Paul Harris

Paul HarrisGrafik Tasarımda Tasarım Fikri yazarı
Yazar
8.3/10
18 Kişi
137
Okunma
2
Beğeni
1.546
Görüntülenme
"Mükemmellik, eklenebilecek daha fazla bir şey kalmadığında değil, çıkarılabilecek bir şey kalmadığında elde edilir." -Antoine de Saint-Exupéry
"Izgara sistemi bir yardımcıdır; bir garanti değildir. Bir takım olası kullanımlara izin verir ve her tasarımcı kendi kişisel tarzına uygun bir çözüm arayabilir. Kişinin ızgarayı nasıl kullanacağını öğrenmesi gerekir, bu, alıştırma gerektiren bir sanattır." -Josef Müller-Brockmann
Sayfa 167Kitabı okudu
Kullanılan görsel öğelerin sayısının azaltılması ve bir ızgara sistemine oturtulması kompakt planlama, anlaşılırlık ve açıklık hissi yaratır ve tasarımda düzenliliği öne sürer. Düzenlilik, bilgilere inanılırlık katar ve güvenirliği teşvik eder." -Josef Müller-Brockmann
"Bir düzenleme sistemi olarak ızgara kullanımı, tasarımcının işini yapıcı ve geleceğe yönelik gördüğü kadarıyla, zihinsel tutumun bir dışavurumudur." -Josef Müller-Brockmann
"Anlamadan önce yalınlık basittir; anladıktan sonra yalınlık kolaydır." -Edward De Bono
Sayfa 102Kitabı okudu
"iyi tasarım, bir şeyi anlaşılır ve unutulmaz kılmaktır. Harika tasarım ise, bir şeyi unutulmaz ve anlamlı kılmaktır." Dieter Rams
Sayfa 151Kitabı okudu
"Toplumlar her zaman, insanların kurduğu iletişimin içeriğinden çok, iletişim ortamının doğasıyla şekillendirilmişlerdir." Marshall McLuhan
"Marka yaşayan bir varlıktır - zaman içinde birikerek güçlenir ya da çürür ve binlerce küçük hareketin ürünüdür." Michael Eisner
Sayfa 127Kitabı okudu
Tasarım, belirli bir amacı gerçekleştirmek için öğeleri, en iyi şekilde bir araya getirme planıdır. Charles Eames
Tasarım
Heyecan verici mimari fikirler üretmenin anahtarı esinlenmedir.
Sayfa 11 - Literatür yayınları
Mimarlık, çeşitli görsel aygıtlar yoluyla iletişim kurar.
Sayfa 6 - Literatür Yayınları 1. BasımKitabı okudu
Yazı karakterleri ve fontlar
James Felici, bu ayrımi sade terimlerle açıklar ve fontu bir kurabiye kalibi, yazı karakterini kalıpla üretilmiş kurabiye olarak tarif eder. Bir tasarima bakarken, tasarımın hangi yazı karakterini kullandıği veya yazının hangi fontla dizildiği sorulabilir ama hangi fontu kullandığı sorulamaz.
Metin bloklarının büyük harf (majüskül) ve küçük harf (miniskül) karması olan Dik Düz (Roma), Eski Biçem veya Antik ola rak dizildiklerinde daha kolay okundukları düşünülür. Bunun nedeni, insan gözünün her bir kelimeyi yapısal biçimde okumak yeri ne, üst ve alt uzantıları kullanarak, kelimeleri tanımak için metni "taraması'dır. Büyük harf ler (majüskül) aynı yüksekliği paylaşırlar ve taramayi kolaylaştıran yukarı veya alt gövdeli küçük harflere (miniskül) oranla göz için daha az görsel kısa yollara (benzerlik) sahiptirler.
Resim