Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Heinrich Zimmer

Heinrich ZimmerKral ve Hortlak yazarı
Yazar
8.8/10
6 Kişi
24
Okunma
11
Beğeni
1.316
Görüntülenme

Heinrich Zimmer Sözleri ve Alıntıları

Heinrich Zimmer sözleri ve alıntılarını, Heinrich Zimmer kitap alıntılarını, Heinrich Zimmer en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Kendini değiştir, ancak o zaman yenilenmiş bir dünyada yaşarsın."
Sayfa 257Kitabı okudu
Her eylemin yeni yeni engellerin birikimini ortaya çıkarttığı göz önüne alınırsa, insan eylemeye ve yapmaya devam ettiği için zincire vurulmuş durumdadır; bu nedenle zafere giden yol mutlak eylemsizliktir.
Reklam
Kişinin mutluluğu ya da kederi yaşamasının ve bir efendi ya da bir köle olmasının nedeni kendi amelleridir.
Nefse uygulanan eziyetlere katlanarak yogi, muazzam bir psişik ve fiziksel enerji hazinesi biriktirir.
Sayfa 132Kitabı okudu
"William Blake'in dediği gibi, 'kendi hayaletim gece gündüz etrafımda dolanır.' Nereye baksak kendi benliklerimizle karşılaşırız. Nereye adım atsak, benliğimizin tanımadığımız bir parçası bizden önce adım atar. Kaderimiz, çevremiz, düşmanlarımız, dostlarımız: bütün bunlar bizim eserimizdir. Kendi derinliklerimizden filizlenirler, gereklidirler ve kendi kendilerini üretirler. Bu nedenle, aydınlanmış kişinin karşılaştığı her şey, ruhani bir yol göstericidir."
Sayfa 246Kitabı okudu
Hindu mitolojisinde yabankazı genel olarak Brahma'yla ilişkilendirilir. Tıpkı lndra'nın bir file, Şiva'nın Nandi adı verilen bir öküze, Şiva'nın oğlu savaş tanrısı SkandKirttikeya'nın bir tavuskuşuna ve Tanrıça'nın (devi) bir aslana binmesi gibi, Brahma da atmosferde muhteşem bir yabankazıyla süzülür.
Reklam
" "Uygarlaşma döneminde yapaylaşmış olan bazı örneklerde olduğu gibi, mitin derinliklerinde gizli bir düşünce veya idea bulunduğu doğru değildir. Mitin kendisi bir düşünme çeşidi veya üslubudur." diyor Nietzsche. Bu nedenle mite, imalar ve kehanetlerle dolu olan, bize ortak yazgımızdaki şaşırtıcı olayların ve durumların hayret verici silsileleri arasında ne olduğumuzu ve nasıl davranmamız gerektiğini söyleyen bir aynaya bakar gibi bakabiliriz. Mit, akıp giden uyumuyla ve düşmanca karşıtlıklarıyla, çelişkilerin çok sesliliğiyle ve uyumuyla, yaşamın kendisinin tek ve kendiliğinden imgesidir. Mitin bitmez tükenmez gücü burada yatar."
Sayfa 336Kitabı okudu
"Sonsuz bir döngü içindeki doğum, ölüm ve yeniden doğum, yaşam sürecinin değişmez niteliğidir. Bu nitelik yıl ve gün döngüleriyle, nesillerin geçişiyle ve bireyin bir yaşam içindeki başkalaşımlarıyla gösterilir. Ruhun en eski romansı olan bu olgu, anlatılarda mitsel ögelerle sunulur. Eski hikayelere, sezgimizi olağanüstü bir anlamla donatma gücünü veren şey budur. Bu hikayelerdeki arayış, insanın dünyadaki varlığının daimi muammalarına binlerce yıldan bu yana soluk kesici yanıtlar bulma arayışıdır."
Sayfa 103Kitabı okudu
"İnsan bir şeyin kendisini ilgilendirdiğini kabul ettiği sürece, o şey onu ilgilendirir ve o şeyi en derin amaçlarıyla ve arzularıyla, korkularıyla ve düşüncelerinin bulutsu dokusuyla ilişkilendirdiğinde, o şey kaderinin önemli bir parçası haline gelebilir. Ve son olarak, o şeyi yaşamına kök salan bir şey olarak algılarsa, kırılganlığı tam da bu noktada başlar. Ama öte yandan ve aynı sebeple, insan tutkularından kendini koparabildiği ve bu yolla kendinden özgürleştiği sürece, kaza eseri gibi görünen her şeye karşı kendiliğinden bağışıklık kazanır."
Reklam
...ırmaklar ve sular dişil, maternal, besleyici tanrısal varlıklardır ve su, dişil bir elementtir.
Sayfa 120Kitabı okudu
Kālidāsa: "kendini reddederken bütün dünyaya sahip olmak"
Mirabai: Veriyorum büsbütün, son zerresine kadar, Aşkımı, hayatımı, ruhumu, her şeyimi.
Sayfa 38 - Kabalcı Birinci Basım: Mayıs 2004/ 2-VAROLUŞ SULARI
Brahma dört yüzlüdür ve yüzleriyle dört bir yöne bakar ve tüm evren alanını denetler.
Dvapara Yuga, kusurluluk ile kusursuzluk, karanlık ile ışık arasındaki tehlikeli dengenin çağıdır. İsmi, "iki" anlamına gelen dvi, dva, dvau 'dan gelir.
Hindu felsefesi ve aydınlanmış Hindu ortodoksisi, mito­lojinin çok sayıda tanrı ve insanüstü varlıkla dolu olmasına karşın, temel olarak monistik, tektanrıcıdır. Çok sayıdaki ilahi görünüş as­lında yalnızca uzmanlaşmaları, özgül erdemleri, tutumları, bileşenleri ve farklı yüzleri temsil eder. llahi'nin kendi bakış açısından (yoganın aydınlanmasıyla erişilen bir konumdan) değerlendirildiğinde, varolu­şun görünüşte çelişkili yönleri (yaratılış, devam ediş, çözülme) kö­ken, anlam ve son bakımından tektir. Bunlar, üç katmanlı olarak ken­dini göstermesine karşın, nihayetinde kendi üzerinde yapıyormuş gi­bi gözüktüğü bütün değişikliklerin ötesinde olan ve bunlardan etki­lenmeyen tek bir ilahi tözün ya da yaşam enerjisinin değişen görün­ güsel ifadeleridir. Bu birliğin anlaşılması, Hindu bilgeliğinin amacı­dır. Maya enerjisinin akışkan oyunu karşısında kafası karışmayıp, en ıstırap verici tezahürlerini bile sevinçle karşılama kudreti, bu görü­şün zaferi ve tesellisidir. Hindu bilgeliği, Hindu dini, kaçınılmaz yok oluşu ve ölüm biçimlerini kozmik bir senfoninin karanlık notaları olarak kabul eder; bu muhteşem müzik, çelişkili bir biçimde, Mut­lak'ın yüce dinginliği ve sessizliğidir.
176 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.