyr'i hatırla.
Anne
Annenizin doğduğu o iki katlı evde yıllar sonra uyursunuz.. Herkes sizi oymuyşçasına karşılar; gözyaşları, anılar, pişmanlıklar, özlem... Neden buradayım diye sorarsınız kendinize? Yarın yüzleşeceğiniz o toprak parçasının anlamı ne? Karmakarışığım yine. Seni tanımadan özlüyorum kadın.. Bir adamı tanımadan özlerken , bambaşka bir kadını da tanımadan özleyebiliyormuş insan. Kokun bu ev gibi miydi? Kapıdaki hanımelleri çocukluğunda da var mıydı? Sen de mi çok severdin benim gibi hanimeli kokusunu? Bir çok soru var yine, ve ben yine yalnız cevapsız sorularla başbaşayım.. İnancımı, güvenimi yokluğuyla silen kadın, her nerede isen .. Neyse.. (İkinci Kendimle Konuşmalarım - 10.01.2024 00.52)
Reklam
İSLAM’DA SANAT DÜŞMANLIĞI-2
TECRİD-İ SARİH1019 NOLU HADİS: Saîd b. Ebü’l-Hasan’ın İbn Abbas’dan rivayetine göre, İbn Abbas’a bir kimse gelip, “Ey Ebü’l-Abbas! Benim geçim kaynağım, elimin sanatından ibarettir. Ben şu tasvirleri yapar geçinirim, diyerek danışmış, İbn Abbas da ona, “Ben sana yalnız Resûlullah’dan işittiğim bir hadisi hikâye edeceğim. Resûlullah, “Her kim bir insan ve hayvan tasvir ederse, Allah bunu o surete can verinceye kadar azap eder. Halbuki yapılan tasvire ebedî ruh veremez de ebedî azap olunur” diye cevap verdi. Bu cevap üzerine ressamcağız şiddetli bir hışıltı ile har har soludu, benzi sarardı. İbn Abbas acıyarak, “Vay sana yazıklar oldu. Bari sanatını işlemek zaruretinde isen sana şu ağaç ve kendisinde hayat olmayan her şeyi tasvir etmeni tavsiye ederim” diye cevap verdi. {B2225 Buhârî, Büyû‘, 104.}
Büyükler demişlerdir ki: “Ben kulumun zannı üzereyim.” hitabı, yalnız ahirete yönelik bir hitap değildir. Kul bu dünyada da zannı üzere yaşar ve yaşatılır. Madem böyle, kendi zannın ile kendine perde olma. Hakikatin ve sırrından gafil kalma. Eğer senin zannında maneviyat yakinen varsa ve kendinde bunlara bir inanç görüyorsan, o inancın ile bunlar zamanla sana keşfettirilir. Sen bunların mümkünatına itikad ediyorsan ve bu inancına hiç şüphe karışmıyorsa, o zaman bunlar sana tattırılır ve yaşattırılır. Ancak sen hayatı yalnız maddeden ibaret görüyorsan, o zaman bil ki senin için gerçekten sadece öyle bir hayat vardır. İlahi kudreti ve o kudretin izhar noktası olan kendini, zannı ile sınırlayan ve kapayan bir kimse, bunlardan habersiz yaşar ve yaşatılır. Yaşayan ölülerden olur. O sebeple denilmiştir ki: “İnanan ile inanmayanın/zikreden ile zikretmeyenin arasındaki fark, diri ile ölü kimsenin arasındaki fark gibidir.” Ölü isen tatma, duyma, görme… Sana kim ne desin? Ancak diri isen kendine gel. Kendini, kendinle perdeleme. Olmaz deme. Gelecek olan ilahi imdada ve kendi hasletlerine mani olma. Ben öyle bir kudrete bağlıyım ki, onun yanında olmaz yoktur. Böyle der ve buna yakinen iman edersen işte o vakit keramet ipini beline bağlamış olursun. Sonsuz bir kudreti yakinen kabul eden ve şüphe etmeden o bilinç üzere olan kimse; o kudrete bunu ispat eder. O kudrete bunu ispat ettiğin vakit senin için mümkün olmayacak bir şey mümkün değildir. İşte o yüzden: “Nefsini bilen, Rabbini bilir.”
Muhammed Konyevî Kuddise Sirrûh’tan Hikmetli Sözler -1-
Muhammed Konyevî Kuddise Sirrûh’tan Hikmetli Sözler -1- 01- "Ben dünyada yaşadığım sürece, daima Allah-u Zülcelâl’in rahmetinden bahsedeceğim. Ümit ediyorum ki, Allah-u Zülcelâl mahşer gününde bizlere, İnşallah-u Teâlâ rahmeti ile muamele edecektir." 02- "Allah-u Zülcelâl, nefsin istek ve arzularını yaratmış bir tarafa koymuştur.
Baba evine dönen bir kadın isen annen seni 'yalnız gebermemek duygusu ile sahiplenir' O kucak o kucak değil.O anne bir kadın ve ahirete kadar kadın kadının düşmanıdır.
Reklam
Yalnız kalırsan,yalnız olmadığını bil, Dertli isen,dermanın olduğunu bil, Hiçbir şeyin sahibiyim deme, emanetçi olduğunu bil..!
Ey Aşk (Şems-i Tebrizi)
Bırakmıyorum ki; Gönülden düşünce olasın, istemiyorum ki; gözlerde değersiz kalasın Seni canımda saklıyorum ; gözümde gönlümde değil. Tâki son nefesime kadar bana yar olasın. Elimde olsa Cenneti ateşe verir,
Walt Whitman'den bir tercüme yaptım.
Her kim isen, korkarım rüyanın yollarında geziyorsun, Korkarım, bu sözde gerçekler ellerinin, ayaklarının altından eriyip akıverecek; Şimdi bile yüzünün çizgileri, sevinçlerin, konuşman, evin, alışverişin, tavırların, dertlerin, çılgınlıkların, kıyafetin senden sıyrılıp dağılıyor, Öz ruhunla bedenin karşımda beliriyor, Öbür işlerden sıyrılıp
Gafil olma cümle cihan bir vücud Fark edersen aziz mihman sendedir Çün Ademe kıldı secde-i sücud Her arşayı arşı rahman sendedir Adem beytullahtır adem kabedir Adem kutb ü adem iş bu esmadır Ademden ba deyi Muhammed Mustafadır Fark edersen aziz sultan sendedir Ademi don edip giyindi Allah Cem i cümlesine bir idi Allah Günah etmen deyi buyurdu
Reklam
"Başına gelen sıkıntılar sonucunda teslimiyette acemi isen; kolları koptuğu halde sancağı bırakmayan , Rasulullah'ı asla yalnız koymayan , 'riza-i ilahi yolunda biraz cefa cektik diye , Rahman'a naz mı edeceğiz?' diyen Musab Bin Umeyr'i hatırla..."
Kocaman evrende yalnız başına isen, sende doğru yoldasın..
İncil’e göre İsa vaftizinden sonra çölde kırk gün kırk gece oruç tutup ibadet etmiş. Açlık hissettiği bir anda Şeytan gelip ona “Tanrı oğlu isen, buradaki taşları ekmek haline getir, karnını doyur; demiş. İsa “Kitaplarda yalnız ekmekle yaşanmaz yazılıdır; cevabını vermiş. Bunun üzerine Şeytan, İsa’yı kutsal şehre götürüp bir kilisenin en yüksek kulesine çıkarmış. “Tanrı oğlu isen, kendini aşağı at”, demiş. “Çünkü Kitaplar, böyle olunca meleklerin kollarını uzatarak seni tutacaklarını yazıyor”. İsa “Tanrını denemeye kalkışma” sözleriyle Şeytanın ikinci iğvasını da reddetmiş. Şeytan bu defa onun yüksek bir dağa götürmüş. Yukardan, aşağıda serilmiş dünyayı göstererek “Bana secde edersen hepsi senin olur!” demiş. İsa, ancak Tanrının önünde secde edildiğini söyleyerek Şeytana onu rahat bırakmasını emretmiş, ibadetine devam etmiş.” (III Luk.4: 1-2–XIV. Luk.4.13).
 ⁠❛❛ Yalnız kalırsan yalnız olmadığını bil. Dertli isen dermanın olduğunu bil. Hiçbir şeyin sahibiyim deme Emanetçi olduğunu bil.
Şems-i Tebrizi
Şems-i Tebrizi
Resim