İra M. Lapidus

İra M. Lapidusİslam Toplumları Tarihi 1.Cilt yazarı
Yazar
8.6/10
14 Kişi
36
Okunma
7
Beğeni
1.049
Görüntülenme

İra M. Lapidus Sözleri ve Alıntıları

İra M. Lapidus sözleri ve alıntılarını, İra M. Lapidus kitap alıntılarını, İra M. Lapidus en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bazı mutasavvıflar aşkı özleyiş olarak tanımlarken diğerleri onu vahdet olarak algıladılar. Fakat bazıları da aşkı, günahkâr insanın daima yardım dilemek zorunda kaldığı Allah'ın merhameti ve mağfireti olarak düşündüler. Allah aşkının tevhid yolunu açtığı düşünüldüğünde aşk, nefsin öldürülüşü ve istiğrak, ilahi varlıkta yok olma olarak tanımlandı.
Sufi maddi şeylerle yaşar, fakat onlara ilgi duymaz. Şeylere sahip olur ama saygısını onlardan türetmez.
Reklam
Peygamberin hayatı
{Hz Muhammed(asm)} 610 yılına doğru ilk vahiylerini aldı. Bu vahiyler kendisine şafağın söküşü gibi geldi... [ Bu son ifadeye hayran kaldım.]
Sayfa 58 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Arabistan
Putperest görüşe göre kişinin bir merkezi, toplumun bir bütünlüğü ve evrenin bütünsel bir anlamı yoktu. Tektanrılı dinlerse başka birtakım şeyleri temsil ediyorlardı... ... Yeni dinler tek bir Tanrı'nın varolduğunu, onun da dünyanın manevî ve ruhsal düzenini yaratmış olduğunu; insanı bireysel olarak eylemlerinden ve inançlarından sorumlu tutan bir Tanrı olduğunu; ırkları ve klanları ne olursa olsun bütün insanları kardeş kılan bir Tanrı olduğunu; ve onların kurtuluşlarını mümkün kılan bir Tanrı olduğunu öğretiyorlardı.
Sayfa 51 - iletişim yayınlarıKitabı okudu
Bir yöneticisi olmayan düzenli bir toplum tasavvur edilemez, tıpki Tanrı olmaksızın düzenli bir evrenin tasavvur edilemeyeceği gibi.
Böylece insanoğlu hem arzu ve öfke melekelerinden oluşan hayvanî bir ruh (nefs) hem de akıl ve adalet melekelerine sahip ilahî bir ruha (rabbaniliğe sahiptir. Dolayısıyla ruhu mükemmelleştirmek için, her şahıs hayvani melekeleri daha yüksek melekelere tâbi kılmak ve her melekeye uygun meziyetleri -ölçü, cesaret, hikmet ve adaleti- mükemmelleştirmek zorundadır.