1968 yılında Derbent-Konya'da doğdu. İlk ve ortaokulu Derbent'te, liseyi ise Tekirdağ'da okudu. Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji-Sanat Tarihi Bölümü'nde lisans eğitimini tamamladı. S.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde yüksek lisans, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde ise doktorasını bitirdi. Halen S.Ü. İlahiyat Fakültesi Türk İslam Sanatları Tarihi Anabilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak çalışmakta, Türk İslam sanatlarındaki sembollerle ilgili araştırmalarını sürdürmektedir. İngilizce ve Arapça bilen yazar, evli ve iki çocuk babasıdır.
Eski Türk inançlarına göre mezar üzerine dikilen ağaç sayesinde ruhun aslına rücu edeceğine inanılmıştır. Böylece ağaç sayesinde dönüşümün sağlanacağı kabul edilmiştir.
O’na göre nefis iki parçaya ayrılır. Biri gökte kalır diğeri beden hapishanesine girer. Nefsin dünyadaki mutsuzluğunun sebebi öteki yarısına kavuşma arzusudur.
Bu kitap Ahmet Çaycı'nın uzun yıllar boyunca yaptığı akademik çalışmalarından oluşmaktadır. Genel anlamda Oryantalizm ve Oksidentalizmin tesir ettiği alanlar üzerinde tümdengelim yöntemi ile durulmuş. Genelden detaya inilmesi, konunun idrak edilmesi açısından oldukça faydalı olmuş. Ayrıca yazar inanılmaz bir objektiflik ile yeri geldiğinde Doğu'yu (İslam Dünyası), yeri geldiğinde Batı'yı övmüş ve yermiş.
Oryantalizmin başlangıcının siyasi alana dayanmasına rağmen en çok kendini kültür ve sanat alanında göstermiştir. Osmanlı'nın gerileme ve çöküş dönemlerinde Batı'dan etkilenmenin sanattaki ve en çok mimarideki etkileri tek tek örnekler ile açıklanmış.
Bu alana ilgi duyanlar için, kaynakça repertuarı da oldukça geniş bir çalışma. Kesinlikle tavsiye edilir.
Yazarın son cümleleri ile sonlandırmak gerekirse;
''Doğu ve Batı diye tasnif edilen coğrafi ve siyasi ayrım içinde zaman zaman öne çıkanlar veya önden gidenler olmuştur. Tarihin akışında Doğu'nun hakimiyeti olduğu gibi, halihazırda Batı'nın üstünlüğü barizdir. Bütün bunların ortak noktasını medeniyet/uygarlık ortak paydası oluşturmaktadır. İster Doğu olsun isterse Batı, insanlığın ortak görevi, bu paydaya katkı sağlamaktır.''
Eserin müellifi, Türkiye'de yetişmiş ve kendini de yetiştirmiş bir bilim insanı. Muhtevasında yine sanatı ele alan daha farklı kitapları da bulunmaktadır.
Bu eserde, genelde doğu, özelde Osmanlı'nın nasıl yıkıldığını ve bu yıkımın sadece fizikî boyutta olmadığı anlatılmaktadır. Bu bağlamda da bunun sanata olan etkileri de diğer alanlarda olduğu
Batılıların Doğu'yu araştırıp öğrenmek istemelerinin arkasındaki sömürgecilik faaliyeti ve Hristiyanlığı yayma girişimleri.Osmanlı Devleti'nin
milli kimliğini oluşturduğu sistem.Sanat açısından değerlendirme de mevcuttur.