Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Cogito Dergisi

Cogito DergisiCogito - Sayı 107 (Sonbahar 2022 ) yazarı
Yazar
Dergi
8.1/10
225 Kişi
1.241
Okunma
221
Beğeni
7,6bin
Görüntülenme

Cogito Dergisi Sözleri ve Alıntıları

Cogito Dergisi sözleri ve alıntılarını, Cogito Dergisi kitap alıntılarını, Cogito Dergisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir metni klasik olduğu ya da herkes tarafından okunduğu için okumayın, okumuş olmak ya da kültürel sermayenizi çoğaltmak için de okumayın. Metnin barındırdığı problematik boyutu ve yaşamsal gücü hissettiğiniz için, metinle aynı problemi paylaştığınız için okuyun. Her şey ters giderse, hiçbir şey olmazsa, okumanız işlemezse de başka bir metne geçin, sizi çağıran bir metne... Çünkü "bir ölüm kalım, gençlik yaşlılık, keder neşe meselesi bu. Ve her şey buna bağlı."
Sayfa 215 - e-kitapKitabı okudu
"Ben daha kendimi bile bilemiyorken," der Sokrates, "benimle ilgisi olmayan konuları araştırmak gülünç geliyor bana. O yüzden bu konularla ilgilenmiyorum; bu konuları değil, kendimi araştırıyorum."
Sayfa 65 - e-kitapKitabı okudu
Reklam
Kadınlar birleş­meli, kendilerini ve birbirlerini sevmeyi öğrenmeliydi ki erkek kastın baskısından kurtularak onlardan bağımsız ve güçlü hale gelsinler.
YKY
Yıllarca elimizde dolaşan klasik bir metinde, sanki daha yeni eklenmiş gibi yeni cümleler, yeni anlamlar fark ederiz. Ve aslında fark ettiğimiz, eser hakkında bildiğimiz o kadar şeyle birlikte bile hiçbir şey bilmediğimizdir.
Sayfa 262 - e-kitapKitabı okudu
''Bir bakış insanı aşkından emin eder, Aşıklar gözleriyle yemin eder..''
Reklam
Müslüman/ Doğuda günümüzde bile kadın, kendisini kontrol etmekten aciz, aklı kıt, iradesi zayıf, erkeğin denetim ve gözetimi altında tutulması gereken bir varlık olarak görülür; tanıklık İçin bir erkeğe karşı ancak iki kadın karşılık gelebilir. Ferci (kadın cinsel organı) olanın imanı ol­maz, deyimi Müslüman/ Doğunun kadına ve kadın cinselliğine erkek üzerin­den nasıl baktığını gösteren iyi bir örnektir. Şehvetin kadının sadece irade­sini değil, aklını da bağlayacağı düşüncesi ilerde yeniden dönülecek önemIi bir inanıştır.
YKY
Janet Afary & Kevin B. Anderson
Yunanlıların gözünde, meni salgılaması sonucunda erkeğin hayati yaşam gücü tükeniyordu. Boşalma küçük bir ölümdü. Aşırı seks ve cinsel hazlara fazla düşkün olmanın insanı ölüme götürebileceği düşünülüyordu. Kadına açıkça hayat veren meni, erkeğin hayatını tüketiyordu.
YKY
Spinoza etkileri;
“İnsan fazlasıyla acınası bir hayvandır ve bütün özelliklerini öylesine ciddiye alır ki sanki dünya bu özelliklerin çevresinde dönmektedir.” ~ Friedrich Nietzsche
Aşk, Tanrı (ölümsüz) ile insan (ölümlü) arasında ara bir konumda bulunur.
Sayfa 62 - e-kitapKitabı okudu
Reklam
Metnin muhatabı olarak okur, metne doğru sorular sormalıdır ki hakikat o okumada kendisini ifşa edebilsin.
Sayfa 258 - e-kitapKitabı okudu
Şöyle der bu insanlar: "Ne yaptıkları umurumda değil, ne yapacaklarsa kendi evlerinde yapsınlar yeter!” Ya da: "Yatak odanda yaptığın şeyler seni il­gilendirir.” Bu da az çok şu anlama gelir: “Queer şeyler yapmadığın sürece, cinselliğini uluorta ortaya koymadığın sürece, kim olduğun umurumda de­ğil.” Bir başka deyişle, onlarla eşit ölçüde aynı olduğunuzu varsayabildikleri sürece bu heteroseksüeller hallerinden memnundur. Özel ile kamusal arasın­daki ayrılığa dayanan ve ikisinin bütünleşmesini reddeden “dolap” (closet)* kavramını mümkün kılan şey, insanın ne olduğu ile ne yaptığı arasındaki bu bölünmedir. Dahası, tam da açılma olasılığını da açıklar bu kavram - diğer pek çok baskı türü açısından konuşacak olursak, bunun hayli gülünç bir kav­ram olduğu ortadadır. Eşcinsellerin, diğer baskı gören grupların son derece nadiren ulaşabilecekleri bir rahatlıkla heteroseksüel "sayılması’nı mümkün kılan şey de budur. Homofobi belirli bir gruba ait olduğu düşünülen nitelik­lere değil, bir grubun üyelerinin faaliyetlerine dayanan bir baskıdır. İşte bu durum kültürel reaksiyon kuvvetlerinin, baskı türleri arasında en çok da homofobi örneğinde, bir bedeni (cinsel olarak) ne(ler) yapabileceğin­den ayırmaya niçin bu kararlı olduklarını gösterir.
YKY
Köle, cariye ve odalık sefahatleri de imparatorlukla beraber tarihe karış­mış bulunuyor.
Sayfa 291 - 1998,Cumhuriyet:alkışla olmazKitabı okudu
Hiçlik içimdeydi, onu keşfetmeye ihtiyacım yoktu.
Cioran
"Kırsal toplumda aşk yoktur, cinsellik, mantık vardır; kentselleşmeyle birlikte aşk mitosu doğar, kişilerin ailelerinden kopmalarıyla. Toplumsal hareketlilik, sınıfsal akışkanlık, eğitim ve gelir düzeylerinin yükselmesi, mesleksel farklılaşma, kişilerin tercihlerini özgürleştirir. Sevmenin ve eşleşmenin mantığı ad değiştirir, aşk olur, çünkü artık bireyler ön plandadır. Ve de evlilikler, hani şu aşklar, şu özgür seçimler, çok daha kolay sona erer... "
YAPI KREDİ YAYINEVİ
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.