Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Conor Cruise O'Brien

Conor Cruise O'BrienCamus yazarı
Yazar
8.5/10
2 Kişi
3
Okunma
0
Beğeni
565
Görüntülenme

Hakkında

1917’de doğan Conor Cruise O’Brien, Trinity Üniversitesi’ndeki lisans ve lisansüstü eğitimini ta­mamladıktan sonra, 1944'te İrlanda Dışişleri Bakanlığı’na girdi, 1955’te Paris’te danışmanlık yaptı; 1956-1960 arasında Bakanlığın Birleşmiş Milletler bölümü şefliği ve B.M. İrlanda delegasyonu üyeliği görevlerini yürüttü. 1961'de Birleşmiş Milletler Ge­nel Sekreteri’nin özel temsilcisi olarak bir yıl kadar Katanga’da bulundu. 1962.65 arasında Gana Üniversitesi’nde rektör yardımcılığı, 1965-69 arasında da New York Üniversitesi’nde Beşeri Bilimler profesör­lüğü yaptı. Dr. O’Brien 1969-1977 arasında Dail (İr­ landa Millet Meclisi) üyesi, 1978.1982 arasında da Observer gazetesinin baş editörüydü. Başlıca kitapları Parnell and His Party (1957), To Katanga and Back (1962), Writers and Politics (1965) ve States of Ireland (1972) dir. Murderous Angels (1968) adlı bir oyunu da vardır.
Unvan:
İrlandalı Siyasetçi ve Yazar
Doğum:
Dublin, İrlanda, 3 Kasım 1917
Ölüm:
Howth, Dublin, İrlanda, 18 Aralık 2008

Okurlar

3 okur okudu.
2 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Kimbilir? Belki de adalet denen şey budur ve hiç kim­ senin adalet denen şeyle yüzleşecek yüzü kalmayacak ileride.
Sayfa 60
Kim? Biz mi? Ha, anladım demek istediğini... Aynı şey değil. Hiç kimsenin öldürmeyeceği bir dünya kur­mak için öldürüyoruz. Dünya nihayet masum insanlarla dol­sun diye suçluluğu üstleniyoruz.
Sayfa 59
Reklam
Albert Camus ve Jean _ Paul Sartre adları on yıl kadar bir­ likte anıldı. L'Etranger yayınlandığında Sartre edebiyat dün­ yasında ağırlığı olan bir kişiydi ve onun övgüleri genç Camus’nün tanınmasında çok yardımcı olmuştu. Paris'in özgür­lüğe kavuşmasından hemen sonraki dönemde de iki yaza­ rın adları, hem Direnişçi yazarlar hem de varoluşçular ola­ rak hep birlikte anıldı. Oysa ki, daha 1945 sıralarında, Camus, adının Sartre’la birlikte anılmasının pek yerinde olmadığını söylemiş, varoluşçu olduğu iddiasını reddetmişti. Mesleği felsefe öğretmenliği olan Sartre’ın tersine, Camus'ye her­ hangi bir biçimde felsefeci demek mümkün değildir, bu yüz­ den de onu belli bir felsefe ekolüne dahil etmeye çalışmak boşuna çabadır. Ne var ki o dönemin gevşek dokulu edebi­ yat ve gazetecilik terminolojisinde —bu terminolojide 'var­ oluşçuluk' özetle, hayatı anlamsız (uyumsuz) bulmak ama gene de yaşamayı sürdürme nedenleri icat etmek anlamına geliyordu —Camus'nün Le Mythe de Sisyphe’de ve öteki kitaplarında geliştirdiği 'uyumsuz' kavramının varoluşçulu­ ğun bir alt türü olarak nitelendiirlmesi kaçınılmazdı. Camus’ nün Sartre'dan, özellikle de La NausĞe’den ('Bulantı') etki­ lendiği ve Sartre'ın ustalarından da —Jaspers, Heidegger ve Kierkegaard— Le Mythe de Sisyphe’de sık sık söz ettiği bi­liniyordu.
Sayfa 62
Geçirdiğim bütün bu anlamsız hayatta, geleceğimin ta derinliklerinden, henüz gel­memiş yıllar içinden, karanlık bir soluk bana doğru yükseli­yor ve yaşadığım yıllardan daha gerçek olmayan yıllardan bana sunulan ne varsa, hepsini aynı düzeye getiriyordu.
Sayfa 19 - Fontana-Modern Masters dizisinin 1982’de yayınlanan 10. baskısından dilimize çevrilmiştir.
Ben hayatı değil, hayatın çok üstünde olan ada­leti seviyorum.
Sayfa 58
Albert Camus Kronolojik Okuma
Tersi ve Yüzü (1937)✅ Düğün Gecesi (1938) Yabancı(1942)✅ Camets: Mai 1935-Fevrier 1942 (1962; Defterler: Mayıs 1935-Şubat 1942), Bir Alman Dosta Mektuplar (1945)✅ Veba(1947) ✅ Sıkıyönetim(1948)✅ Dogrular(1950)✅ Başkaldıran İnsan (1951) Carnets: Janvier 1942-Mars 1951 (1964; Defterler: Ocak 1942-Mart 1951). Calderon’un oyunundan; Haça

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok