Arzu Öztürkmen

Arzu ÖztürkmenTürkiye'de Folklor ve Milliyetçilik yazarı
Yazar
9.5/10
2 Kişi
22
Okunma
2
Beğeni
2.088
Görüntülenme

Hakkında

Arzu Öztürkmen 1965 yılında Beyrut’da doğdu. Notre Dame de Sion Fransız Kız Lisesi’ndeki eğitiminden sonra, yüksek öğrenimini Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nde tamamladı. 1991 yılında, Indiana Üniversitesi Folklor Enstitüsü’nden "Türkiye’de Halk Oyunları Hareketi" konulu teziyle master, 1993 yılında da Pennsylvania Üniversitesi Folklor Bölümü'nden “Türkiye’de Folklor ve Milliyetçilik” başlıklı teziyle doktora derecesini aldı. 1994 yılından bu yana Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü'nde öğretim üyesi olarak Gösteri Sanatları Tarihi, Sözlü Tarih, Tarihte Araştırma Yöntemleri ve Avrupa-Türkiye arası Kültürel Algılamalar derslerini vermektedir. Araştırma konuları kültür tarihi, gösteri sanatları tarihi, sözlü tarih, kadın çalışmaları ile Karadeniz ve Doğu Akdeniz çalışmalarını kapsar.
Unvan:
Akademisyen, Yazar
Doğum:
Beyrut, 1965

Okurlar

2 okur beğendi.
22 okur okudu.
1 okur okuyor.
9 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Hangi kurumda veya bağlamda oynanırlarsa oynansınlar, "intizam" ve "incelik," halk oyunları söz konusu olduğunda, bu dönemde kullanılan en temel iki kavramdı. Buna göre, değişik yörelerden gelen grupların her birinin "kaos" yerine "düzen," "kontrolsüz coşku" yerine "zarafet" ve "incelik" sergilemeleri elzemdi.
Sayfa 259 - İletişim Yayınları - PDFKitabı okudu
"Ne kazandı isek Türklüğümüzden, ne kaybetti isek dinle idare edilmemizden kaybettik."
Sayfa 103 - Reformlara dair halkevi dergilerinde çıkan yazılardan bir cümle.Kitabı okudu
Reklam
"...folklor düşüncesinin kendisi, tam da modernitenin -ticari ve sınai kapitalizmin, modern kentlerin ve modern ulus-devletlerin, natüralist ve seküler bir dünya görüşünün, ve bugün adına modern dönem dediğimiz bütün diğer siyasi, iktisadi, sosyal ve entelektüel öğelerin- icadıyla ortaya çıkan, tarihi ve toplumsal bir dönüşümün ürünü olarak doğmuştur(...) Disiplinimizin gelişiminde önemli bir mihenk taşını, sebeb-i mevcudiyetimizin önemli bir unsuru olan modern dünyadaki sosyal hayatın iletişim kurgusunu bütün boyutlarıyla anlamaya çalışma sorumluluğunu yeniden kazanmamız gerekir."
Sayfa 271 - İletişim Yayınları - PDFKitabı okudu
"Folklor oynamak" için kulübe gelenlere söylenen şudur: "Folklor Oynanmaz!" Zira, "folklor," halk oyunları sözcüğüyle eşanlamlı değildir, "daha ciddi" bir iştir. Terimin anlamsal çelişkisi düşünülecek olursa, bu belki de, ve bir yere kadar, doğrudur. "Folklor oynanmaz," ama belki de "folklorla oynanır."
Sayfa 15 - İletişim Yayınları - PDFKitabı okudu
..."derleme" anlayışına göre, malzemeye ulaşmak yeterli değildir. Bu malzemenin yazıya geçirilmesi ve başka malzemelerle karşılaştırılması da gerekmektedir. Derlemeyi yapan kişinin yalnızca derlenecek folklor türüne ilgi duyması da yeterli olmaz; derlemecinin aynı zamanda "halkı sevmesi," halk edebiyatı, halk oyunları, ekonomi, tarih, sosyoloji, psikoloji ve mitoloji konularında bilgili olması, ayrıca "sabırlı" bir kişilikte olması gerekmektedir.
Sayfa 216 - İletişim Yayınları - PDFKitabı okudu
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
300 syf.
·
Puan vermedi
·
12 günde okudu
Türkiye her daim fikir, düşünce ve halkın kollektif olarak üretimde bulunmasını istemeyerek "halk evleri, halk odaları ve köy enstitülerini" kapatarak bu ülkeyi bir adım daha gerilestirmistir. Aynı zaman da kitapta yer alan bir konuya da dikkat çekmek isterim ki; Selim Sırrı Tarcan "Tarcan Zeybeği" oyununda erkeğin diz çökerek kadının diz kapağının öpmesi kadınlara verilen değeri 1924 yılında hatırlatmıştır. Bunun yanı sıra tabi ki zamanla halk oyunlarına verilen önem gittikçe artmış.1960-85 arası araştırmalar yapılmış. Çok da iyi olmuş. Her ne olursa olsun Türkiye folklorik olarak her başlıkta çok zengin ve ne kadar araştırılsada sonu olmayan bir deryadır.
Türkiye'de Folklor ve Milliyetçilik
Türkiye'de Folklor ve MilliyetçilikArzu Öztürkmen · İletişim Yayıncılık · 199822 okunma
Resim