Modanın çoklu görüntülerinin her birinin kendi amacı vardır: toplumsal bir mevkiyi portrelerle tasvir etmek, basında egemen modelleri yaygın olarak dağıtmak, fotoğraf yoluyla giysi ve marka mizanseni yapmak.
Gelişiminin belli bir evresinde tasarlanmış ve dondurulmuş olan değişmez giysi, en görünür sembollerinden biri olduğu - çünkü dışardan tek algılanabilir olan budur- ideolojinin önceliğini açıklar.
Açık toplumların bağrında gelişim gösteren dinsel mezhep ya da gruplar durumunda, örneğin Quakerler ya da Hassidiler arasında, moda yasağının uygulanması için bireysel katılım gerekli görülür. Keza, yasağa uymama durumunda grubun dışlayıcılığı öyle güçlüdür ki, yasak kabul edilir ve hatta talep edilir. Giyim kuralının ihlalinin polisiye ya da hukuksal otorite tarafından derhal cezalandırıldığı diktatör bir iktidarın olduğu ve kapalı ülkelerde durum elbette başkadır.
Giysilerin fotoğrafını çekme tarzındaki gelişme, fotoğraf sanatındaki değişimleri açıklamaktan başka, modayı bir görüntü kaydından çıkarıp yaratı nesnesi durumuna geçirir.