Esin Coşkun

Esin CoşkunDünya Sinemasında Akımlar yazarı
Yazar
8.4/10
10 Kişi
51
Okunma
1
Beğeni
962
Görüntülenme
Geleneksel anlatım yollarına karşı açılan sistematik savaş ve bunun sonucu olarak da 19 yüzyıla ait sanatsal eğilimlerin, geleneklerin yıkılması, 1916 yılında Dadaizm ile başlamıştır. Savaş sırasında ortaya çıkan ve insanlığı savaşa sürmekle suçlandığı uygarlığa karşı bir protesto niteliği taşıyan Dadaizm, tüm bu nedenlerden ötürü bir tür bozgunculuktur. Dadaist, akımının tüm amacı, hazır_yapılmış biçimlerin çekiciliğine ve geleneksel ancak aşınmış olduğu için değersiz kalan ve anlatımı yapılacak objeyi sahteleştirerek tüm anlatım kendiliğindenliğini yıkan lenguistik kalıplara karşı gösterilen direnişten ibarettir. Dadaizm, Bu bakımdan kendisiyle tam bir görüş birliğinde olan sürrealizm ile birlikte, anlatımın doğrudanlığına yönelik bir çabadır; diğer bir deyimle temelde romantik özellik taşıyan bir akımdır.
Sayfa 110Kitabı okudu
Sanat tarihinde 1900'lü yılların başında Almanya'da ortaya çıkan ve 1925'lere kadar devam eden ekspresyonizm, Rusya'da 1917 devriminden sonra ortaya çıkan ve 1920'li yıllarda artık tamamen kültürel alanda bir devlet politikası haline gelen toplumsal gerçekçilik ve II Dünya Savaşı'ndan sonra İtalya'da özellikle sinema alanında ortaya çıkan yeni gerçekçilik gibi akımlar, doğrudan ortaya çıktıkları toplumun sosyal, siyasal ve ekonomik durumundan kaynaklandığı gibi, özellikle Alman ekspresyonizmine baktığımızda, bu akımın gelmekte olan Birinci Dünya Savaşı'nın habercisi olduğunda görebiliriz.
Reklam
"Resimsel duyuşlarımız mırıltı gibi çıkmamalı, tuvallerimizim üstünde şakımalı, birer zafer narası gibi kulakları sağır edercesine gürlemeli" diyordu.
Resim