Gershom G. Scholem

Gershom G. Scholem

Yazar
9.5/10
8 Kişi
·
13
Okunma
·
5
Beğeni
·
118
Gösterim
Adı:
Gershom G. Scholem
Tam adı:
Gerhard Scholem
Unvan:
Yahudi filozof ve tarihçi
Doğum:
5 Aralık 1897
Ölüm:
21 Şubat 1982
Gershom Scholem (5 Aralık 1897–21 Şubat 1982), Gerhard Scholem olarak da bilinen Yahudi filozof ve tarihçi. Yahudi mistisizmi olan Kabala'yı akademik alanda çalışılan konulardan biri haline getirmesiyle tanınmıştır. Almanya'da büyüyen Scholem ibrani üniversitesi'nde ilk Yahudi mistizmi profösörlüğünü yapmıştır. Tüm konuşma ve denemeleri on Kabbalah and its symbolism 'de yayınlandı.

Betty Scholem ve Arthur Scholem'in çocuğu olarak Berlin'de doğdu. Babası, bir Ortodoks Musevisi ve yazar olan Scholem, Berlin'de İbranice, matematik ve felsefe okudu. 1919'da Münih üniversitesi'nde semitik dillerdeki başarısı sayesinde derecelendirildi. Sefer ha-bahir yani bilinen en eski kabala metin üzerinde doktora tezini verdi. İsrail'de İbrani üniversitesi'nde öğretim görevlisi oldu ve bu şehirde hayata gözlerini yumdu.

Major Trends in Jewish Mysticism (1941)
Sabbatai Zevi, the Mystical Messiah (1973)
On Kabbalah and its Symbolism (1965)
Origins of the Kabbalah
Zohar: İhtişamın Kitabı, Dharma Yay. 1994
“Ve bilge olanlar, gökyüzünün aydınlığı olarak ışıldayacaklar”...
Onlar, Zohar Kitabı diye adlandırılan bu aydınlıkta çaba sarf
edenlerdir.
Zohar Kitabı, Behaalotha [Yükseldiğinde], Madde 88
Ama "Eğer efendisini hoşnut etmezse" yani günah ile kirlendiği zaman, vah sonsuza kadar ruhundan yoksun kalmış bedene! Bu dünyadan yükselen parlaklık ve saflık içindeki ruhların her biri adıyla Kral'ın arşivine konur ve o şöyle der:İşte burada belirli birinin ruhu var;ruh bıraktığı beden bağlıdır. Yazıldığı üzere 'ruhu ona kim bağladı'.
Ama "Eğer efendisini hoşnut etmezse" yani günah ve suçla kirlenirse, o ruhu, daha önceki bedenini tayin etmeyi reddeder. Ve böylece ruh ondan sonsuza dek yoksun kalır. Ama eğer efendisi ona iyi niyetle tekrar bedenine dönmesini(ruh göçü ile) bahşederse kurtulur.
Ne zaman insanoğlunun çocuklarının canı sıkıldığı ve üzüntülü oldukları zaman ölenlerin mezarlarına giderler, o zaman nefesh uyanır ve ruah'ı harekete geçirmeye gider. O'da pirleri ve sonra neshamah'ı kaldırır. Bunun üzerine Kutsal kişi(kutsasın) dünyaya merhamet gönderir.
Ama eğer neshamah'ın uygun yerine yükselmesi herhangi bir nedenle önlenirse, o zaman ruah, Eden bahçesinin kapısına gelir,onu kendisine kapalı bulur ve içeri giremeyip tek başına ve kederli bir şekilde oralarda dolanır. Bu arada nefesh dünyada bir yerden ötekine gider, bir zamanlar ikamet ettiği bedenin solucanlar tarafından yendiğini ve mezarın cezalarını çektiğini görerek onun için yas tutar. Eski Ahit'te yazıldığı üzere 'Ama eti onun için üzüldü ve ruhu onun için yas tutuldu.'
Tanrı insanların içinden İsrail'i seçti başkasını değil. Ve onları dünyada tek birleşik ulus olarak kurdu, kendi adından sonra onları "bir ulus" olarak adlandırdı. Taç giydirmek için onlara pek çok ahlaki kural ve bu insanı bir ve tamamlanmış yapan kol ve baş muskası İhsan etti. Kişi sadece mükemmel olunca "tek" adını alır, eksik olunca değil. Ve böylece Tanrı pirler ve İsrail cemaati tarafından mükemmel yapılınca kişi adını aldı.
"Sadece dürüstlerin ruhları İsrail cemaatinin Tanrı'ya gerçek bağlılığı ve hasretini etkiler;çünkü bu ruhlar aşağıdaki suların yukarı akmasını mümkün kılar. Bu, mükemmel arkadaşlığı ve öz meyveyi ortaya çıkarmak için karşılıklı kucaklaşmayı getirir.Birbirlerine sıkıca bağlandıklarında İsrail cemaati tüm sevgisi ile şöyle der:"Beni bir mühür gibi kalbinin üstüne koy." Çünkü mühür geri alındıktan sonra bile etkisi farkedilebilecek ve ben sana sarılacağım ve senden alındıktan sonra bile:İşte böyle dedi İsrail cemaati.
Rabbi Yoksa dedi ki:Âdem dünyadan ayrılma dakikası gelen herkesin huzuruna gelir ve onlara Âdem'in günahları yüzünden değil,kendi günahları yüzünden öldüklerini söyler, bilgelerin de söylediği gibi "Günahsız hiçbir ölüm yoktur."
Rabbi Judah dedi ki:Yedi gün boyunca ruh, vücut için yas tutarak, akisinin evinden mezarına, mezarından da evine ileri geri gitti. Mısraya göre "Ama bedeni onun için acı çekecek ve ruhu onun için yas tutacak. Ve evin kederli haline bakarak kederlenecek.
Şimdi biliyoruz ki yedinci günün sonunda vücudun çürümesi başlar ve ruh kendi yerine gider.
Yazara henüz inceleme eklenmedi.

Yazarın biyografisi

Adı:
Gershom G. Scholem
Tam adı:
Gerhard Scholem
Unvan:
Yahudi filozof ve tarihçi
Doğum:
5 Aralık 1897
Ölüm:
21 Şubat 1982
Gershom Scholem (5 Aralık 1897–21 Şubat 1982), Gerhard Scholem olarak da bilinen Yahudi filozof ve tarihçi. Yahudi mistisizmi olan Kabala'yı akademik alanda çalışılan konulardan biri haline getirmesiyle tanınmıştır. Almanya'da büyüyen Scholem ibrani üniversitesi'nde ilk Yahudi mistizmi profösörlüğünü yapmıştır. Tüm konuşma ve denemeleri on Kabbalah and its symbolism 'de yayınlandı.

Betty Scholem ve Arthur Scholem'in çocuğu olarak Berlin'de doğdu. Babası, bir Ortodoks Musevisi ve yazar olan Scholem, Berlin'de İbranice, matematik ve felsefe okudu. 1919'da Münih üniversitesi'nde semitik dillerdeki başarısı sayesinde derecelendirildi. Sefer ha-bahir yani bilinen en eski kabala metin üzerinde doktora tezini verdi. İsrail'de İbrani üniversitesi'nde öğretim görevlisi oldu ve bu şehirde hayata gözlerini yumdu.

Major Trends in Jewish Mysticism (1941)
Sabbatai Zevi, the Mystical Messiah (1973)
On Kabbalah and its Symbolism (1965)
Origins of the Kabbalah
Zohar: İhtişamın Kitabı, Dharma Yay. 1994

Yazar istatistikleri

  • 5 okur beğendi.
  • 13 okur okudu.
  • 1 okur okuyor.
  • 27 okur okuyacak.