Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ali İ. Erbaş

Ali İ. ErbaşÖlümün Ötesi yazarı
Yazar
8.5/10
6 Kişi
20
Okunma
3
Beğeni
1.020
Görüntülenme

Ali İ. Erbaş Sözleri ve Alıntıları

Ali İ. Erbaş sözleri ve alıntılarını, Ali İ. Erbaş kitap alıntılarını, Ali İ. Erbaş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İçinde cemaati olmayan camiler gariptir. Bir caminin kapılarının ibadete kapalı olması Müslümanların yüreklerini dağlayan en büyük ıstıraptır, amacı dışında kullanılması temiz vicdanları yaralayan haksızlıktır.
Katolik Mezhebinin Özellikleri
Katolik mezhebinin başlıca özellikleri şunlardır: 1. Tüm Katolik dünyasının dinî lideri papadır. Papa, Petrus'un(havari) halefi, Hz. İsa'nın ise vekilidir. Kararları tartışılmazdır zira o yanılmaz otoritedir. 2. Roma Kilisesi diğer kiliselerin ruhani merkezidir ve hepsinden üstündür. Kilise dışında kurtuluş yoktur. İncil'i yorumlama yetkisi Kilise'ye aittir. 3. Kutsal Ruh, Baba ve Oğul'dan neşet etmiştir. 4. İsa'da ilahi ve insani iki tabiat vardır. 5. İsa gibi Meryem de günahsızdır, asli suçtan uzaktır, Tanrı yanında şefaatte bulunabilir ve göğe yükselmiştir. 6. Azizler de Tanrı katında sözcü olur, şefaatte bulunabilirler. Onların resimlerine ve kutsal emanetlerine saygı gösterilir.Adlarına hemen her gün ayin düzenlenir. 7. İnsan asli suçu üzerinde taşıyarak dünyaya gelir. Bundan ancak vaftiz olarak kurtulabilir. Vaftiz su dökülerek yapılır. Vaftiz olmadan ölen kimse cehennemlik sayılır. 8. Günah çıkarma çok önemlidir. Ergenlik çağına giren her Hristiyanın yılda bir defa günah çıkartması 1215 yılında toplanan Lateran Konsili'nde karara bağlanmıştır. 9. Yedi sakrament vardır. Ruhban sınıfı evlenemez. Ruhban sınıfı dışında evlenenler boşanamaz. Kilisede yapılmayan nikâh sahih değildir. Boşandıktan sonra evlenmek zina sayılır. 10. Yirmi bir konsili ve kararlarını kabul ederler. 11. Son yargı gününü, cennet, cehennem ve arafı kabul ederler.
Reklam
Hristiyan İsmi
Kur'an-ı Kerim'in Hristiyanlığı ifade etmek için kullandığı nasârâ kelimesi ise, yaygın olan kanaate göre Hz. İsa'nın do- ğum yeri olan Kudüs yakınlarındaki Nâsıra kasabasına istinaden kullanılan bir isimdir. Hz. İsa bütün hayatı boyunca "Nâsıralı adıyla anılmıştır. Nâsıra'ya ya da Nâsûriye'ye mensup olan an- lamında "Nasrânî" kelimesi kullanılmış, dolayısıyla Hz. İsa'nın yolundan gidenlere de "Nâsıralılar" denilmiş, Kur'an-ı Kerim de bu ismi tercih etmiştir. .. İster 60 ister 106 yılında olsun, Hristiyan isminin Hz. İsa zamanında kullanılmadığı kesindir. Çünkü Hz. İsa'nın dünyadan ayrıldığı tarih 30 yıllarıdır. O dönemde genellikle Şakirtler, Kardeşler, İnananlar gibi isimler kullanılmıştır.
Protestanlığın Genel Özellikleri
Protestan mezhebinin sahip olduğu genel özellikleri ise şu şekilde sıralamak mümkündür: 1. Papa tek otorite değildir ve yanılmazlığı yoktur. Hristiyanlığı bilen herkes otoritedir. Papanın dünyevi hiçbir yetkisi yoktur ve imparatora üstün değildir. 2. Kilisede hiyerarşi olamaz. Papanın ve piskoposların Hristiyanlar üzerinde, onlara hizmet dışında
Protestanlığın doğuşu
Hristiyan dünyasında Batı ve Doğu Kiliseleri'nin ayrılmasıyla sular durulmadı. Bundan sonra Batı Kilisesi kendi içerisinde büyük tartışmalar yaşamaya başladı. 16. yüzyılın başlarına kadar bu tartışmalar devam etti. Katolik Kilisesi'nin, Orta Çağ'ın sonlarına doğru, putperestlik ve Yahudilikten birtakım ilkeleri Hristiyanlığa katmak istediği ileri sürülerek, Katolikliğe karşı zaten mevcut olan tepki bir kat daha arttı ve dinde yenileşme hareketi gündeme geldi. Kilise'yi eleştiren kimselere göre hâlen mevcut olan Hristiyanlık, Hz. İsa'nın tebliğ ettiği dinden çok farklıydı. Çünkü Papalık, Hristiyanlığın aslında olmayan birçok ilkeyi dine eklemişti. Rahiplerin günah bağışlamaları, para karşılığında cennetten yer alma uygulaması, vatandaşı halkı zorlayan birtakım ağır vergilerin konulması, İncil'i yalnız ruhban olanların okuyabileceği vb. anlayışlar hep Hz. İsa'nın dinine sonradan ilave edilmiş hususlardı. Bütün bu eleştiriler zaman zaman Kilise'ye yöneltildi, ancak herhangi bir düzelme görülmedi. Sonunda Almanya'da Martin Luther isimli Hristiyan teoloğu 1517 yılinda Wittenberg Kilisesi'nin kapısına astığı doksanbeş maddelik itirazi teziyle Katolik Kilisesi'ne isyan bayrağını açmış oldu. Martin Luther ile başlayıp Jean Calvin ve Aultrich Zwingli ile devam eden bu hareket, sonunda Protestanlık mezhebinin doğmasına sebep oldu. Böylece Hristiyan Kilisesi'nde ikinci büyük bölünme yaşanmış oldu.
12.yüzyılın sonunda otuz yıllık bir süre içinde İskoçya, Fransa ve İngiltere toptan aforoz edilmişti. Bir ülkenin aforoz edilmesiyle o ülkede kilise ayinleri yapılmıyor, ölüler gömülüyor, evlilik işlemleri yürütülmüyordu.
Reklam
Yeni Ahit'teki Bazı Çelişkiler ve Tutarsızlıklar
Yeni Ahit'teki Bazı Çelişkiler ve Tutarsızlıklar İncillerin ilk yazılanı dahi Hz. İsa'nın yeryüzünden ayrılmasından 35 sene sonraya dayanmaktadır. İlk nüshaların dahi Yunanca olduğu düşünülürse, Yunanca bilme ihtimali hiç olmayan Hz. İsa'nın bu kitaplarla arasında bir irtibatın olmadığı ortaya çıkmış olur. Renan'ın ifadesiyle
Barnabas İncili
Barnabas İncili en son 17. yüzyıla kadar gelmiş, sonra kaybolmuştur. Papa tarafından, Hristiyanlarca bulundurulması yasaklanmıştır. Barnabas'ın çok erken dönemlerde hak dini kabul etmesi gerektir. Şehir şehir dolaşarak Hz. İsa'nın dinini yaymaya çalışmıştır. İlk dönemlerde Barnabas, Pavlus'la görüşüp onunla beraber olmuş daha sonra onun durumunu anlayınca ondan ayrılmıştır. Barnabas, Incil'ini Kanonik İncillerin ilkinden de önce yazmıştır. Muhammed Ataurrahim adlı bir araştırmacı Pavlus üzerinde derinlemesine çalışıp şunları çıkarmıştır: Barnabas, zamanının çoğunu Hz. İsa'nın 3 yıllık peygamberlik süresinde yanında geçirmiştir. Barnabas İsa'nın havarisidir ve Hz. İsa'dan bizzat duyularak yazılan tek İncil'dir. Matta, Markos, Luka ve Yuhanna gibi 4 İncil sahibinin aksine, o Hz. İsa'yı görmüş ve öğretisini direkt ondan almıştır. Daha sonra 325 yılında toplanan İznik Konsili'nde mevcut olan 300 İncil 4'e indirildi. Bu 300 İncil arasında Barnabas İncili de bulunmaktaydı. Barnabas İncili burada yasaklanıp 4 İncil dışında İncil bulunduranların öldürüleceğine dair kanun çıkarıldı. Günümüzde Barnabas İncili ismiyle bir kitap mevcuttur. Türkçeye de çevrilmiş olan bu kitabın gerçekten Barnabas'a ait olup olmadığı konusunda kesin bir bilgi bulunmamaktadır.
Önsöz
Hristiyanlığın inanç esaslarının, teolojisinin ve kutsal kitap külliyatının oluşması uzun yıllar içerisinde gerçekleşmiştir. Hz. İsa ve havariler döneminde sadece tebliğ ile uğraşılmış, ibadetler ve şeriat konusunda tamamen Yahudi geleneklerine uyulmuş, Yahudi mabedinde ibadet edilmiştir. Bu yüzden ilk Hristiyanlara "Yahudi-Hristiyanlar"
Reklam
Teslisin Hristiyanlığa Girişi
Teslisin Hristiyanlığa nasıl girmiş olabileceği konusunda bazı yorumlar yapılmaktadır. Bu yorumlardan birisine göre, Hz. İsa'nın işkence çekerek dünyadan ayrılmasıyla başsız kalan Hristiyanlığa çevrenin tesir etmesi kolay oldu. Zira Hristiyan olanlar sadece müşrik çevreden geliyordu. Sonra İskenderiye Okulu'nun temsil ettiği Yunan