Koray Feyiz

Koray Feyiz

Yazar
0.0/10
0 Kişi
·
0
Okunma
·
1
Beğeni
·
3
Gösterim
Adı:
Koray Feyiz
Unvan:
Şair
Doğum:
Üsküdar, İstanbul, 9 Mayıs 1961
Büyük Çerkez sürgününde Kuzey Kafkasya'nın Şapsığ yöresinden Anadolu'ya sürülen Neşaph adlı bir Adige ailesinin oğludur. 09 Mayıs 1961 yılında İstanbul-Üsküdar’da doğdu.KTÜ ve ODTÜ’de Harita Mühendisliği ve Şehircilik lisans ve yüksek lisans öğrenimi gördü.
“Şehir Psikolojisi”konusunda doktora tezini tamamladı.“Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama” konusunda hazırlamakta olduğu doçentlik tezi üzerinde çalışıyor.
İlk şiiri; Varlık dergisinde 1987 yılında yayımlandı.
Varlık,AdamSanat,MilliyetSanat,HürriyetGösteri,Edebiyat81İnsancıl,EvrenselKültür,Damar,Yarın,Yazıt,Temmuz,Parantez,ŞiirÜlkesi,Dönemeç,ÇağdaşTürkDili,CumhuriyetKitap,EdebiyatEleştiri,Su,Kıyı,YazkoEdebiyat,Patika,YabaÖykü,Lacivert,Dar Sokak,Taflan,Sincan İstasyonu ve pek çok dergide şiir ve şiirin sorunları üzerine yazıları yayımlandı.
“Modern Türk şiirinin kırılma noktalarında gündeme giren şiir anlayışı ile Koray Feyiz,güçlü ya da güçsüz kendi eleştirisini de birlikte oluşturmuştur.
Örneğin,bir öznel eleştiriden,bir izlenimci eleştiriden,yazın tarihine dayalı bir eleştiriden,toplumcu eleştiriden,çözümlemeci eleştiriden, bir ölçüde göstergebilimci eleştiriden söz edilebilir onun şiirinde.
Genelde,ölçüsüz-uyaksız, günlük görüntülere yaslanan,anı yakalayan,güncele ve konuşma diline sıkı sıkıya bağlı bir şiirden,söylediklerinde bir arka plan, bir derinlik arayan, imgeyi, simgeyi,ölçüyü hesaba katan, felsefi boyutu olan bir şiire yöneldi.
Ancak, kendine ait bir dil ya da söylem kullanması,müzik ve sesle yakın ilişki içinde bulunması ve estetik bir etkileme gücünün olması herkes tarafından kabul edilebilecek özelliklerdir.
Bundan da öte,temelde Marksçı dünya görüşüne yakın/yatkın bir insan olduğunu sanat/yazın anlayışının da başta Marksçı sanat/yazın kuramı olmak üzere çeşitli kuramlardan beslendiğini,hiç bir kurama onun sıkı 'takipçisi' olacak kadar bağlı olmadığını,kuramlar karşısında eleştirel tavrını her zaman koruduğunu,örneğin Toplumcu Gerçekçilik kuramındaki tarihselliği ve uygulamada yapılan yanlışlıkları ilk belirtenlerden biri olduğunu eklemek gerekir.(Ataol BEHRAMOĞLU) ”
Kitapları:
Mezarlar Eskimedi (1987) , Bir Mektupta İki Yalnızlık (1988) , Ben O Issız O Yorgun Şehir (1995) , Uhrevi Zorba (1995) , Düşle Gelen(1995) ,Seni Bağışladım Çünkü Beni Çok Üzdün (1999) .
Yazara henüz alıntı eklenmedi.
Yazara henüz inceleme eklenmedi.

Yazarın biyografisi

Adı:
Koray Feyiz
Unvan:
Şair
Doğum:
Üsküdar, İstanbul, 9 Mayıs 1961
Büyük Çerkez sürgününde Kuzey Kafkasya'nın Şapsığ yöresinden Anadolu'ya sürülen Neşaph adlı bir Adige ailesinin oğludur. 09 Mayıs 1961 yılında İstanbul-Üsküdar’da doğdu.KTÜ ve ODTÜ’de Harita Mühendisliği ve Şehircilik lisans ve yüksek lisans öğrenimi gördü.
“Şehir Psikolojisi”konusunda doktora tezini tamamladı.“Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama” konusunda hazırlamakta olduğu doçentlik tezi üzerinde çalışıyor.
İlk şiiri; Varlık dergisinde 1987 yılında yayımlandı.
Varlık,AdamSanat,MilliyetSanat,HürriyetGösteri,Edebiyat81İnsancıl,EvrenselKültür,Damar,Yarın,Yazıt,Temmuz,Parantez,ŞiirÜlkesi,Dönemeç,ÇağdaşTürkDili,CumhuriyetKitap,EdebiyatEleştiri,Su,Kıyı,YazkoEdebiyat,Patika,YabaÖykü,Lacivert,Dar Sokak,Taflan,Sincan İstasyonu ve pek çok dergide şiir ve şiirin sorunları üzerine yazıları yayımlandı.
“Modern Türk şiirinin kırılma noktalarında gündeme giren şiir anlayışı ile Koray Feyiz,güçlü ya da güçsüz kendi eleştirisini de birlikte oluşturmuştur.
Örneğin,bir öznel eleştiriden,bir izlenimci eleştiriden,yazın tarihine dayalı bir eleştiriden,toplumcu eleştiriden,çözümlemeci eleştiriden, bir ölçüde göstergebilimci eleştiriden söz edilebilir onun şiirinde.
Genelde,ölçüsüz-uyaksız, günlük görüntülere yaslanan,anı yakalayan,güncele ve konuşma diline sıkı sıkıya bağlı bir şiirden,söylediklerinde bir arka plan, bir derinlik arayan, imgeyi, simgeyi,ölçüyü hesaba katan, felsefi boyutu olan bir şiire yöneldi.
Ancak, kendine ait bir dil ya da söylem kullanması,müzik ve sesle yakın ilişki içinde bulunması ve estetik bir etkileme gücünün olması herkes tarafından kabul edilebilecek özelliklerdir.
Bundan da öte,temelde Marksçı dünya görüşüne yakın/yatkın bir insan olduğunu sanat/yazın anlayışının da başta Marksçı sanat/yazın kuramı olmak üzere çeşitli kuramlardan beslendiğini,hiç bir kurama onun sıkı 'takipçisi' olacak kadar bağlı olmadığını,kuramlar karşısında eleştirel tavrını her zaman koruduğunu,örneğin Toplumcu Gerçekçilik kuramındaki tarihselliği ve uygulamada yapılan yanlışlıkları ilk belirtenlerden biri olduğunu eklemek gerekir.(Ataol BEHRAMOĞLU) ”
Kitapları:
Mezarlar Eskimedi (1987) , Bir Mektupta İki Yalnızlık (1988) , Ben O Issız O Yorgun Şehir (1995) , Uhrevi Zorba (1995) , Düşle Gelen(1995) ,Seni Bağışladım Çünkü Beni Çok Üzdün (1999) .

Yazar istatistikleri

  • 1 okur beğendi.
  • 2 okur okuyacak.