Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kashif Ahmed Shehzade

Kashif Ahmed ShehzadeDinin Kaynağı Olarak Kur'an Yeter mi? yazarı
Yazar
8.7/10
22 Kişi
87
Okunma
0
Beğeni
966
Görüntülenme

Kashif Ahmed Shehzade Sözleri ve Alıntıları

Kashif Ahmed Shehzade sözleri ve alıntılarını, Kashif Ahmed Shehzade kitap alıntılarını, Kashif Ahmed Shehzade en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İslam toplumu, yüzyıllar öncesinin kültürel geleneklerini din sayarak, aslında her dönemde kolaylıkla yaşanabilecek olan İslam dinini tarihin belli bir dönemine hapsetmiştir.
Allah’ın gönderdiği ve elçisinin inananlara ilettiği mesaj “tek”tir. O tek kaynak Kuran’dır.
Reklam
Elçi kendi hayatında Kuran’ın hakkında hüküm vermediği konularda kendi fikirlerine, alışkanlıklarına ve içinde bulunduğu toplumun genel öğretilerine göre davranmış olabilir. Ancak bunlar onun bireysel tercihleridir. Dini bir anlam taşımazlar. Bu yüzden elçi insanlara bu seçimlerini aşılamaya çalışmamıştır. Allah Kuran’da insanlardan sadece Kuran’a uymalarını istemiştir.
Sayfa 26 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Din adına neyin doğru ve neyin yanlış olduğuna karar verecek merci Kuran'dır. Ancak buna rağmen insanlar Kuran'ı terk edip başka kaynaklara yönelmektedirler.
Kuran’ın anlamını içtenlikle kavramaya çalışan kişiler göreceklerdir ki Kuran ayetleri kendi kendilerini açıklar ve dışarıdan gelecek hiçbir kaynağa ihtiyaç duymaz.
Reklam
Allah’ın yasası, Evren’de doğa kanunları olarak vücut bulur. Aynı yasa, insan hayatında da bulunur ve orada Allah’ın öğüt ve emirlerine dayanır. Nitekim, Muhammed peygamber, Allah’ın, insan hayatı üzerindeki hükmünün ancak Allah’ın Kitap’ı olan Kuran’daki öğüt ve emirlerle sağlanacağını şu ayetlerde geçen ifadesi ile onaylamıştır: “Allah size Kitap’ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah’ın dışında bir hüküm koyucu mu arayayım?” (6:114)
Sayfa 27 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
2:256
“Dinde baskı yoktur. Doğru bilgiye dayalı eriş, bozuk bilgiye dayalı sapıştan açık bir biçimde ayrılmıştır.”
Başlarken...
Şu an Müslüman dünyaya egemen olan “pasif İslam”, Kuran tarafından sunulan “dinamik İslam” ile taban tabana zıttır.
Günümüzde Müslümanlar, kutsal görevin gereği olarak Kuran'ı akıllarıyla analiz etmek yerine, doğduklarında sahip oldukları mezhep öğretilerinin kör takipçileri olmaktadırlar.
Reklam
Kuran’ın açıklanması için belli bir dönemle ilgili tarihsel rivayetlere ihtiyaç olduğunu iddia etmek, Kuran’ı belli bir döneme hapsetmek ve onu varsayımlara bağlamaktır.
Biz de peygamberimizi kendimize örnek almak istiyorsak hayatımızı Kuran'a göre düzenlemeliyiz.
Allah'a ve Elçisine Uymak İki Ayrı Kavram Değildir
Kuran’a bakınca şunu görmekteyiz ki Allah’a ve elçisine itaat iki ayrı kavram değildir. Bu yüzden “Allah’a uymak için Kuran’a, elçiye uymak için ise Kuran dısında başka kitaplara uymalı” görüşü hatalıdır. Kuran ayetlerinin gösterdiği gibi, “Allah ve elçisi” tek bir hukuk ve itaat kaynağına karşılık gelir. Tevbe Suresinde Allah, elçisi aracılığıyla, müşrikler hakkında bir açıklama yapmaktadır: “Bu, aynı zamanda, Allah ve elçisinden tüm halka, büyük hac günü yayımlanmış bir duyurudur: Allah putperestlerden uzaktır, elçisi de... Tövbe ederseniz sizin için daha iyidir. Dönerseniz, bilin ki siz Allah’ı aciz bırakamazsınız. İnkarcılara acı bir azabı müjdele.” (9:3) Bu ayetteki duyum insanlara elçi tarafından ulaştırılmıştır ancak ayette bu duyurunun “Allah’ tan ve elçisinden” geldiği ifade edilmektedir. Şurası açıktır ki elçi müşriklere, Allah'ın bu duyurusu dışında bir duyuru yapmamaktadır. Yukarıda bahsedilen duyuru . Allah tarafından hazırlanmış ve elçisi tarafından insanlara ulaştırılmıştır. Bu duyurunun “Allah ve Elçisi'nden geldiğinin söylenmesi gösteriyor ki Allah ve elçisi iki ayrı kural kaynağı değildir. Allah tüm kutsal kuralların kaynağıdır ancak Allah bu kuralları herkese tek tek anlatmayı tercih etmemiş, bir elçi seçerek kutsal mesajını insanlara onun aracılığıyla ulaştırmıştır.
Sayfa 35 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Dinde Tek Kaynak Kurandır
Kuran’a bakınca şunu görmekteyiz ki Allah’a ve elçisine itaat iki ayrı kavram değildir. Bu yüzden “Allah’a uymak için Kran’a, elçiye uymak için ise Kuran dışında başka kitaplara (hadisler) uymalı” görüşü hatalıdır. Kuran ayetlerinin gösterdiği gibi “Allah ve elçisi” tek bir hukuk ve itaat kaynağına karşılık gelir.
İnsanlar peygamberin kişisel fikirlerine ya da hukukuna değil Allah’ın yasasına boyun eğmelidirler
Sayfa 25 - İstanbul yayıneviKitabı okudu
112 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.