M. Beşir Eryarsoy

M. Beşir Eryarsoy

YazarÇevirmen
9.5/10
2 Kişi
·
199
Okunma
·
1
Beğeni
·
1.233
Gösterim
Adı:
M. Beşir Eryarsoy
Unvan:
Öğretmen,tercüman
Doğum:
Mardin, 1950
1950 yılında Mardin’de doğdu. Sırasıyla Mardin Ebulula İlkokulu, Mardin İmam Hatip Okulu’nu bitirdikten sonra, İstanbul Yüksek İslam Enstitüsü’nden 1975 yılında mezun oldu.rn 1975- 1978 yılları arasında Gümüşhane Öğretmen Lisesi ve Eğitim Enstitüsünde, 1978- 1981 yılları arasında İstanbul Rami Ortaokulunda Din Bilgisi Öğretmenliği yaptı.rnrnrn 1982- 1984 yılları arasında Libya’da muhtelif Türk Şirketlerinde Arapça Türkçe tercümanlığı yapan M. Beşir ERYARSOY bu tarihten 1996’ya kadar serbest olarak ilmi çalışmalarına devam etti ve yoğun olarak tercüme ile iştigal etti.rn 1996- 2000 yılları arasında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde Arap Dili ve Belagatı dalında öğretim görevlisi olarak görev yaptı.rn2000-2001 ders yılında Hollanda Rotterdam İslam Üniversitesinde, 2001-2002 ders yılında ise kuruluşuna katkıda bulunduğu Avrupa İslam Üniversitesinde Öğretim Görevlisi olarak Arapça ve Akaid dersleri verdi.rnHalen Üsküdar İmam Hatip Lisesinde Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olarak çalışmaktadır.rn Düşünce, Tevhid, Mektep ve Değişim Dergilerinde araştırma- incelemeleri yayınlandı. Ayrıca Şamil İslam Ansiklopedisi ve Sosyal Bilgiler Ansiklopedisinin muhtelif maddelerinin telifini yaptı.rn Prof. Dr. Ahmed AĞIRAKÇA ile birlikte Kur’an-ı Kerim meali hazırladı. Çok sayıda telif eseri bulunan M. Beşir ERYARSOY tercüme ettiği onbinlerce sayfa eser ile Arapça tercüme alanında sayılı ilim adamları arasında yer almaktadır.
İslam a göre mutlak ve sınırlandırılamaz hakimiyet, yalnızca Allah'ındır.
Kendini merkeze almak, insanın en kolay düşebileceği nefsi bir tuzaktır. Dolayısıyla yüce Kitabımız, insanı bu yönüyle ele almakta, bunun tehlikelerini ve sakıncalarını göz önüne sermektedir.....
İslamın teklif edip öğrettiği şekliyle Allah a iman; Allah ın öngördüğü nizama aykırı olan her şeye karşı bir İnkılap hareketidir, bir başkaldırıdır.
Allah a iman;çevreyi etkilemeyen, gayr-i islami vàkıayı kabullenen, kuru ve edilgen yahut etkisiz bir iddia olamaz.
Müslüman, Allah'ın hükmünden başkasına rıza gösteremez, Allah'ın indirdiğinden başkasının hükmüne başvurmaz.
her çağın müslümanı, bulunduğu çağın batıllarını tanıyarak onlar hakkındaki islamın hükmünü de bilmek mükellefiyetindedirler....
hatta bu kadarıyla da yetinmeyerek onu ''çöl kanunu'' diye tahkir etmeye çalışanlar, tıpkı ondört asır öncesi seleflerini -cahiliye dönemi müşriklerini- andırmaktadır....
çağdaş cahiliye insanı sıradan bir hayvana dönüştürmek istemekte, onu sadece duygularını algıladığı alana hapsetmeye çalışmaktadır....
Tarih boyunca bütün zorbalar, müminlerin asil direnişleri karşısında çaresiz kalmışlardır...
“Allah’ın dini” tabirinin anlamı, öyle cılızlaşmış ve gerilere çekilmiş durumda ki cahiliyle mensubu kitlelerin düşüncesine göre sadece itikad ve belli başlı ibadetleri anlatır olmuştur.....
Akide-i Küfr'e cevab. Hem de ne cevap. Hulul ve ittihatçılara karşı gerçekten muhteşem bir eser.
"cici, güzel, naif" diye nitelendirilen fakat itikadlarında sayısız ve dehşete düşürücü küfr bulunan "Vahdet-i Vücutçulara" ve mutasavvuflara "reddedilemeyecek" delillerle cevap verilmiş. Şeyhülislam'ın bu cevaplarına cevap vermeye kalkanlar, "isnadsız ve İslam'sız" deliller getirmişlerdir. Tabi ki bu "Hak geldi, batıl zayi oldu" durumuna bire bir benzemiştir.

Çeviri dili muazzam derecede akıcı ve anlaşılır olması konuya uzak olan kesimin de anlamasını kolaylaştırıyor. Küçük bir eser. Tavsiye ederim.
Hasan el-Benna'nın hayatının belli bir dönemini ele alıyor. Dolayısıyla Müslüman Kardeşler hareketinden çokça bahsedilmiş. Mısır'ı ve aslında Türkiyeyi anlamak için mutlaka okunması gerekiyor. 30'larda bizim ülkemizde çok farklı şeyler olurken orada 20 yaşında bir genç çıkıp Ezher'in koca koca hocalarını ve ülkenin alim insanlarını örgütlüyor. Bunu yapan 20 yaşında bir öğretmen aynı zamanda kalem ve kelam sahibi alim bir genç, hitabeti kuvvetli. Benna'nın irşada kahvehanelerden başlaması aslında çok isabetli ve mükemmel bir düşünce bügünün Türkiyesi içinde aynısı yapılmalı. İlgilenenlere tavsiye olunur okunması.
Yormadan ve sade diliyle Allah'ın kelamı olan Kur'an'ı güzelce tefsir eden bir kitap. Yeni baskısı da şuan tekrar yayınlandı. Her evde olmasını tavsiye ederim. Ebu hanzala hocanın da tavsiyeleri altındadır bu tefsir.
davet ve ümmet bilinci yönüyle kendini şaheser kabul ettirebilecek kalitede olan bu kitap özelde hasan elbennanın hayatını ve mücadelesini genelde ise müslüman kardeşler teşkilatlanmasının ve ümmeti vahdet eylemenin arayışının en büyük kaynak kitabıdır .
:) Geleceğe yönelik ilk adımlarını nasıl atacağını , ne gibi tavizler ve fedakarlıklar yapacağını gösteren en azından buna pusula olan kitaplardan birisi , üzerinde epeyce dusundugum.bir kitap oldu. Zira bir insanın yaşamını okumak kolay ama o insanı eleştirmek çok zor . Niye böyle yapmadi da öyle yaptı demem sağlıksız .
Amacım olayı dramatize etmek değil ama söz konusu seyyid kutup olunca insan söylemeden geçemiyor. Yazar davası uğruna canından geçmiş, hicbir taguta boyun eğmemiş ve dilinden tevhidi düşürmemiş bir yazardır. Peki bu bize ne anlatıyor bundan bize ne diyecek olursanız benim cevabın su olurdu: Yazarın işlemiş olduğu konular İslam in en önemli konularidir ve bu konular bir Müslüman temel kimliğini oluşturmaktadır o yüzden bu en temel hususları böylesi bir dava adamından öğrenmek çok şey katar.
Kitaba gelince beka yayınlarından yayınlanan sosyal adalet kitabini okudum ve 506 sayfadan oluşmakta, sayfa sayisi belki bazılarına çok gelebilir ama konuların önemi ve yazarın üslubu tabi çevirinin güzelliğiyle birlikte okuması kolay bir kitap. Zaten ayetler hadisler ve İslam tarihinden özellikle halifelerden hikâyelerle okuması çok zevkli bir yapıya sahip.
İçeriği ile ilgili en temel fikir su SOSYAL ADALET YALNIZCA İSLAM NİZAMİ İCEEİSİNDE GERÇELESEBİLİR. Ve bu fikri yazar asri saadet ten örnekler vererek ayetlerle hadislerle kanıtlamaya çalışmaktadır. İslam in hatta dünyanın en yaşanılır yılları olan asri saadeti ivmesi kadar Raşid halifelerden sonra olisn bozukluğu da yermesini bilmektedir. Sosyal adalete geçmeden önce akide konusuna vurgu yapılmakta ve LA İLAHE İLLALAH diyebilmenin ve buna uygun olarak bütün tagutlarin reddedilmesi konusu üzerinde durulmakta. Ayrıca Allah tan başkasına kul olmayan bir kişinin vicdani olarak hatta her anlamda özgürlüğü elde ettiği üzerine vurgu yapılmaktadır. İslami şeriatın uygulanması konusuna gelince yasaların kuru kuruya varlığının yaninda vicdani sorumluluğa da vurgu yapılmaktadır. Ayrıca şeriatın yanlış anlaşılması konusuna da çok güzel değinmektedir. Çünkü maalesef şeriat denildiğinde çeşitli hadd cezaları recm kissas gibi konular sadece vurgulanmakta ve korkutucu olması toplanmakta ama yazar diyor ki bu konuların dışında da toplumsal olarak birçok alanda Allah in kanunlarının olduğunu ve bunların göz ardı edildiğini söylemektedir. Ayrıca bu yasaların en büyük garantörü olarakta insanin vicdani gösterilmektedir. Sosyal adalet 3 temel esas üzerine kuruludur Vicdani özgürlük, insani eşitlik ve sosyal dayanışma. Bu 3 konu kitabin her bölümünde vurgulanmaktadır. Bu tekrarlarda kalıcılığı sağlamaktadır. Ayrıca İslamin dünü ve bugünü hakkında da çok güzel yorumları kitapta bulabileceksiniz.
İslamin diğer sistemlerden ne kadar ustun olduğu kanıtlarıyla sunulmakta ve hristiyanlık ve Musevîlik gibi bu dinin vicdanlara hapsedilmedigi de kanıtlanmaktadır.
Servetin topluma dağıtılması ve temellerin oluşmaması konusu da çok güzel bir şekilde işlenmektedir.
Kitap gerçekten İslami olarak ufuk açmaktadir. Maalesef sunu söylemeden geçemeyeceğim günümüzde maalesef din simsarlari her yani sarmış vaziyette. Bu din maalesef çıkar çetelerini ellerinde heder edilmeye çalışılmakta ve büyük bir kitle hic sorgulamadan bu şahsiyetlerin hızlarından çıkan sözlerle hareket etmektedir. Şeriatın ş sini diline alamayan insanlar efendi şeyh olarak ortalıkta dolaşmaktadır. Diyeceğim su ki bu kitap o bazı simsarlarin kitapları gibi değil, yazar sizi tüm tagutlari reddetmeye ve La İlahe İllallah demeye davet etmektedir.
Son olarak bu kitabi okuyan kişilerin fikirlerinden yararlanmayi çok isterim.
Daha çok küçük yaşlarda başarılı bir şekilde ilerlemis Kur'an ve Hadîs hafizligi yapmış ve bu dava uğruna hayatını vermiş bir insan Hasan el-Benna...

Onun hayatını, gayretini okurken hayatımı ne kadar boş geçirdiğimi farkettim, bu farkındalığı oluşturan Rabbime hamdü senalar olsun.

İslâm adına asla taviz vermeyen duruşu beni öylesine etkiledi ki bir daha davranışlarıma, hayatıma bir göz atmam gerektiği hissini uyandırdı bende.

Allahın rahmeti ve bereketi hayırlı, gayretli kullarının üzerine olsun.
Hasan el-Benna'nın davacı kimliğini tanıyıp, 20 yaşında bir gencin bu kadar büyük işlere imza atmış olmasına hem şaşıracak hem de büyük bir saygı duyacaksınız. Ayrıca bu işe adım atmak isteyen, 'müslüman kardeşler' gibi bir cemiyet kurma niyetinde olan biri için tam bir rehber, aranılan her şey yazıyor. Tabii sadece Hasan El Benna'yı tanımak ve örnek almak için okuyanlara bu kısımları biraz sıkıcı gelebilir. Tavsiyemdir.
"Davet çalışmaları nasıl yapılır" sorusunun cevabı işte bu kitap. İlim, hikmet, basiret ve cihad... Hepsini kuşatan ve gelecek kuşaklara bunları aktarmaya çabalayan bu adamın hatıralarını okumak size bilgi kazandırmayacaktır. Ama eminim tecrübe kazandıracaktır. Zira tecrübe bilginin işlenmiş halidir.
Çağdaş cahiliyeyinin akımlarını diğer kitaplarında olduğu gibi ortaya sermiş.Okuyana gerçekten güzel bilgiler katan bir kitap.Yazardan Allah razı olsun

Yazarın biyografisi

Adı:
M. Beşir Eryarsoy
Unvan:
Öğretmen,tercüman
Doğum:
Mardin, 1950
1950 yılında Mardin’de doğdu. Sırasıyla Mardin Ebulula İlkokulu, Mardin İmam Hatip Okulu’nu bitirdikten sonra, İstanbul Yüksek İslam Enstitüsü’nden 1975 yılında mezun oldu.rn 1975- 1978 yılları arasında Gümüşhane Öğretmen Lisesi ve Eğitim Enstitüsünde, 1978- 1981 yılları arasında İstanbul Rami Ortaokulunda Din Bilgisi Öğretmenliği yaptı.rnrnrn 1982- 1984 yılları arasında Libya’da muhtelif Türk Şirketlerinde Arapça Türkçe tercümanlığı yapan M. Beşir ERYARSOY bu tarihten 1996’ya kadar serbest olarak ilmi çalışmalarına devam etti ve yoğun olarak tercüme ile iştigal etti.rn 1996- 2000 yılları arasında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde Arap Dili ve Belagatı dalında öğretim görevlisi olarak görev yaptı.rn2000-2001 ders yılında Hollanda Rotterdam İslam Üniversitesinde, 2001-2002 ders yılında ise kuruluşuna katkıda bulunduğu Avrupa İslam Üniversitesinde Öğretim Görevlisi olarak Arapça ve Akaid dersleri verdi.rnHalen Üsküdar İmam Hatip Lisesinde Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olarak çalışmaktadır.rn Düşünce, Tevhid, Mektep ve Değişim Dergilerinde araştırma- incelemeleri yayınlandı. Ayrıca Şamil İslam Ansiklopedisi ve Sosyal Bilgiler Ansiklopedisinin muhtelif maddelerinin telifini yaptı.rn Prof. Dr. Ahmed AĞIRAKÇA ile birlikte Kur’an-ı Kerim meali hazırladı. Çok sayıda telif eseri bulunan M. Beşir ERYARSOY tercüme ettiği onbinlerce sayfa eser ile Arapça tercüme alanında sayılı ilim adamları arasında yer almaktadır.

Yazar istatistikleri

  • 1 okur beğendi.
  • 199 okur okudu.
  • 17 okur okuyor.
  • 181 okur okuyacak.
  • 5 okur yarım bıraktı.