Bu kitapların okunmasını tavsiye ederim. Eklemek istedikleriniz olursa lütfen siz de ekleyin.
1. Yabancı Albert Camus , Can Yayınları
2. Küçük Prens –Mavi Bulut , Antonie de saint-exupery, mavibulut yayınları
3. Otostopçunun galaksi rehberi -5 cilt takım , Douglas Adams, kabalcı yayınevi
4. Yüzyıllık yalnızlık, gabriel garcia marquez, can
1 True History of the Kelly Gang, Peter Carey
2 Utanç, John Maxwell
3 Underworld, DeLillo
4 Amongst Women, John McGahern
5 Breathing Lessons, Anne Tyler
6 The Beginning of Spring, Penelope Fitzgerald
7 Değişen Dünyada Bir Sanatçı, Kazuo Ishiguro
8 Para: Bir Intihar Mektubu, Martin Amis
9 Housekeeping, Marilynne Robinson
10 Geceyarısı Çocukları,
Liste #39905161 iletisinde son aşamaya geldi, iletiye bakıp görüşlerinizi söylerseniz sevinirim
------------------------------
#39495551 iletimden fark edebileceğiniz gibi öz be öz sitesel bir kitap listesi oluşturma çalışmalarına başlıyorum. Bu listenin konusu - haliyle- zor kitaplar
Uzun bir aşamadan sonra (Geçmişini öğrenmek isteyenler #39501741 , #39692156 ve #39905161 iletilerine bakabilirler) Okurken Zorlanılan 100 Kitap listesini tamamladık, katkıda bulunan herkese çok teşekkürler. Liste sadece edebi eserleri kapsamakta. İlerleyen
Bugün günlerden Ülkü Tamer,
İsmet Özel’le başlayan etkinliğe (#108590209) uygun olması için aynı şairin sözleriyle giriş yapalım incelemeye, “Ben yaşarken oldu her şey.” Ben de bahar teması ve çiçeklerle başlayan bu etkinlik sayesinde usta bir şairin günümüze bıraktığı şiirlerle tanıştım yaşarken. Bu yüzden farklı bir
Bahar’la Şiir’le Saz’la geldik 🌿
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
“Yaşıyor olmak, savaşıyor olmaktan başka bir şey değildir,” der İsmet Özel. Öncesinde ise; “Soğuk saldırır bize, sıcak saldırır. Açlığın, hastalığın, korkunun saldırılarını savuşturma yoluyla yaşarız,” diyerek bu düşünceyi destekliyor.
Yaşadıkça, savaşların ortasında kaldıkça, kendimize
#39501741 iletisiyle başladığımız "Okurken Zorlanılan Kitaplar " listesinde son aşamaya geldik. #39692156 iletisindeki oylamayı bitiriyorum .Bir sıralama oluşturdum kendimce. Az okunan kitapları da göz ardı etmemek için oy sayısına değil, beş anketteki yüzdelere göre yaptım
1. Don Quijote - Miguel de Cervantes,☑️☑️☑️
2. Sefiller-Victor Hugo☑
3. Tom Jones 1.Cilt - Henry Fieldin☑
4. Tristram Shandy - Laurence Sterne☑
5. Genç Werther'in Acıları - Goethe✅
6. Gurur ve Önyargı - Jane Austen
7. Kırmızı ve Siyah - Stendhal
8. Goriot Baba - Honore de Balzac☑️
9. Yevgeni Onegin - Aleksandr
Her topluluk liste yapmış zamanında, Goodreads'ın bolca var mesela. Bu da onlardan biri - en zor 100 kitap (200'lük versiyonu da var) En azından BBC ve benzeri medya kuruluşlarına göre daha evrensel. Biz de bu liste işine girsek diyorum bir ara (#39501741 iletisinde girdik:) - 1000 kitap kullanıcılarının okurken
İncelememe kitabı okumanın epey zor olduğunu belirterek başlamak istiyorum. Okumanın zorluğu cümlelerin karmaşıklığından ya da derinliğinden değil de, kurgunun biçiminden kaynaklı.
Kitapla ilk Barış Bıçakçı’nın Seyrek Yağmur kitabında karşılaşmıştım, o zamandan beri okumak istediğim bir kitaptı. 9 yılda tamamlanan bu kitapta geçen olaylar 1
Elimden geldiğince ve kendi çapımda, nitelikli okur olma yolunda ilerlemeye çalışıyorum. Özellikle geçtiğimiz yıl ve bu sene hem kitap okuma grupları, hem sitede takip ettiğim okurlar ve kitap etkinlikleri sayesinde birçok iyi yazarın kaliteli kitaplarını okuma şansına eriştim. Fakat bu okumalar her ne kadar benim için çok faydalı ve edebiyat
Ülkü Tamer ile tanışma kitabım.
Aslında onun birçok eseriyle:
-Soğuk Otların Altında
-Gök Onları Yanıltmaz
-Ezra ile Gary
-Virgülün Başından Geçenler
-İçime Çektiğim Hava Değil Gökyüzüdür
-Sıragöller