Giriş Yap

Muhsin Demirci

Yazar
Derleyen
Çevirmen
8.9
191 Kişi
Tam adı
Prof. Dr. Muhsin Demirci
Unvan
Yazar, Öğretim Üyesi (Tefsir Anabilim Dalı)
Doğum
Tortum, Erzurum, Türkiye, 1953
Yaşamı
1953 yılında Erzurum Tortum’da doğdu. İlkokulu bitirdikten sonra hafızlık yaptı. 1966 senesinde Abdurahman Gürses Hoca’dann tecvid ve tashih-i huruf dersleri aldı. 1973’te Erzurum İmam-Hatip Okulu’ndan, 1978’de Atatürk Üniversitesi İslâmî İlimler Fakültesi’nden mezun oldu. Bir süre öğretmenlik yaptı. Fakültemizdeki görevine 1982’de araştırma görevlisi olarak başladı. 1988’de MÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Muhammed b. Abdirrahman el-İsfahânî ve Tefsirdeki Metodu adlı doktora tezini bitirdi. 1996 yılında doçent, 2004 yılında profesörlüğe yükseltildi. M.Ü İlâhiyat Fakültesi'nde ve Yakın Doğu Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi'nde öğretim üyeliği görevini yürütmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır. Eserlerinden bazıları: Tefsir Usulü, Tefsir tarihi, Kur’an’da Sosyal Gerçeklik, Kur’an ve Yorum, Tefsirde Metodoloji Sorunu.

Derlediği kitaplar

Tümünü Gör

İncelemeler

Tümünü Gör
356 syf.
·
17 günde
·
8/10 puan
Kitapta yer yer ıstılah tanımı yapılmakla birlikte ayetlerin Hazreti Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) efendimize vahyedilmesini, daha sonra ezberlenmesini ve yazıya geçirilmesini, Hazreti Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) efendimiz vefat ettikten sonra da Hazreti Ömer (radıyallahu anh)'in Hazreti Ebubekir (radıyallahu anh)'e tavsiyesi ve Hazreti Ebubekir (radıyallahu anh)'in de Zeyd b. Sabit (radıyallahu anh)'e bildirmesi üzerine bir yıl gibi bir sürede Kur'ân ayetlerinin toplanılıp iki kapak arasında birleştirilmesi anlatılıyor. Daha sonra Kur'ân üzerine yapılan muhtelif Oryantalist ve Şia iddiaları değerlendiriliyor. Ayet sayısı konusunda farklı görüşler var diye bu Mushaflar arasında tek bir harfin bile farklı olduğu anlamına gelmez, zira ayet sayımında alınan ölçüden dolayı böyle bir ihtilaf oluşmaktadır. Mushaflar arasında tek bir harf de olsa farklılık olması gibi bir durum söz konusu değildir. Bir de kitabın sonlarında ismi zikredilen Roger Garaudy adlı meşhur yazarın açık bir şekilde tarihselci olduğu, Allah'ın birtakım ayet-i kerimelerinin "dönemin Araplarına" yönelik olduğu, bugün bir geçerliliğinin kalmadığı fikrinde olduğunu belirtmiş. Kültürel İntihar kitabının 70. ve 100. sayfa aralarında gerçekten de çürütülmüş oryantalist iddiaları ile Garaudy'nin "yeni bir İslâm" inşa etmeye çalıştığı belli oluyor. Umumi olarak büyük ölçüde faydalı bir eser, fakat Demirci Hoca'nın kitabın bitmesine yakın nesh-recm-rivayet konusunda çok serbest ve düz bir şekilde konuştuğunu düşünüyorum. Ayriyeten Ebu Hanife'nin "anadilde ibadet" görüşünde de eksik bilgi var. Kuşkulanıp İnternet'ten bakınca da zaten nesh ve rivayet hususunda çok yanlış sözler söylüyor şeklinde bir yoruma da denk geldim. Demek ki bu kısımdaki hatalar başka okurlar tarafından da fark edilmiş. Bu durumdan ötürü de İsmail Cerrahoğlu'nun Tefsir Usûlü tavsiye edilmiş. Tabii bu kitap da güzel bir çalışma, fakat hataları tespit edebilecek ilme sahipseniz okumanızı tavsiye ederim. Kitabı okurken ya da okuduktan sonra aşağıdaki yazılara ve videoya bakmanızı tavsiye ederim: ebubekirsifil.com/gazete-yazilari/ima... (1'den 5'e kadardır) ebubekirsifil.com/gazete-yazilari/ana... youtu.be/B4lhwOyFvvs
Kur'an Tarihi
8.6/10 · 60 okunma
1 yorumun tümünü gör
Reklam
Reklam
2
4
50 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
©2022 · 1000Kitap Web Uygulaması · 2.26.42