Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gerald Hanratty

Gerald HanrattyAydınlanma Filozofları yazarı
Yazar
9.3/10
3 Kişi
5
Okunma
1
Beğeni
315
Görüntülenme

Gerald Hanratty Sözleri ve Alıntıları

Gerald Hanratty sözleri ve alıntılarını, Gerald Hanratty kitap alıntılarını, Gerald Hanratty en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsanın temel duygusu bencilliktir.Mutluluk,güç ve onun türevleri olan kıskançlık, hırs ve heves, bencilliğin çeşitli versiyonlarıdır.
Dini inançta ısrar, dinsel ve politik entrikaların, aklını kullanamayan ve doğal haklarını savunamayan basit zihinli insanların düşünceleri ışığında anlaşılamaz.
Reklam
Tanrı fikri bulunmayan bireyler, hatta tüm insanlar karşılaştırıldığında, Tanrı fikrinin bile doğuştan olmadığı görülür.
Locke'un ahlaki temellendirme ve açıklamasında, hazcı, faydacı ve hatta tam bir rölativist ahlaka malzeme sağlayan uzlaşma ve kararsızlık örneği vardır.
Felsefi araştırmaya götüren ilk deneyim, şaşkınlık ya da hayrettir.İnsanlar nesnelerin nasıl olduğuna hayret ederek işe başlamışlardır. Bu, ilk dönem mitlerinin otoriteleri tarafından bile kabul gören bir deneyimdir.Çünkü onlar bilgisizlikten kurtulmak için mitleri oluşturmuşlardır. Onların hayret veya merakları ay, güneş ve yıldızların görünümü ve evrenin yaratılışı hakkındaki konular üzerine odaklanmıştır. Bu yüzden ilk düşünürler doğa araştırmacısıydılar.
Akıl Sabit Değildir
Dini pratikler, gelenekler ve kurumlar her zaman cahil, hurafeci ve barbar bir zihniyetin görünümleridirler.
Reklam
Hume, Strato'nun ateizminden çokça etkilenmiştir. Bu anlayışa göre, doğanın ötesinde transandantal bir neden veya düzenin kaynağını aramak anlamsızdır. Onun empirist, septik ve naturalist bilgi teorisi,vahyedilmiş veya doğal dini zayıflatma amacı gütmektedirler.
Sınırsız Eleştiri Olanağı
Kant'a göre Aydınlanmanın temel ilkesi, eleştirel aklın otoritesini,dışsal otorite veya kurumsallaşmış geleneklerden bağımsız olarak kullanma çabasıdır.Aydınlanmanın veya insanlığın ,daha ileri bir aşamaya götürülmesi için Kant,bilim adamları ve entelektüellerin siyasi ve dini konularda,eleştiri haklarını kullanma ayrıcalığına sahip olmaları gerektiğinde ısrar etmektedir.
Batılı anlamda çağdaş değerlere ulaşmanın demokrasi, insan hakları, kadın hakları, özgürlük, çoğulculuk-Tanzimat'la başladığı söylenebilir.
"Mümkün olduğunca kendi dışımızdaki şeylere dikkatimizi yöneltelim. İmgelerimizi göklere ya da evrenin en son sınır­larına dek açalım. Biz gerçekte kendimizin ötesine tek bir adım atamadığımız gibi dar sınırlar içerisinde kalan algıla­rın dışında herhangi bir varlığı da idrak edemeyiz."
Reklam
Dinleri Akılcı Düşünceye Vurmak
İnsanın korkularını,umutlarını ve şaşkınlıklarını azaltma arzusundan çıkan doğal din,aydınlanmacı ve şüpheci aklın eleştirisine karşı koyamaz. Vahyedilmiş din bile,gizem ve mucizelerin eleştirel olmayan bir kabulüne dayandığından dolayı daha fazla zarar görebilir. Ve her zaman için kötülük, hurafe ve fanatizme maruz kalabilir.
Akıl, sonsuzluğun imkansız olduğunu gösterme dı­şında, doğrunun ölçütü olarak izlenimlerin kabulü için ka­nıt gösterilemeyeceği gibi, onların kaynağı hakkında her­hangi bir açıklama da veremez. Onlar kendilerini sadece anlaşılmaz gerçeklikler olarak sunarlar.
Berkeley, atomcuların septik fatalizminin, "Yunan filozoflarının, her şeyi yöneten,kapsayan, ölümsüz, görünmez, uzamsız ve gücü sınırsız olan bir zihin" anlayışlarıyla ters düştüğünü belirtmektedir.
Sayfa 105Kitabı okudu
Gerçekliğe Adım Atmak İçin Hayal Ürünü Dinleri Yoketmek Lazım
Monoteizmin ortaya çıkışı, gerçekte ilk politeist dinlerde olmayan hoşgörüsüzlük ve fanatizmin gelişmesiyle olmuştur.Yüce ve hakim bir yaratıcıya inanç, görünüşte insanın kıymetini artırır gibidir.Fakat Hume'un kabul ettiği dinler tarihi, bunun aksini ortaya koymakta ve bunun yerine gerçekte hakim olan bütün dini ilkelerin zararlı sonuçlarını göstermektedir. Onun kötü niyetli olarak iddia ettiği bu şeyler, "hasta insanların rüyaları" veya insan şeklindeki maymunların "saçma oyunları"dırlar, hurafe ve fanatizmin popüler dinlerde her zaman hakim olmasından dolayı Hume felsefenin belirsiz alanlarına rağmen, kendi yerinin dini hipotezleri reddeden ve "kendilerini isteyerek huzursuz eden"" septik gruplar arasında olmasını istemiştir.
Yalnızca eğleniyor olmalı :D
Tanrı ya kötülüğü önlemeye muktedir değil ya da kötülüğü önlemek istemiyor ve bu yüzden de o, ya güçsüz ya da kötü niyetli olmalıdır.
38 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.