Nilgün Uysal

Nilgün Uysal

8.4/10
20 Kişi
·
34
Okunma
·
0
Beğeni
·
817
Gösterim
Adı:
Nilgün Uysal
Unvan:
Gazeteci
Doğum:
Erzurum, 1950
1950 yılında, Erzurum'da doğdu. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ni bitirdi. 1976 yılında, Milliyet gazetesinde; gazeteciliğe başladı. Ali Gevgillili'nin yönettiği ''Düşüncelerin Formu''nu, pazar günleri yayına hazırladı. 1979-1980 döneminde; Nilgün Alacakaptan imzasıyla, Milliyet'te köşe yazıları yazdı. Avrupa ülkelerini, bir yıl süreyle gezdi. Türkiye'ye döndükten sonra, Cumhuriyet gazetesine girdi. Kapital Yayın yönetmeni oldu. Nokta dergisi için çalıştı. 1990 yıllarının ortalarında; TRT 2'de, '' Cumhuriyet'e Kanat Gerenler '' belgeselinin; iki yıl süreyle, metin yazarlığını yaptı. Grup Editörü olarak göre yaptığı; Kesişim Yayınçılık'tan çıkan birçok derginin, yayın yönetmenliğini üstlendi. BİANET org. sitesinin kuruluşunda editör olarak çalıştı. Şuan evinde çalışmalarına devam ediyor.
... Çünkü mesele "fikir değiştirmek" falan değil. Sen yerinde sabit ol yine. Ama "zenginleşmek" ve "bilmek" zorundasın. Bütün mesele budur.
Nilgün Uysal
Sayfa 262 - Türkiye İş Bankası/ Kültür Yayınları/11. Basım
Biz devlet için ölür, bir yandan da devleti soyarız.
Nilgün Uysal
Sayfa 473 - Türkiye İş Bankası/Kültür Yayınları/11. Basım
- Ama siz aynı zamanda tutkulu bir insan değil misiniz?
- Tutkulu olabilirsin. Karşılığını bulmadığın bir ilişkiyi götüremezsin. Benim gençlere tavsiyem bu. Kötü şarkıcının müzik tutkusundan ne olur? Milletin kafası şişer.
Nilgün Uysal
Sayfa 518 - Türkiye İş Bankası/ Kültür Yayınları/11. Basım
"Basit düşünen insan" dan bir şey çıkmaz. Bir toplumu, "kalite arayan insan" bir yere götürür.
Açlık sınırı yok insanoğlunun; doyma noktasını tayin edemiyor. Ve insanoğlu, kendinden vazgeçemiyor. "Ben"i tarif ederken o "ben" daima değişiyor. Kendini gördüğü, kendinden çok emin olduğu alanı sabit tutmayı öğrenemiyor.
Nilgün Uysal
Sayfa 292 - Türkiye İş Bankası/ Kültür Yayınları/11. Basım
Çocuğun mutluluğunun ya da mutsuzluğunun; sağlamlığının ya da çürüklüğünün kaynağı büyük ölçüde annedir. Babanın da tabi payı büyüktür. Diyeceğim şu ki: bir erkekle flört etmek başka şeydir. Bu, başka seçimlere ve başka duygulara tabidir. Ama evlenmek, bambaşka bir şey gerektiriyor. O adam, "baba" olabilir mi? Ona bakacaksınız.
Nilgün Uysal
Sayfa 512 - Türkiye İş Bankası/Kültür Yayınları/11. Basım
Eskici diye çağırıyor adam sokaktan
Müşteki bir sesle
Neden tarihçi yetişmiyor diye
Şekvâ ettiğim bu beldede
Onun için de eşkıya oldum ya ben
Nilgün Uysal
Sayfa 496 - Türkiye İş Bankası/ Kültür Yayınları/11. Basım
Hiç kimse alamzken,Nazilerden kaçan değerli hocaları biz almışız.Hem de Amerika'dan önce.Amerika almıyordu o zaman onları.Biz aldık.Düşün Hollanda'da tutunamıyor,Fransa'da iş bulamıyor adam,Türkiye'ye geliyor.Dil Tarih Fakültesi bu sayede kuruluyor.
- "Duyguyla" bağlanılan bir şey mi "devlet" Türkiye?
- Evet, duyguyla. Onun için, burada insanlar devlet için "ölür", sonra da devleti "soyar". İkisi bir arada olur.
Nilgün Uysal
Sayfa 490 - Türkuye İş Bankası/Kültür Yayınları/ 11. Basım
Lütfen sabah kahvaltı veremeyeceğiniz,akşam masal anlatıp,öpemeyeceğiniz çocuğu dünyaya getirmeyin.
İlber Ortaylı'nın yaşam öyküsünü merak edenlere hitap eden bir kitap.Bu derece ustalıklı bir dünya görüşüne nasıl sahip olmuş dünyanın onca yerini nasıl hangi parayla gezmiş örnek olacak cinsten.Ve her zaman okuyor hem de yüksek öğretimi farklı alanlarla bir arada okuyor ve bu arada da onca dili öğreniyor gerçekten hayret verici.Ama tüm bunların tesadüfi olmadığını kendisinin bunların peşinden koşup bir nevi talep ettiğini görüyoruz.
İlber hoca gerçek bir tarihçi ve entelektüeldir. Zaman Kaybolmaz alt başlığıyla uzun zaman aldığı belli olan bir nehir mülakat kitabı bu. Şahsi hayatı ön planda olsa bile tarihin içinden çıkamıyorsunuz. Kırım'dan, Roma'dan, İstanbul'dan, Şam'dan, Moskova'dan, İran'dan, Osmanlı'dan... Ve bu büyük alimi oluşturan şartları, yaşanmışlıkları da öğrenmiş oluyoruz.
İlber Ortaylı'yı ilk kez bir televizyon kanalında bir programda konuk olarak dinledim. Her şey hakkında bilgisinin olması,üslubu, çok hoşuma gitmişti. Kendisini o günden beri takip etmeye çalışan biri olarak, İlber Hocanın yaşam öyküsünü kendi ağzından okumak müthiş zevk verdi bana. Hayatının her anının (doğumunun öncesinden 2005 yılınına kadar) anlatıldığı, sadece hayatıyla kalmayıp tarihi konulara da uzanan bir kitap. İlber hocanın hayatını merak edenler için çok önemli bir kaynak.
İlber Hoca hayranlarının mutlaka okuması gereken bir kitap.Hoca ile yapılan röportaj kitap haline getirilip neşredilmiş.Sayfa sayısı çok olmasına rağmen bir solukta okunan hatta dahası aranan bir eser.Dahası aranıyor çünkü İlber Hoca çok derin bir şahsiyet ve kitapta yazanlar elbette ki insana az geliyor.Ancak renkli kişiliği,daldan dala atlaması okura çok hoş zaman geçirtiyor ve kendisinin zengin kelime dağarcığı sayesinde bu röportajdanda yeni yeni şeyler, yeni yeni sözcükler kapıyoruz.

Yazarın biyografisi

Adı:
Nilgün Uysal
Unvan:
Gazeteci
Doğum:
Erzurum, 1950
1950 yılında, Erzurum'da doğdu. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ni bitirdi. 1976 yılında, Milliyet gazetesinde; gazeteciliğe başladı. Ali Gevgillili'nin yönettiği ''Düşüncelerin Formu''nu, pazar günleri yayına hazırladı. 1979-1980 döneminde; Nilgün Alacakaptan imzasıyla, Milliyet'te köşe yazıları yazdı. Avrupa ülkelerini, bir yıl süreyle gezdi. Türkiye'ye döndükten sonra, Cumhuriyet gazetesine girdi. Kapital Yayın yönetmeni oldu. Nokta dergisi için çalıştı. 1990 yıllarının ortalarında; TRT 2'de, '' Cumhuriyet'e Kanat Gerenler '' belgeselinin; iki yıl süreyle, metin yazarlığını yaptı. Grup Editörü olarak göre yaptığı; Kesişim Yayınçılık'tan çıkan birçok derginin, yayın yönetmenliğini üstlendi. BİANET org. sitesinin kuruluşunda editör olarak çalıştı. Şuan evinde çalışmalarına devam ediyor.

Yazar istatistikleri

  • 34 okur okudu.
  • 3 okur okuyor.
  • 50 okur okuyacak.
  • 4 okur yarım bıraktı.