Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ahmet Kardam

Ahmet KardamCizre-Bohtan Beyi Bedirhan yazarı
Yazar
Çevirmen
8.3/10
12 Kişi
61
Okunma
5
Beğeni
2.831
Görüntülenme

Ahmet Kardam Gönderileri

Ahmet Kardam kitaplarını, Ahmet Kardam sözleri ve alıntılarını, Ahmet Kardam yazarlarını, Ahmet Kardam yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Felsefenin amacı, akıl ve bilgi yoluyla evreni ve insanın evrendeki yerini açıklamak iken, tasavvufun amacı ilahi aşk yoluyla, sezgiyle, Tanrı'ya ulaşmaktır.
Sayfa 187Kitabı okudu
Fazla şey isteme ve kimseden daha fazla olma! Merhem ve mum gibi ol, iğne gibi olma. Eğer fenalık görmek istemiyorsan, kötüleyici, kötülük öğretici, kötü düşünceli olma!
Sayfa 140Kitabı okudu
Reklam
Eğer sen karşındakinde bir ayıp görüyorsan, gördüğün o ayıp sende bulunan ayıbın aksinden başka bir şey değildir. Önce sen kendini o ayıptan arındırmalısın. Kötülük, kin, kıskançlık, hırs, merhametsizlik, büyüklenme gibi bütün kötü huylar sende olduğu zaman incinmiyorsun da, aynı şeyi başkasında gördüğünde neden ürküp inciniyorsun. Oysa sen ondan incinip ürktüğün zaman, o da senden ürküp inciniyor. Sen onda ne görürsen, o da sende aynı şeyi görüyor. Bir fili sulamak için çeşme başına götürseler, kendi aksini suda görüp ürker. Ürktüğü kendisidir, oysa o başkasını görüp ürktüğünü sanır. İnsan ne tümüyle kötü, ne de tümüyle iyidir. Hepimize düşen şey, karşımızdakinin iyi yönlerini yüceltmektir ki, kötülüklerinden uzaklaşsın ve biz de ona baktığımızda, o aynada kendi güzelliğimizi görebilelim.
Sayfa 138Kitabı okudu
Gene gel, gene. Ne olursan ol, ister kafir ol, ister ateşe tap, ister puta, ister yüz kere tövbe etmiş ol, ister yüz kere bozmuş ol tövbeni. Umutsuzluk kapısı değil bu kapı; nasılsan öyle gel.
Sayfa 123Kitabı okudu
Kardeşim sen düşünceden ibaretsin, Geriye kalan et ve kemiksin. Gül düşünür gülistan olursun, Diken düşünür dikenlik olursun.
Sayfa 108Kitabı okudu
Reklam
Tanrı'ya ayna olma görevi göklere, yerlere ve dağlara değil de insana verilmiştir ama, insan gerçekten çok kötü ve cahildir, kendini "ucuza satmaktadır."
Sayfa 104Kitabı okudu
İnsan Tanrı'nın aynasıdır -kendisini o aynada görür, bilir.
Sayfa 104Kitabı okudu
Söz kalptedir. Dile, sözü gösteren kanıtlık görevi verilmiştir. O dil isterse Süryanice, ister İbranice, isterse Arapça olsun.
Sayfa 102Kitabı okudu
Ben bir denizim, kendi varlığı içinde taşan, uçsuz bucaksız, alabildiğine geniş, kıyısız, hür bir deniz.
Reklam
Mevlâna, Şems'i tanıyınca, Tanrı'yı kitaplarda, bilgide, ilimde değil, kendi gönlünde aramaya başlar. Şems kendisine aynadır. Gönlünde bulduğu Tanrı'yı Şems'te görür. Şems'e olan aşkı budur. Şems, Mevlåna'nın onun aracılığıyla kendi gönlünde bulup yaklaştığı Tanrı'ya duyduğu aşkın sembolüdür. Şems'e olan sevgisi, Tanrı'ya olan aşkının ölçüsüdür. Bu aşkın kendisinde yarattığı sarhoşluğu şarabın sarhoşluğuyla sembolleştirmiştir. Bu durumda Şems hem saki, hem şarap, hem de şarap Satıcısı olmaktadır.
Ama zaten, insanın yaşamını baştan aşağı değiştiren olayların süresi hep böyle kısacık değil midir? Çok kısadırlar, ama yoğunluğu ve yarattığı sonuçlar bakımından bir ömre bedeldirler.
67 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.