Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İlhami Güler

İlhami GülerAllah'ın Ahlakiliği Sorunu yazarı
Yazar
8.3/10
86 Kişi
533
Okunma
66
Beğeni
5,1bin
Görüntülenme

Hakkında

1959 yılında Tortum'da dünyaya geldi. 1980 - 1985 yılları arasında Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde lisans öğrenimini tamamladı. 1987 yılında AÜ ilahiyat Fakültesi'nde Kelam Ana Bilim Dalı araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 1985 - 1991 yılları arasında AÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Prof. Dr. Mustafa S. Yazıcıoğlu danışmanlığında "Kur'an'a Göre Allah ve Ahiret İnancının Ahlakla İlişkisi&" konulu teziyle doktora öğrenimini tamamladı. 1992 - 1993 yılları arasında Mısır'da Kahire Üniversitesi'nde dil öğrenimini gördü ve doktora sonrası araştırmalarda bulundu. 1996 yılında yardımcı doçent, bir yıl sonra doçent ve 2004 yılında profesör oldu. 2007 yılında bir yıllığına Londra'da dil ve bilimsel araştırma maksadıyla bulundu. 1997'den 2009'a dek çıkan İslamiyat dergisini çıkaranlar arasında bulundu, 2005 yılında resmiyet kazanan Doğu Konferansı çalışması içinde yer aldı. Bu dönemden sonra doğudan dergisi ve fikirzamanı internet sitesinde yazılar yazdı. 2010'da kurulan Halkın Sesi Partisi kurucu üyelerinden biri oldu. Halen AÜ İlahiyat Fakültesinde görev yapmakta olan İlhami Güler, evli ve iki çocuk babasıdır.
Unvan:
Akademisyen
Doğum:
Tortum, Erzurum, Türkiye, 1959

Okurlar

66 okur beğendi.
533 okur okudu.
14 okur okuyor.
283 okur okuyacak.
13 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Allah'tan bir emanet olarak verilen misyon göklerin ve yerlerin kaldıramayacağı kadar ağırdır.
Müslüman dünyada artık alimlerin otoritesi yok. Türkiye de buna dahil. Eline Kur'an'ı alan herkes Kur'an'dan kendince anlam çıkarıyor.
Sayfa 202Kitabı okudu
Reklam
Bir insanın bir din ile ilişkisi, kişinin denize dalmasına benzer; iyi yüzme bilmiyorsa kolay boğulur.
Allah insanların hayatına müdahil olduğu gibi kalbine de müdahil olur.
Sağlam bünyeye sahip bir çocuk dünyaya getirmek için zayıflık üstüne zayıflık çeken, sonrada onu bakıp büyütmek için binbir zahmete katlanan bir kadının, insanlığa bir filozof veya bir bilim adamından daha az hizmet ettiği veya daha az katkı yaptığı söylenemez. Biri fikir üretiyorsa, diğeri de insanlığın geleceğini doğuruyor...
Sayfa 169
Müslümanlık, çiçek çiçek gezerek bal yapmak iken; muhafazakârlık, hazır şeker yiyerek bal yapmaktır.
İlhami Güler
İlhami Güler
Muhafazakârlığın Müslümanlığa Ettikleri
Taklit, yani içinde doğulan toplumun, tarihin, geleneğin değerlerine körü körüne, sorgulamadan, seçmeden, itiraz etmeden, olduğu gibi uymak, meşru değildir. Kur’an, 23 sene boyunca böylesine katı muhafazakâr-mukallit bir (Hamiyyetu’l-cahiliyye) tutum ile mücadele ederek Müslümanlığı oluşturmuştur. Müslüman âlimlerin bir kısmı, bu gerçeği görüp taklidi “haram” olarak gördükleri halde; çoğunluğu, yeni dönemde kendilerinin mutlak hakikati yorum yolu ile (mezhep) ortaya koydukları zannı ile avama/halka taklidi meşru görmüşlerdir: “Avamın dini, mezhebidir.” Sünnîlik, Şiîlik ve Haricîlik, böylece Müslüman ahalinin “din”i olmuştur. Yani Cahiliye döneminin taklit ve katı muhafazakârlığına kısa sürede yeni bir teolojik ajanda ile geri dönülmüştür.
İlhami Güler
İlhami Güler
Reklam
“Taklit ile tok olan, hakikatte açtır.”
İlhami Güler
İlhami Güler

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
204 syf.
8/10 puan verdi
·
23 günde okudu
Eleştiri geliştirir!
İslam peygamberi vefat ettikten sonra dinin lideri kim olacak durumu birçok kişinin kafasında soru işareti oluşturdu. Lider, peygamberin soyundan olmalı (Şia), istişare yapılmalı (Ehli Sünnet) veya lidere gerekmez(Haricilik)gibi tutumlar siyasi olarak ayrılıklar doğurdu. Emevi, Abbasi ve Osmanlı dönemlerinde ise bu liderlik(Halifelik) saltanata dönüştü. Teolojik olarak Ehli Sünnet iki büyük yol ayrımına girdi. Rey Ehli(Maturidilik, Hanefilik, Malikilik) ve Hadis Ehli(Eşarilik, Selefilik, Hanbelilik) olarak adlandırılıyor. Rey ehli daha çok mantık, düşünme, sorgulama; Hadis Ehli rivayet, teslim olma gibi noktaları önemsemiştirler. Bu iki büyük ekol uzun yıllardır Ehli Sünnet grubunu dini düşünce alanında temsil ediyor. Prof.Dr. İlhami Güler bey bu kitabında bu iki ekolü değerlendirmiş/eleştirmiş. Dünya’da İslam adına sıkıntı çıkaran grupların bu kaynaklardan beslendiğini ifade ediyor. Siyaset alanında din adına yapılan yanlışların, farklı farklı cemaatlerin oluşmasını, sadece kendilerini doğru diye savunmalarını eleştirmiştir. Çok farklı ve ufuk açıcı değerlendirmeler mevcut. Eleştiri geliştirir diye düşünenler için iyi bir eser.
Sünniliğin Eleştirisine Giriş
Sünniliğin Eleştirisine Girişİlhami Güler · Ankara Okulu Yayınları · 201714 okunma
160 syf.
·
Puan vermedi
·
25 saatte okudu
Allah bilgisi olmadan tapınmanın günahını anlatan eser. Insanlara eleştirel olarak bakabilmeyi ve bunun önemiyle incelenmiş yazılmış. Okuduğum zaman boyunca zihnim açıldı. Inanmak kalp işi ise bunu mantık hatalarıyla kirletmenin sakıncasını bir defa daha anlıyoruz.
Allah'ın Ahlakiliği Sorunu
Allah'ın Ahlakiliği Sorunuİlhami Güler · Ankara Okulu Yayınları · 2011156 okunma
208 syf.
6/10 puan verdi
·
5 günde okudu
Ankara İlahiyat ekolünden, kelam profesörü İlhami Güler, bir süredir görüşlerini takip ettiğim önemli bir eleştirel entelektüel. Hoca bu kitabın teoloji ve etik bölümlerinde gayet yetkin; lakin iç siyaset ve uluslararası ilişkilerle tarih okumalarında vasat bir okuyucuyu pek geçemiyor. Yine de içindeki bazı önemli tespitlerin hatırına bu kitabı okunabilir.
Derin Ahlak
Derin Ahlakİlhami Güler · Ankara Okulu Yayınları · 201517 okunma