A. Muhsin Toprak

A. Muhsin ToprakGüzel Ahlak yazarı
Yazar
6.3/10
21 Kişi
57
Okunma
2
Beğeni
1.656
Görüntülenme
"Cemal ve Kemal sahibi bir zat Cemal ve Kemalini görmek ve göstermek ister." Bediüzzaman Said Nursi Hz.
Reklam
"Yaşarız ama niçin yaşadığımızı bilemeden;ölürüz ama niçin öldüğümüzü bilemeden..."
Onların şirki, hayat prensiplerini Allah'tan başka kimselerden almalarındandı
Müşrik olan Hakim b. Hizam'a söylediği "Hayır vallahi Allah, Muhammed'le bizim aramızı görünceye kadar savaştan geri durmayız" sözü de aynı tarzdadır. İşte onların uluhiyet anlayışı ve her münasebette bu gerçeği açıklamaları. Onların kafir oluşları Allah'ı bilmiyor olmalarından kaynaklanmıyordu. Allah'a karşı kimsenin gücünün
Hadis-i Şerif
İnsanoğlu ihtiyarladıkça onun iki huyu gençleşir: Ömür hırsı ve mal hırsı.
Sayfa 196Kitabı okudu
Reklam
Dünyayı kazanmak için birbirinizle yarışmanız sizi o kadar oyaladı ki. | Tekasür Suresi 1
Sayfa 190Kitabı okudu
Resûlullah (s.a.v) bir hadis-i şerifte şöyle buyuruyor: “Üç kişi vardır ki Allah kıyamet gününde onlarla konuşmaz, onları temize çıkarmaz ve onlara nazar etmez. Onlar için acıklı bir azab vardır. Onlar şu kimselerdir: Zina eden ihtiyar, yalancı hükümdar ve kibirli fakir. (Müslim)
Sayfa 158Kitabı okudu
Hadis-i Şerif
Ateşin odunu yakıp kül ettiği gibi, haset de sevapları yer bitirir.
Sayfa 152Kitabı okudu
Resulullah (s.a.v.) şöyle dua etmiştir: "Allah'ım, ben Senden hidayet, iffet, takva ve gönülce zenginlik dilerim."
Sayfa 151 - İbn Mace, c.10, H. no:3832Kitabı okudu
Reklam
İslam'ın temel ilkelerini, hedeflerini bir kenara bırakıp "Ne emrederse emretsin şeyhe (veya başkalarına) itaat edeceksin! Sen ölü yıkayanın (gassal) önündeki ölü gibi olmaya bak! İşte o zaman kurtulursun” diye bâtıl tavsiyeler yapan çevreler cinayet işlemekte ve işletmektedirler. Hem de İslâm adına(!)
Sayfa 109Kitabı okudu
Harama düşmemek için helalin onda dokuzunu bıraktığımız olurdu. | Hz. Ömer
Zühd ve Vera
Zühd; dünyada -helal olsa bile- bir şeyin ihtiyaç olan kadarıyla yetinip ihtiyaçtan fazlasını terk etmektir. Vera ise şüpheli olan şeyleri terk etmektir.
Muhatabı bir etkileyecek dava, davetçinin ruhuna sinmiş olan davadır, dilinde telaffuz ettiği değil!
Resim