Ebubekir Sifil

Ebubekir Sifil

9.2/10
37 Kişi
·
101
Okunma
·
53
Beğeni
·
1.794
Gösterim
Adı:
Ebubekir Sifil
Unvan:
Öğretim üyesi
Doğum:
Sarıkamış, 1960
25.12.1960 tarihinde Kars’ın Sarıkamış ilçesinde dünyaya geldi. İlk ve Ortaokulu Sarıkamış’ta, Lise’yi Kars İmam-Hatip Lisesi’nde okudu. 1978 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Enstitüsü’ne (şimdiki adıyla Eğitim Fakültesi) girdi.

1980 yılında bu okuldan ayrıldı ve aynı yıl Ankara Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu’na (şimdiki adıyla İletişim Fakültesi) girdi. 1984-85 öğretim yılında bu okulun Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu.

1986 yılına kadar serbest çalıştı. Bu arada kısa bir süre bir özel şirkette Arapça mütercimlik yaptı.

Aralık-1986 – Nisan-1987 tarihlerini kapsayan askerlik dönüşü bir süre yine serbest çalıştıktan sonra 1989 yılından 1993 yılı sonuna kadar Türkiye Diyanet Vakfı’nda yayın editörlüğü yaptı.

1993-1996 arası Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde (Van) ve 1998-1999 arası Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde (Eskişehir) Araştırma Görevlisi olarak çalıştı; her iki görevinden de kendi isteğiyle ayrıldı.

Hadis Bilim Dalı’nda yaptığı Yüksek Lisansını (Konya Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi) 1996, Doktorasını 2006 yılında bitirdi.

Halen Yalova Üniversitesi İslamî İlimler Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

1999-2000 arası Yeni Mesaj gazetesinde, 2000-2013 yılları arasında Millî Gazete‘de günlük yazılar yazdı.

Evli ve 3 çocuk babasıdır. Arapça ve İngilizce bilmektedir.
Ümmet-i Muhammed, "insanlık için" ortaya çıkarılmış "en hayırlı" ümmettir.
(Al-i İmran 110)
Yüce Allah dilediği kimselerin şirk dışındaki bütün günahlarını bağışlayabileceğini haber verdiği halde*, kul haklarına karışmamaktadır.

*Nisa, 116.
Toplumsal dokunun zedelenmesine yol açan, dolayısıyla şimdilerde "güven bunalımı" diye nitelendirdiğimiz durumun yaygınlaşmasına sebebiyet veren pek çok faktörün bulunduğunu biliyoruz. Bunlardan birisinin de "istismar" olarak teşhis edilmesi gerekir. Yani güven istismarı, samimiyet istismarı, din istismarı, yöneticinin yönetileni istismarı, ticaret erbabının müşterisini istismarı...
"İlim edep ile öğrenilir ve anlaşılır. Amel, ilim ile sahih olur. Hikmete amel ile ulaşılır. Zühd hikmet ile anlaşılır, zühde de onunla ulaşılır. Dünya, zühd ile terk edilir. Dünyanın terki, ahirete rağbet getirir. Ahirete rağbet ile de Allah u Teâlâ'nın rızasına ulaşılır."
Yaşadığımız aldatıcı huzur durumları olmuyor değil; ama dürüstlük gibi bir derdi olanlar, hissettiğimizin, bir kopuşun bir savruluşun aldatıcı hazzı olduğunu itirafta tereddüt göstermeyecektir.
Şüphesiz ki sözlerin en hayırlısı Allah'ın kitabıdır. En güzel rehberlik de Hz. Muhammed'in (s.a.v.) rehberliğidir. İşlerin en kötüsü, sonradan uydurulmuş olanlardır. Sonradan uydurulmuş olan her şey bidattır ve her bidat dalalettir.
"el-Akîdetu’t-Tahâviyye, Hanefî mezhebinin büyük Hadis, Fıkıh ve Akaid alimi İmam Ebû Ca’fer et-Tahâvî’nin, mezhebin üç imamı: İmam Ebû Hanîfe, İmam Ebû Yusuf ve İmam Muhammed (rh.a)’in ortaklaşa benimsediği Ehl-i Sünnet akaid ilkelerini ihtiva eden temel metinlerden biridir. Üzerine tarih boyunca muhtelif dönemlerde şerhler yazılmış olan bu kurucu metin, yazık ki son dönemlerde ülkemizde neredeyse unutulmaya terk edilmiş bulunmaktadır."
Arka kapak yazısından bölüm. Daha düz açıklarsak, kitabımız Allaha inanç esasları hakkında olup, büyük Hanefi Alimlerinden İmam-ı Tahavi tarafından yazılmış. Ebubekir Sifil hocada bu muazzam esere müstesna bir şerh düşmüş tabiri caizse. Bundan önce kitabın meşhuriyeti ve kabul görmesi dolayısıyla kendisine çok şerh yapılmış. Hatta ehli sünnet Akidesinde bulunmayanlar bile kitaba şerh düşüp kendi fikirlerini araya sıkıştırmış. Çünkü biri alsa ve ne güzel İmam-ı Tahavinin eseri dese okusa her söylenilene inanacak.
Kitabın içeriğinden bahsederek;
Önce İmam-ı Tahavinin eserinden Arapça metni ve manasını yazıyor. Akabinde ana başlık ve ara başlık şeklinde her konuyu gayet açıklayıcı bir şekilde anlatıyor. İşlenilen mevzuya yakın güncel meselelere değiniyor. Eğer o mevzuyu inkar edenler varsa akılda soru kalmayacak şekilde cevapları veriliyor.
Kitabı okumayı bitirdiğinizde inanç esaslarımızı kavramış olacaksınız ve içiniz huzur bulacak.
Akaid yani inanç esasları her Müslümana farzdır. Malesef bu mevzuyu çok gözardı ediyoruz. İlmi birikimi olmayan bir kimse dahi kitabı anlayabilir zannediyorum ve o yüzden kendine müslüman diyen herkesin en azından bu kitabı okuması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü dili hafif, anlaşılır ve gerekli!
Aklımıza takılan cogu dini bilgi bu kitapta Akaid kelam hadis Kuran fikıh tasavvuf mezhepler siyasi firkalar ve dahası mutlaka okunmalı istifade edilmeli
Ehli sünnet bir âlim olan Ebubekir hoca Akâid Fıkıh Hadis Tasavvuf gibi konularda çeşitli sorulara kimi zaman az ve öz kimi zaman uzun uzun ve delillerle cevaplar verdiği eseri mutlaka okumanızı tavsiye ederim. İçinde illaki kafanıza takılan sorulara itminan edici cevaplar bulacaksınız.
Ebubekir Sifil'i gölgeleyen, onun bazı yorumlarına sui zann beslenmesine sebep olan bu gibi detaylar misal modernist-reformist-mealist tayfasina sergilediği yumuşak dili kendisine daha yakın olabilecek lakin kendisinin mezheb taassubçuluğunun etkisiyle bir türlü başaramadığı Selefi (İtikadi görüşlerini Sahabe-Tabiin-Tabeut Tabiin'e dayandıran ameli olarak çoğu hanefi ya da şafii birazi da hanbeli olan) zümreye hüsnü zannliği ve kardeşlik bilincinin yoksunluğu ile okuma kitlesinin sinirlandigini bilmesini isterim. Kendisinden faydalanan bir okur olarak. Kendisi de bir değerdir aslında. Lakin eleştirdiği şerh kitabini sanırım okumamış kulaktan duyma bilgilerle itham etmektedir.
Akılcılığı bitiren eser. Yaşar Nuri'nin çelişkilerini harika bir üslub ile kaleme almış Ebubekir Hoca. Her kütüphanede bulunması gerekir diye düşünüyorum.

Yazarın biyografisi

Adı:
Ebubekir Sifil
Unvan:
Öğretim üyesi
Doğum:
Sarıkamış, 1960
25.12.1960 tarihinde Kars’ın Sarıkamış ilçesinde dünyaya geldi. İlk ve Ortaokulu Sarıkamış’ta, Lise’yi Kars İmam-Hatip Lisesi’nde okudu. 1978 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Enstitüsü’ne (şimdiki adıyla Eğitim Fakültesi) girdi.

1980 yılında bu okuldan ayrıldı ve aynı yıl Ankara Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu’na (şimdiki adıyla İletişim Fakültesi) girdi. 1984-85 öğretim yılında bu okulun Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu.

1986 yılına kadar serbest çalıştı. Bu arada kısa bir süre bir özel şirkette Arapça mütercimlik yaptı.

Aralık-1986 – Nisan-1987 tarihlerini kapsayan askerlik dönüşü bir süre yine serbest çalıştıktan sonra 1989 yılından 1993 yılı sonuna kadar Türkiye Diyanet Vakfı’nda yayın editörlüğü yaptı.

1993-1996 arası Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde (Van) ve 1998-1999 arası Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde (Eskişehir) Araştırma Görevlisi olarak çalıştı; her iki görevinden de kendi isteğiyle ayrıldı.

Hadis Bilim Dalı’nda yaptığı Yüksek Lisansını (Konya Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi) 1996, Doktorasını 2006 yılında bitirdi.

Halen Yalova Üniversitesi İslamî İlimler Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

1999-2000 arası Yeni Mesaj gazetesinde, 2000-2013 yılları arasında Millî Gazete‘de günlük yazılar yazdı.

Evli ve 3 çocuk babasıdır. Arapça ve İngilizce bilmektedir.

Yazar istatistikleri

  • 53 okur beğendi.
  • 101 okur okudu.
  • 7 okur okuyor.
  • 127 okur okuyacak.
  • 1 okur yarım bıraktı.

Yazarın sıralamaları