Eugene W. Holland

Eugene W. HollandDeleuze ve Guattari'nin Anti-Oedipus'u yazarı
Yazar
8.7/10
9 Kişi
19
Okunma
1
Beğeni
575
Görüntülenme
''Kapitalizm kendi ürettiği şizofreni sürecini onaylamadığı zaman sonuç, deliliktir.''
''Kapitalizm şizofreniyi teşvik eder, çünkü niceliksel pazar hesapları toplumun temeli olarak anlamın ve inanç sistemlerinin yerine geçer.''
Reklam
''Deleuze ve Guattari'ye göre arzu, ilksel bir eksikliğe dayanmaz; ne de gereksinimlerden kaynaklanır. Bunun yerine o, üretici arzunun üzerine gereksinimler ve eksiklik koyan, toplumsal olarak örgütlenmiş anti üretimdir. Çeşitli toplumsal üretim tarzlarını karşılaştırmanın amacı, anti-üretimin gereksinimleri ve / ya eksikliği arzulama-üretiminin içine yansıtmanın koşulları ve farklı tarzlarını anlamaktır.''
Hayat, böyle insanların yarattığı hareket noktalarıyla güzel
Filozof Gilles Deleuze ile psikanalist ve politik eylemci Felix Guattari'nin ilk ortak çalışmaları Anti-Oedipus: Kapitalizm ve Şizofreni I (1972) 1960'ların sonu ve 1970'lerin başında Parisli entelektüel çevrelerde egemen olan psikanaliz öğretilerine, özellikle Oedipus karmaşası olarak bilinen çağdaş sofuluk biçimine cepheden bir saldırı niteliği taşır. Anti-Oedipus, hem felsefeyi hem psikanalizi yeniden sorgulayarak, kodlardan kaçıp kurtulan bir şeyi oluşturmaya çalışırken, postmodernizm ve postyapısalcı felsefeyi radikalleştiren başka bir şeye, şizoanalize giriş yapar.
Marcuse'ye göre, Freud'un Oedipus karmaşası ve "ilk­sel kabile" ve kökensel baba katli miti gerçekten antropolojik ya da tarihsel değere değil, yalnızca "sembolik" değere sahiptir.
Dışarıya yürüyüşe çıkan şizofren, analistin divanına uzanmış nevrotikten daha iyi bir modeldir... bu gezintiler, şizonun yeryüzünü yeniden-keşfetme tarzıdır.
Reklam
Nasıl çalışır (1): Freud, Marx ve Nietzsche'nin materyalizmleri
Nietzsche'ye göre nihilizmden kurtuluş, kişisel öz-dönüşüm aracılığıyla aranmalıyken, Marx'a göre kapitalizmden kurtuluş, kolektif toplumsal dönüşüm aracılığıyla aranmalıdır.
Sayfa 40 - Otonom YayıncılıkKitabı okudu
Her değişimin, varlık kazanması için bir süresi vardır; bu süre olayın tüm öğelerinden oluşan bir nitelik olarak deneyimlenir. Örneğin bir idam şunları içerir: Suçlu, kalabalık, cellat, din adamı, hava koşulları, koku, suç, birisinin suçluyla ilişkisi, kalabalığın kızgınlığı, ölüm anına ilişkin beklentiler -tümüyle heterojen koşullar, tek bir bekleme deneyiminde sentezlenebilir.
Lacan'a göre bastırma, bir yandan bedenin ve bedensel itkilerin tözsel doğası ve diğer yandan anlamlama sistemi ola­rak ,dilin ve bilincin ayrımsal doğası arasındaki şu uyuşmazlığa dayanır: Varlık ve anlam bir arayüzeye girmezler ya da bir araya gelmezler; insan dili, insan bedenini temsil etmeyi başaramaz.
Sayfa 73
Hazzın gerçeklik tarafından bastı­rılması, sınıf hiyerarşilerini ayakta tutan bir artı-bastırma ile tamamlanır; gerçeklik ilkesi, performans ilkesine boyun eğer. Performans ilkesinin aşamalı rasyonelleştirilmesi (büyük öl­çüde burjuvazinin tarihsel katkısı), bizzat performans ilkesi­nin rasyonalitesinin artık irrasyonel hale gelmesi sonucunu doğurarak, nihai olarak darlığın üstesinden gelinmesiyle doru­ğa ulaşır
Reklam
Kapitalist toplum "eşdeğerlikle yönetilir [ve] benzer olmayanı soyut nicelliklere indirgeyerek benzer kılar."
Sayfa 39
Kısaca, kapitalizm şizofreniyi teşvik eder, çünkü niceliksel pazar hesapları toplumun temeli olarak anlamın ve inanç sistemlerinin yerine geçer.
Şeylere ve sözcüklere yapışıp kaldığımız sürece, gördüğümüz şeyi konuştuğumuza ve konuştuğumuz şeyi gördüğümüze ve bu ikisinin birbiriyle bağlantılı olduğuna inanabiliriz: Bu şekilde, ampirik alıştırma düzeyinde kalırız. Fakat sözcükleri ve şeyleri açınca, tümceleri ve görünürlükleri keşfedince, sözcükler ve görünüş, a priori olan daha yüksek bir uygulamaya yükseltilir ....
Devrimsel dönüşüm
Şizoanalize göre devrim, özgür-biçimli şizofrenik arzudaki kaynağından olduğu kadar, kapitalist yeni-egemenliğin çileciliğini hedef alışından hareketle zorunlu olarak libidinal enerji akışkanlığını gerektirir.
Sayfa 185 - Otonom YayıncılıkKitabı okudu
Nasıl çalışır (1): Freud, Marx ve Nietzsche'nin materyalizmleri
Neden "köle bir şekilde kendi zincirlerine aşıktır"ı açıklamak için bir "evrensel insan bebekliği doğası" varsaymak, Deleuze ve Guattari'ye göre, peşinen bir toplumsal baskı biçimine ya da tümüne bütüncül bir boyun eğişi haklılaştırmakla aynı anlama gelir.
Sayfa 35 - Otonom YayıncılıkKitabı okudu
Resim