August Thiersch

August ThierschMimarlıkta Orantı yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
3
Okunma
0
Beğeni
306
Görüntülenme

Hakkında

Unvan:
Mimar
Doğum:
Marburg, Almanya, 18 Kasım 1843
Ölüm:
Münih, Almanya, 1 Ocak 1917

Okurlar

3 okur okudu.
1 okur okuyor.
2 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Geometrinin eski ustası Euklides'e başvurmak yerinde olacaktır. Şekiller arasındaki benzerliği ele aldığı Stoikheion adlı eserinin VI. Kitap'ında verdiği tanımlarda ve teoremlerde "benzer" terimini kullanır. Örneğin 4. Teorem'de şöyle der: "Üçgenlerin eşit açıları varsa, eşit açıların karşısındaki kenarlar birbirine benzer."
Sayfa 91
Ancak şunu da belirtmek gerekir ki Romalılar sadece oranların sunduğu ahenkle dışavurulan böyle basit bir güzellik düzenine pek de hassas değillerdi. Takdir edilecek yegane yanı ahenkli olmaktan ibaret bir bütün yerine, malzemelerin sergilediği zenginliği, lüksü ya da nedreti tercih ediyorlardı; dolayısıyla çoğu binalarında Yunanistan'daki eserlerde bizi sarsan ve hayran kalıp bakmaya doyamadığımız oranlar doğru kullanılamamıştır. Oranlar ile boyutları karıştırır Romalı; ona göre büyüklük biçimler arasındaki uyumda değil, kapladıkları alanda yatar. Ona göre büyük olan şey çok geniş yer kaplar.
Sayfa 11
Reklam
Geometri ve uygulamaları mimarlar açısından hiç de yararsız bir bilim değildir; mimarlıkta ahenkli bir şekil ortaya çıkarmak için geometrik bir şekilden yararlanmak kuralları zorlamak değildir. Öyle ki daha ileri gidip uygulama yapan hiçbir mimarın geometrik şekillere ya da aritmetiğe başvurmadan armonik bir sistem tasarlaması ve geliştirmesinin imkansız olduğunu söyleyeceğiz. Mısırlılar, Yunanlar da bu şekilde davrandı; sağduyu da bu konuda başka yol öneremez.
Sayfa 31
Gözün verdiği estetik yargı, benzer biçimler içeren çeşitlilik ile ödüllendirilir. Kulağın verdiği estetik yargı için de geçerli değil mi bu gözlem? Modern şiirin ayırıcı büyüsünün kaynağı olan kafiye, asla tıpatıp aynı olmayan ve bizi iç içe geçen çeşitlilik ve değişiklikleriyle ele geçiren sessel bir benzerlikten başka nedir ki? Mimarlıkta da ritmi kabul ediyoruz artık. Müzikte de benzer kurallar karşımıza çıkar. Seslerin dünyası ile biçimlerin dünyası güzelliği aynı kavram ve terimle, ahenk ile belirtir.
Sayfa 116
Bu tekrarlanma bitkiler dünyasında büyüme ile ortaya çıkar; önce ince sürgünler güçlenip dal halini alır, embriyo da eksiksiz bir organizma olup çıkar. Bütün bunlar temel bir biçimden kaynaklanarak büyür ve sayısız çeşide bürünerek kendini geliştirir.
Sayfa 115
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok
Resim