Felix Guattari

Felix GuattariFelsefe Nedir? yazarı
Yazar
8.3/10
142 Kişi
610
Okunma
71
Beğeni
6,5bin
Görüntülenme

Felix Guattari Gönderileri

Felix Guattari kitaplarını, Felix Guattari sözleri ve alıntılarını, Felix Guattari yazarlarını, Felix Guattari yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sevişirken aşkla seviştiğimizde,kendimizle,bir başkasıyla ya da başkalarıyla bir organsız beden oluşturmuş oluruz. Organsız bir beden, organlardan soyulmuş boş bir beden değildir; o,üzerinde işleyen organların kalabalık fenomenlerine göre, Brown hareketi uyarınca, moleküler çokluklar biçiminde, üzerinde dağıldıkları bir bedendir. Çöl doludur. Dolayısıyla organsız bedenin asıl karşıtlık içinde yer aldığı şey, organlar değil, bir organizma oluşturduğu ölçüde, organların organizasyonudur. Organsız beden, ölü bir beden değil, canlı bir bedendir, organizmayı ve onun organizasyonunu parçaladığı ölçüde daha da canlı,dopdolu, yaşayan bir bedendir.
İçinizde bir general uyandırmayın.
Bin Yayla
Bin Yayla
Reklam
…tüm çıkışlar engellendikten sonra yaşamınıza ve konuşmanıza izin verilecektir. Ne zaman bir köksap engellense, ağaçsı-yapıya büründürülse,her şey bitmiştir, arzudan hiçbir şey meydana gelmez; çünkü arzu daima köksapla hareket eder ve üretir. Arzu bir ağaca her tırmandığında,ona çelme takıp ölmesine neden olan içsel bir nüksetme vardır; öte yandan köksap dışsal ve üretken serpilmelerle arzu üzerinde işler.
Eğer her şey canlıysa, bu­nun nedeni her şeyin organik ve organize olması değil, tam tersine organizmanın ya­şamın bir sapması olmasıdır..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Alete dönük şizofrenik bir haz vardır bu onu işten serbest eyleme geçirir; silaha dönük şizofrenik bir haz vardır, bu onu barışın, barışa sahip olmanın bir aracı haline getirir. Hem bir karşı-saldırı hem de bir direniş. Her şey muğlak..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Göçebe düşüncesinde yaşam alanı bir yeryurtla değil, bir güzergahla bağlantılıdır. Geçtiği uzayı sahiplenmeyi reddeden göçebe kendine yün ya da keçi kılından, içinden geçtiği geçici uzayı işaretlemeyen bir çevre inşa eder. ( . . . ) Böylece yumuşak bir malzeme olan yün göçebe yaşama bir bütünlük kazandırır. ( . . . ) Göçebe katettiği uzayın aldığı şekil üzerinde değil, yolculuklarının temsili üzerinde durur. Uzayı uzaya bırakır. ( . . . ) Yün çok-biçimciliği..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Reklam
Göçebenin yaşamı intermezzo'dur. Yaşam alanının öğeleri bile sürekli onları harekete geçiren rotaya göre tasarlanmıştır..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Piç ve melez, ırkın gerçek isimleridir. Rimbaud bu noktada her şeyi söylemiştir: Ancak şunları söyleyebilen kişi ırkı gündeme getirebilir: "Ben daima aşağı bir ırktanım, ( ... ) ezelden beri aşağı bir ırktanım, ( ... ) işte Breton sahilindeyim, ( ... ) ben bir hayvanım, bir zenciyim, ( ... ) ben uzak bir ırktanım, atalarım İskandi­nav'dı." ~Rimbaud
Norgunk yay.Kitabı okudu
Anla­şılmayan sesleri karıştırıyorum, geçiş terimlerini uzatıyorum, ayrıca gerekli olmayan yerlerde ekler kullanıyorum. Vakit kazanmak, sonra belki vazgeçmek ya da bekle­mek. Sözü kendine çekmek ve "dünyaya anlaşılmaz bir şey getirmek" için dilin kontrolünü elinde bulundurmama, kendi dilinde yabancı olma zorunluluğu. Dış­sallığın biçimi, erkek kardeşle kız kardeşin ilişkisi, düşünürün kadın-oluşu, kadının düşünce-oluşudur bu..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Düşünce Vampir gibidir, ne bir model oluşturacak ne de bir kopya yapacak bir imgesi vardır..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Reklam
Her düşünce halihazırda bir kabiledir, bir devletin karşıtıdır..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Kierkegaard, Nietzsche ve hatta Şestov... Nerede yaşarlarsa yaşasınlar, orası bozkır ya da çöldür. İmgeleri yok ederler. Belki de Nietz­sche'nin Eğitimci Olarak Schopenhaueri, düşünce imgesine ve onun devletle ilişkisine yönelik en büyük eleştiridir. Bununla birlikte, "özel düşünür" tatmin edici bir ifade değildir, çünkü o, bir içselliği abartır, oysa asıl söz konusu olan dışarının düşüncesi­dir..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Devlet doğa durumuna geri döndürülen asi öznelerle kendi rızalarıyla onun biçimine geri dönen özneleri ayıran tek ilke. Eğer düşüncenin devlete dayanması ilginçse, devletin kendisini düşünceye yayması ve ondan benzersiz, evrensel bir biçimin yaptırımını alması da bir o kadar ilginçtir. Devletin özelliği bir olgudan fazlası değildir; aynı şekilde olası sapkınlığı veya kusurluluğu da..
Norgunk yay.Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.