Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Burhanettin Tatar

Burhanettin Tatarİslam Düşüncesine Giriş yazarı
Yazar
7.6/10
15 Kişi
87
Okunma
12
Beğeni
2.412
Görüntülenme

Burhanettin Tatar Sözleri ve Alıntıları

Burhanettin Tatar sözleri ve alıntılarını, Burhanettin Tatar kitap alıntılarını, Burhanettin Tatar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İslâm inancı, her şeyden önce insanın kendi başına ürettiği fikirler ya da şahsi inançlar ile kendi varlığının faniliği arasındaki derin uçurumu açığa çıkaracak şekilde insanı sorgulayan inançtır.
Sayfa 123Kitabı okudu
Zira şiir, dilin aynı anda sürgün alanı hem de yuva olduğunu yine dili dile döndürerek ifşa etmek
Reklam
Zira kendini anlama bir bilgi konusu, yani başkalarına aktarılabilir ve onlarla paylaşılabilir bir şey değildir
Anlam bize dışarıdan, olduğu gibi gelen bir şey değildir. O her insanın başka varlıklarla ilişkisi içinde her an keşfetmekte olduğu bir olaydır.
Anlam alanı salt kelimelere veya telaffuzlara indirgenemez. Ne de o, psikolojik ya da ruhsal anlamlarla sınırlandırılabilir. Anlam, söylenen kadar söylenmeyenin çağrısıdır.
Kur'an vahyi, belli bir dilsel yapı içinde insanlara seslenen bir dil hadisesi olarak tarihseldir.
Reklam
Zira edebi eserler kurgu adı altında içinde bulunduğumuz gerçeklik dünyasının ayrı tutuluyor olsalar da, aslında durum belki bunun tam tersidir : edebi eserler tam da kurguları sebebiyle şu ya da bu nesneyi değil, nesnelerin bize görünebilir olma imkanı tecrübe ettirerek gerçeklikten nasıl buluşabildiğimizi bize bildirirler
Kendini anlama, insanın başkalarıyla birlikte kendi kaderini ve varlık tarzını anlamasıdır.
Zira bir düşünceye dolaylı atıfta bulunmak, gerçekte bu düşünceyi açıklamak değil, fakat onu açıklamaya niyetlenmek anlamına gelir. Niyetin gerçekleştirilmesi kesinlikle yazara değil ancak okuyucuya bağlıdır.
Sayfa 206 - Farabi’nin Eflatun’un Kanunlarını Okuyuş Tarzı
Şayet ben kendim için değilsem, kim benim için olacaktır? Ve şimdi değilse, ne zaman?
Sayfa 18 - vadi yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sonuç olarak kendini anlamanın daha sahih olarak gerçekleşebilmesi için metinler-arasılık ilişkisini sürekli açık uçlu tutmak gerekmektedir. Bir diğer deyişle, kendini anlamanın daha iyi yolu, daha fazla ve birbirinden farklı açılara sahip metinlerle yüzleşmekten geçmektedir. Kendisini çok farklı açılardan anlayabilen bir insan metinlerin de tek bir perspektif içinde anlaşılamayacağını farkeden insandır
Kur'an'ın anlamı, epistemolojinin bir konusu değildir. Aksine o, insan dünyası içinde tecelli eden, varlığını bu dünyanın açılmasıyla açığa çıkarmakta olan ve tek bir nesne ya da bilgiye indirgenemeyecek olan tarihsel hadise ya da tarihsel süreçtir
Dil, bizim sürgün alanımız olduğu için bizim gerçek yuvamızdır.
Hermenötik her şeyden önce varlıkların gizlendiği karanlıklara yönelme sanatıdır
ahlâkî bilinç, aynı zamanda kendisini, kendi değer algılarını, kendi ahlâk ilkelerini sorgulayan bilinçtir. Zira kendisine açık olmayan bir bilincin başkasına açık bir ahlâkî bilince dönüşme şansı yoktur
Sayfa 125Kitabı okudu
132 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.