Mən bu işdən bir məsələni öyrəndim. İnsanın içində bütün yaradılmış canlılar cəmləşib. Mələkdən tutmuş, yırtıcı heyvana, həşərata qədər. Bunların arasından nə olacağımızı özümüz seçirik və bu seçimimizdə kimsə bizi nəyəsə məcbur edə bilməz.
Sayfa 377 - Şon OnilKitabı okudu
#kitapvecayy_
Ancak kaderin tokadını yemiş, kendine güvenle- rini yitirmiş, hor görülmüş, çirkin yaradılmış olanlara sevgi gerçek bir destek olur. Yalnız böyleleri bilir sev- meyi, sevilmeyi; şükran duygularıyla, alçak gönüllülük- le sevmek gerektiğini ancak onlar bilir."
Sayfa 34
Reklam
El emeği-göz nuru-alın terine dayanan, tabiata dost, aza kanaat eden, komşusu aç iken kendisi tok yatmayan, 72 millete bir göz ile bakan, bu sebeple "öteki" kavramını barındırmayan, dünya hayatını "gölgelikte bir lahza dinlenme" kabul eden, ebedî olan öte dünya inancını esas alan, yaradandan ötürü yaradılmış her şeyi seven, dostun evi gönüllerdir gönüller yapmaya geldim diyebilen, insaf, merhamet, af, bereket, feraset, basiret, mürüvvet, hürmet, hizmet, sadakat, ehliyet, liyakat, fazilet, feragat, hürriyet, sabır, şükür, teşekkür, tefekkür, tevazu, cesaret, şecaat, hamaset, cömertlik, infak, ikram, izzet, iffet, letafet, nezaket, zerafet, ahde vefa, uhuvvet, sükunet, hamiyet, nihayet "adalet"e dayanan bir ahlak.
Sayfa 21 - Dergah Yayınları
Yandırılmaq üçün salınmış şəhər
Ölüm qorxusu insanın həyata baxışını dəyişən, onu həyatın mənasını və bu qoca dünyada öz yerini axtarmağa sövq edən bir qığılcıma bənzəyir. Sonu xarabalıq olan abadlıqda necə hüzur tapasan, sonu xəzan olan bağın, gül-çiçəyin gözəlliyindən necə zövq alasan? Sonu ölümla, yoxluqla bitən həyat məhv edilmək üçün salınmış gözəl bir şəhərə, yandırılmaq üçün yaradılmış gözəl bir sənət əsərinə bənzəyər. İnsanı çaşdıran da elə budur: Ölümlə bitən Həyat. Bu PARADOKS insanlığın düşüncəsini dumanlandırır.
Bak ne diyor Stefan Zweig:
"...Ancak kaderin tokadını yemiş, kendine güvenlerini yitirmiş, hor görülmüş, çirkin yaradılmış olanlara sevgi gerçek bir destek olur. Yalnız böyleleri bilir sevmeyi, sevilmeyi; şükran duygularıyla, alçak gönüllülükle sevmek gerektiğini ancak onlar bilir."
Sayfa 34 - Şule Yayınları, 99. Baskı: Mart 2017, İstanbulKitabı okudu
MOSKVA YOLUNDA. Dərbənd divarları nə üçün çəkilmişdir
— Sən özünü tarixçi hesab edirsən, bax Rəsulzadə nə deyir. Dərbənd divarları cənuba deyil, şimala qarşı yaradılmış bir sədd imiş...
Sayfa 53
Reklam
...Son dəqiqələrdə dünyadan çəkildiyimiz və qarşıda əbədiyyət açıldığı bir zamanda insanlar arasında süni surətdə yaradılmış dərəcə fikirləri silinib aradan qalxır. Belə bir zamanda insan sadəcə bir insan olur.
Dünya bir ağrı, Allah tarafından yaradılmışsa Yanlış yaradılmış, Biz dünyayı yeniden yaratacağız
Sayfa 110Kitabı okudu
Mənim inancıma görə bu ortalıqda olan tərbiyə ilə böyüdülmüş hər on adamdan doqquzunun cinsi münasibətlərlə bağlı duyumunda və qavramında yarımçıqlıq vardır və buna görə də onlar evlilikdə xoşbəxt yaşaya bilmir, normal cinsi münasibətlər qurmağı bacarmırlar. Necə acınacaqlı olsa da, onlarda yaradılmış bu duyum və qavrayış çatışmazlığını aradan qaldırmaq artı mümkün deyildir, burada görülə biləcək ən gərəkli iş isə onların öz uşaqlarını da özləri kimi belə bir naqisliyə sürükləməsinin qarşısını almaq ola bilər.
Sayfa 325Kitabı okudu
Fevral inqilabından sonra partiyalar
Fevral hadisələrindən sonra keçmiş imperiyanın bütün ərazisində olduğu kimi, Azərbaycanda da milli hərəkatın yüksəliş dalğasında müxtəlif siyasi və ideoloji yönümlü partiya və təşkilatlar yaranmağa başladı. Bu partiyaların bəziləri strukturlarının və sosial bazasının zəifliyi səbəbindən, milli hərəkat tarixində önəmli bir iz qoymadan az sonra fəaliyyətlərini dayandırdılar. Müvafiq olaraq İrəvan və Gəncədə yaradılmış "İrşad" və "Firqəş-Məmmədli" partiyalarının aqibətini buna misal göstərmək olar. Bu dönəmdə Azərbaycanın köhnə siyasi partiya və təşkilatları da öz fəaliyyətlərini bərpa edir və ya gizli iş şəraitindən açıq siyasi mücadiləyə keçirdilər. Məsələn, Fevral inqilabından dərhal sonra, 1917-ci il martın 3-də baş tutan fövqəladə konfransda "Hümmət" təşkilatının fəaliyyətinin bərpa etmək qərara alındı. Çar mütləqiyyətinin devrilməsindən sonra açıq fəaliyyətə keçən "Müsavat" da bu dönəmdə sərt konspirasiya olunmuş kiçik qrupdan kütləvi partiyaya çevrilmə mərhələsində idi.
Jeko Print nəşriyyatıKitabı okuyor
Reklam
Madem kâinatın en müntehab neticesi hayattır.. ve hayatın en müntehab hülâsası ruhtur.. ve zîruhun en müntehab kısmı zîşuurdur.. ve zîşuurun en câmii insandır.. ve bütün kâinat ise, hayata müsahhardır ve onun için çalışıyor.. ve zîhayatlar, zîruhlara müsahhardır, onlar için dünyaya gönderiliyorlar.. ve zîruhlar, insanlara müsahhardır, onlara yardım ediyorlar.. ve insanlar fıtraten Hâlıkını pek ciddî severler ve Hâlıkları onları hem sever, hem kendini onlara her vesile ile sevdirir.. ve insanın istidadı ve cihazat-ı maneviyesi, başka bir bâki âleme ve ebedî bir hayata bakıyor.. ve insanın kalbi ve şuuru, bütün kuvvetiyle beka istiyor.. ve lisanı, hadsiz dualarıyla beka için Hâlıkına yalvarıyor; elbette ve herhalde, o çok seven ve sevilen ve mahbub ve muhib olan insanları dirilmemek üzere öldürmekle, ebedî bir muhabbet için yaradılmış iken, ebedî bir adavetle gücendirmek olamaz ve kabil değildir. Belki başka bir ebedî âlemde mes'udane yaşaması hikmetiyle, bu dünyada çalışmak ve onu kazanmak için gönderilmiştir. Ve insana tecelli eden isimlerin, bu fâni ve kısa hayattaki cilveleriyle âlem-i bekada onların âyinesi olan insanların, ebedî cilvelerine mazhar olacaklarına işaret ederler.
Sayfa 207Kitabı okudu
Kâinâtı kuşatan, hayır yaratan aşk, kendi mayası iken vücûda getirdiği eserden ayrı ve uzak olabilir mi? Ne ayrı, ne uzak... yaradılmış ne varsa hepsi, her şey o... İşte biz insanlar daha dünya hayatını bulmadan, ezel gününde onu kaybettik, bu dünyâda aradığımız top o... Fakat onun kâinâta serpilmiş kırıntılarını görünce, hemen gönül bağlıyor ve: Kaybolan topumuz mutlak budur! diyoruz. Değil, kasem ederim ki değil.
Allah, sebeplerin yaratıcısı ve tertibcisidir. Bina- enaleyh kim için ezelde saâdet yazılmış ise, ona bu sebep- ler kolaylaştırılır. Tâ ki, bu sebeplerin zinciriyle onu cennete çekmiş ola.,. Bunun benzeri "Herkes ne için yaradılmış ise ona muvafak olur, o onun için kolaylaştırılır" cümlesiyle tabir edilir. Her kim ki, Allah tarafından, kendisi için en gü zel (cennet) yazılmamış ise, o, Allah'ın kelâmını, Resülüllahın ve âlimlerin kelâmını dinlemekten uzaklaşır.