Alain Touraine

Yazar 7,0/10 · 5 Oy · 8 kitap · 15 okunma ·  7 beğeni

Yazarın Bilgileri

Yazar İstatistikleri

7 okur beğendi.
5 puanlama · 5 alıntı
1 haber · 983 gösterim
15 okur kitaplarını okudu.
74 okur kitaplarını okumayı planlıyor.
2 okur kitaplarını şu anda okuyor.
1 okur kitaplarını yarım bıraktı.

Alain Touraine'nin Resimleri Resim Ekle

Henüz yazara ait resim eklenmedi.

Paylaş

ya da direk bağlantıyı paylaş

Alain Touraine'nin Biyografisi

1925 yılında doğan toplum bilimci sosyolog olan Touraine, Paris Sobone Üniversitesi Öğetim üyelerinden. Küresel anlamda Ortadoğu ve Türkiye Uzmanı.

Kuşağımız Sosyologlarının hocası olan Touraine'nin öğrencileri arasında Nilüfer Göle ve Ferhat Kertel gibi Türk hocalar da var.
Hüseyin, bir alıntı ekledi.
22 Ağu 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Tespit gibi tespit.
Toplumsal aktörler, ya toplumsal krizin vurduğu -siyasal bakımdan tepki veremeyecek- işsizlere, dışlananlara veya batmış tasarruf sahiplerine ya da giderek daha az toplumsal olan, daha çok evrensel, ahlaki veya kültürel bakımdan tanımlanan aktörlere dönüşür: krizin kurbanlarının bugünkü sessizliğini açıklayan da budur zaten.

Krizden Sonra, Alain Touraine (Sayfa 10 - Yapı Kredi Yayınları. (çev. Olcay Kunal). 1. Baskı, Haziran 2016, İstanbul.)Krizden Sonra, Alain Touraine (Sayfa 10 - Yapı Kredi Yayınları. (çev. Olcay Kunal). 1. Baskı, Haziran 2016, İstanbul.)
Hüseyin, bir alıntı ekledi.
18 Tem 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Kitlesel göç halkları birbirine karıştıracak, bu da büyük çoğunlukla bütünleşmeden ziyade çatışmalara yol açacak. Amerika Birleşik Devletleri'nin yönettiği bir Batı'yla pek çok pazarı eline geçiren bir Çin arasında bölünmüş bir dünyada merkezi bir çatışmayı görmek giderek daha kolay olacak.

Krizden Sonra, Alain Touraine (Sayfa 25 - Yky)Krizden Sonra, Alain Touraine (Sayfa 25 - Yky)
selim koç, bir alıntı ekledi.
18 Şub 05:26

Önce Avrupa, sonra da ABD’de oluşan sanayi toplumu, kaba bir
kapitalizm tarafından ikiye bölünmüş izlenimi verir: Bir yanda, çıkar
ve bireysellik dünyası, ki Schopenhauer bu dünyanın, estetik
olarak ayyaşlarla dolu bir meyhane, entelektüel olarak bir tımarhane,
ahlaksal olarak da bir haydut yatağı olduğunu söyler; öte yanda
da, kişiye bağlı olmayan ve hesaplarla arasında bağlantı bulunmayan
bir arzu dünyası. Sahiplenici bencilliğin hizmetindeki araçsal
akıl, artık tasarımla değil de ancak algıyla kavranabilen yaşamın,
bedenin ve arzunun güçlerine hiçbir şeyle bağlı değildir.
Kant’ın ikiciliği trajik bir hal alır. Schopenhauer, insanın, kozmik
olarak yaşama arzusuyla kendisini bireyleşmeye sürükleyen hareket
arasında parçalandığından dolayı mutsuz olduğunu düşünür.

Modernliğin Eleştirisi, Alain TouraineModernliğin Eleştirisi, Alain Touraine
selim koç, bir alıntı ekledi.
18 Ara 2017

Tek Boyutlu İnsan'ın temel savı şudur: "Bu durumda, özel yaşamla
kamu yaşamı arasında, toplumsal gereksinimlerle bireysel
gereksinimler arasmda artık hiçbir karşıtlık yoktur. Teknoloji, hem
yeni, hem daha etkili, hem de daha zevkli denetim ve toplumsal
tutarlılık biçimlerinin kurumlandırılmasına olanak sağlar." Marcuse,
ayrıca, teknolojinin bu etkisinin hem kapitalist, hem de komünist
toplumda yaygınlaştığını ve bu iki toplumu birbirine yaklaştırdığını
ekler. Teknolojinin toplumsal denetimini yaygınlaştırma
araçlarını mümkün kıldığım, hatta verdiğini kim reddedebilir ki?
Ama hangi hakla bu sıradan saptamadan yola çıkarak teknolojinin
gitgide daha tümel olan bu denetimi dayattığı ve hiçbir şeyin onun
etkisine direnemeyeceği iddiasına varılır, onu da düşünmek gerekir.
Edgar Morin'le birlikte, Durkheim'm bir ifadesini kullanarak
toplumsal yoğunluğun artmasının hem daha fazla karmaşıklık,
hem daha fazla denetim, hem daha fazla belirsizlik ya da özgürlük
olanağım da birlikte getirdiğini kabul etmek gerekir.

Modernliğin Eleştirisi, Alain TouraineModernliğin Eleştirisi, Alain Touraine

Alain Touraine ile iligli okur yorumları Yorum Ekle

Henüz yorum eklenmedi.