Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Asef Bayat

Asef BayatMekan Meselesi yazarı
Yazar
8.6/10
10 Kişi
41
Okunma
1
Beğeni
1.093
Görüntülenme

Asef Bayat Sözleri ve Alıntıları

Asef Bayat sözleri ve alıntılarını, Asef Bayat kitap alıntılarını, Asef Bayat en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Var Olma Sanatı
Eşit olmayanların savaşında, zayıflar oyunu güçlülerin kurallarına göre oynarsa elbette kaybeder. Eşit olmayan bir savaşı kazanmak için mazlumun yaratıcı bir biçimde farklı, daha esnek şekilde oynamaktan ve sürekli oyunu değiştirmekten başka çaresi yoktur.
Var Olma Sanatı
Dini militanlar İslamı, dışlayıcı bir manevi ve sosyo-politik düzen talebi için ideolojik bir çerçeve olarak kullanmaya devam ederken, seküler Müslümanlar, insan hakları aktivistleri ve özellikle orta sınıf kadınlar, ataerkilliği sağlama alan ve tabi kılınmalarını meşrulaştıran bir İslam okumasına karşı kampanya yürütüyor.
Reklam
Var Olma Sanatı
Ortadoğu birçok isyana, ülke çapında devrime, (islamcılık gibi) toplumsal harekete ve değişim için atılan büyük adımları ev sahipliği etmiştir.
Gelgelelim son birkaç yıldır Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın sergilediği, otoriter bir kişiliğin rahatsızlık veren işaretlerini; görüyoruz. Gazetecileri kısıtladı, kadın düşmanı beyanlarda bulundu ve kendisini eleştirenlere ve siyasal muhaliflerine karşı ciddi bir hoşgörüsüzlük sergiledi. Şimdi iktidarını sürdürmek için Türkiye'yi (belki Putin tarzı) bir başkanlık sistemine çevirmek istiyor. Bazıları bu talihsiz eğilimi post-islamcılığın tehlikelerinin bir emaresi olarak gördü. Ne var ki bu tür iddialar mesnetsizdir. Erdoğan’ın otoriterliğinin "post-islam" yönetim biçimi fikriyle pek bir ilgisi yok; bu durum daha ziyade şu basit gerçekle ilişkili: İster "islami", ister seküler, ister Budist bir yönetimde olsun denetimsiz iktidar yozlaştırır
İktidarın simgesel göstergesi kent, kapitalizmin doğrudan kendisi halini aldı.
"Mükemmeliyet güçtür; mükemmeliyet kimliktir."
Sayfa 444Kitabı okudu
Reklam
" Yaşamı değiştirmek için mekanı değiştirmek zorundasınız." -Henri Lefebvre
Sayfa 129
"Bazıları dinlerinde adalet, eşitlik, temsil ve çoğulculuk bulurken, bazıları da dinlerini dışlayıcı, otoriter, şiddetli bir biçimde uygular.... Bir anlamda, dini emirler onları kavrayışımızdan başka bir şey değildir; onlara ne anlam vermek istiyorsak ondan ibarettir."
Sayfa 433Kitabı okudu
Hannah Arendt'in de söylediği gibi;
"en radikal devrimci devrimden sonraki gün muhafazakâr olacaktır"
Sayfa 386Kitabı okudu
Var Olma Sanatı
"Şehirler toplumsal mücadelelerin ve failliğin doğasında kaçınılmaz olarak kendi mekânsal izlerini bırakır; hem mikro hem makro mahiyette belirli türlerde siyasete yol açar."
Sayfa 39 - METİS YAYINLARIKitabı okudu
Reklam
Var Olma Sanatı
"...şehir sokakları sadece çatışmaların şekillendiği ve ifade edildiği, ortaklıkların oluşturulduğu, dayanışmanın genişletildiği ve "sokak siyaseti"nin sergilendiği fiziksel mekânlar olarak iş görmez. Aynı zamanda bir ulusun ya da bir topluluğun ortak duyarlılıklarını iletmek üzere sokakların fizikselliğini aşan can alıcı simgesel bir ifadeyi gösterirler."
Sayfa 40 - METİS YAYINLARIKitabı okudu
Var Olma Sanatı
'' Eşit olmayanların savaşında, zayıflar oyunu güçlülerin kurallarına göre oynarsa elbette kaybeder. Eşit olmayan bir savaşı kazanmak için, mazlumun yaratıcı biçimde farklı, daha esnek şekilde oynamaktan ve sürekli oyunu değiştirmekten başka çaresi yoktur."
Sayfa 54 - METİS YAYINLARIKitabı okudu
Fakat post-İslamcılık bu açıdan anti-İslamcı veya laik değildir. Daha çok dindarlığı ve hakları, inançları ve özgürlüğü, İslam'ı ve serbestliği birleştirmeye çalışan bir gayreti temsil etmektedir. İslamcılığın temelinde yatan prensipleri, sorumluluklar yerine haklara, tekil otoriter görüş yerine çoğulculuğa, sabit kutsal metinler yerine tarihselliğe, geçmiş yerine geleceğe vurgu yaparak tamamen değiştirmeyi hedeflemektedir. İslam'ı bireysel tercihler ve özgürlüklerle (değişen ölçeklerde), demokrasi ve modernite ile birleştirerek bazılarının "alternatif modernite" olarak adlandırdığı kavrama ulaşmak istemektedir. Post-İslamcılık; dünyevi ihtiyaçları, katı ve değişmez kurallardan özgürleşmeyi, dini doğruların tekelini kırmayı kabul ederek ifade edilir. İslamcılığın din ve sorumluluğun birleşimi olarak tanımlandığını, post-İslamcılığın ise dindarlık ve haklara vurgu yaptığını belirterek çalışmamı sonuçlandırmıştım.
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.