Ebu Şüca el-İsfahani

Gayetü'l İhtisar yazarı
Yazar
10.0/10
4 Kişi
43
Okunma
2
Beğeni
788
Görüntülenme

Hakkında

Aslen İsfahanlı olup 434 (1042-43) yılında Basra’da doğdu. Tahsil hayatıyla ilgili herhangi bir bilgi yoktur. Basra’da kırk yılı aşkın bir süre Şâfiî fıkhı okuttu. Bazı kaynaklarda kendisine atfedilen “el-Kādî” unvanına bakılırsa bir süre kadılık yaptığı anlaşılmaktadır. Bir rivayete göre 500 (1107) yılında hayatta olan Ebû Şücâ’ın ne zaman vefat ettiği kesin olarak bilinmemektedir. Bazı yeni kaynaklarda 533-593 (1139-1197) yılları arasında yaşadığı (Serkîs, I, 318) veya 593’te (1197) öldüğü (Brockelmann, GAL Suppl., I, 676; Kehhâle, I, 199) kaydedilmekteyse de bu bilgiler, Ebû Şücâ’ın kendi ifadesine dayanarak Sübkî tarafından doğum tarihi olarak verilen (Tabakât, VI, 15) 434 (1042-43) yılı ile uyuşmamaktadır. Eserleri. 1. el-Muhtasar*. et-Takrîb fi’l-fıkh, Gayetü’l-ihtisâr veya el-Gaye fi’l-ihtisâr adlarıyla da bilinen eser Şâfiî fıkhını özetleyen küçük bir risâledir. Şâfiî fıkıh literatürünün mûteber temel kaynaklarından biri olan esere pek çok şerh ve hâşiye yazılmıştır. Takıyyüddin İbn Dakīkul‘îd, Takıyyüddin el-Hısnî, İbn Kāsım el-Gazzî, Hatîb eş-Şirbinî, İbn Kāsım el-Abbâdî gibi meşhur âlimlerin şerhleriyle İbn Kāsım el-Gazzî’nin şerhine Bâcûrî’nin, Hatîb eş-Şirbînî’nin şerhine de Büceyrimî’nin yazdığı hâşiyeler en önemlileridir. Ayrıca gerek metni gerekse bazı şerh ve hâşiyeleri çeşitli Batı dillerine de tercüme edilen eser defalarca basılmıştır (bk. Brockelmann, GAL, I, 492-493; Suppl., I, 676-677). 2. Şerhu’l-İknâʿ. Mâverdî’ye ait muhtasar bir fıkıh eseri olan el-İknâʿın şerhidir. Mevcut kaynaklarda her ikisinin de günümüze gelip gelmediğine dair bilgiye rastlanmamıştır.
Doğum:
1042

Okurlar

2 okur beğendi.
43 okur okudu.
1 okur okuyor.
8 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.

Okur demografisi

Kadın% 50.0
Erkek% 50.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Zekât, Allah Teälä'nın yüce kitabında zikrettiği şu sekiz sınıfa verilir "Sadakalar (zekât gelirleri) ancak şunlar içindir: Yoksullar, düşkünler sadakalarım toplanmasında görevli olanlar, İslâm için kalpleri kazanıla cak olanlar, ázat edilecek köleler, borçlular, Allah yolunda cihad edenler ve yolda kalmışlar" (Tevbe 9/60).
Dibağ
"Ölmüş hayvanların kemikleri ve kılları necistir (pis, temiz olmayan). İnsanın kemikleri ve kılları ise necis değildir. " Yani insanın ölüsüde temizdir.
Reklam
Reklam