M. Mukadder Yakupoğlu

M. Mukadder YakupoğluVaroluş, Ahlâk ve Ölüm yazarı
Yazar
Çevirmen
5.3/10
3 Kişi
10
Okunma
9
Beğeni
1.803
Görüntülenme
Demokrasi herkesin konuşmasını sağlama yoluyla korkunç bir gürültüye, uğultuya neden olur. Demokraside tek amaç aynı şarkıyı çok sayıda insana söyletmektir.
Sayfa 24
İntihar varoluşsal bir seçimdir. Varoluşu yaşam-ölüm çeliş kisinin ötesine taşıyan bir eylemdir. Yaşam, varoluşun görünümlerinden sadece biridir. İntihar, yaşamın sona erdirilmesi yoluyla varoluşa dönüştür.
Sayfa 20
Reklam
İntihara teşebbüs edip ve kendi dışında oluşan nedenlerden dolayı intihari sonuçlandıramamış kişilerle yapılan konuşmalarda bu kişilerin intiharları için bir neden ileri süremedikleri görülmektedir. Bu nedenler hep uzmanlar ve çevresindeki kişiler tarafından kurgulanmaktadır. İntihara teşebbüs eden kişi bu olayı dilselleştirememektedir. İntihar olayı iletilememekte ve bilgiselleşememektedir. İntihara determinist, sosyo-psikolojik yaklaşımlar yalnızca bu olayı daha da anlaşılmaz hale getirmektedir.
Sayfa 20
Felsefe, dili kullanırken onun egemenliğinden kurtulmak zorundadır. Felsefe, dili yok ettiği ölçüde yaratıcıdır.
Sayfa 20
Yaşamı aşan bir gücün varlığını gösteren en önemli belirti, yaşamın sonluluğudur. Sonlu bir oluşumun mümkün olması, sonsuz bir devinimin varlığını zorunlu kılmaktadır. Sonsuzluk ölümsüzlük demek değildir. Ölümün bir son değil bir yinelenme olması, sonsuz varoluş deviniminin doğrudan bir sonucudur.
Sayfa 13 - Doğu Batı Yayınları (2.Baskı)Kitabı okudu
Yığının içinde birey olarak varoluşu sürdürmek olanaksızdır. Birey yığının dışına çıkmak zorundadır. Varoluş yığınlarla karşı karşıya gelmekten çekinmemelidir.
Sayfa 42 - Doğu Batı Yayınları (2.Baskı)Kitabı okudu
Reklam
Şiddet ya yansıtmayla dışa ya da içe atmayla içe yönelir. Şiddetin dışa yönelmesi savaş, içe yönelmesi depresyondur.
Sayfa 102
Yaşam şiddetle başlamakta, şiddetle sona ermektedir.
Sayfa 102
Kierkegaard'ın çok ustaca belirttiği gibi kötülük, skandal, günah kaçınılmazdır.
Sayfa 101
İntihar yüzleşme biçimlerinden biridir. Bu yüzleşmede kişi bütün kötülüklerden ve çirkinlerden arınmak ister ve en radikal kararını verir.
Sayfa 83
Reklam
Özgürlük yaşamda hiç gerçekleşmeden fikir olarak varlığını sürdürecektir. Özgürlüğü ele geçirmek için, yaşamı yok etmek yani ölmek gerekir.
Sayfa 78
Ahlâk şiddete karşı durabilmek için şiddetin ortaya çıktığı alanları temelden yok etmek istemiştir. Savaşı ve cinselliği ya şamsal platformdan çıkarmaya çalışmış ama bunda başarısız olunca ahlâkın kendisi bir şiddet aygıtı haline gelmiştir.
Sayfa 74
Varoluşun yoklukla karşı karşıya geldiği noktada depresyon süreci başlar. İletişimin azalmasıyla birlikte düşünen varoluş dili dikey olarak kullanmaya başlar. (İletişimde düşünce yatay yayılmayla birlikte varoluşsal yoğunluğunu kaybeder.) Dil artik bir şeyi gösterme işlevinden kurtulmuştur. Düşünce artık nesneler arasında bağlantılar kurma yükünü taşımamaktadır. Düşünen varoluş dili tam bir saydamlıkla kullanma olanağına kavuşmuştur. Depresifin dili varoluşun derinliklerine dalmıştır.
Sayfa 27
Organlarımızın aldıkları darbeleri veya maruz kaldıkları mikrobik saldırıları bildirme biçimi acıdır. Zevk ise organların önceden proglanmış bir amacı gerçekleştirmesinden doğar. Zevk her zaman aynı yollardan geçer. Zevk sonsuzca yinelenen aynı hareketlerden doğar. Acı her zaman bekleyenmeyendir. Zevk programlıyken, acı programsızdır.
Sayfa 17
İnsan türü şiddete engel olmak, onun öldürücü sonuçla rından kaçınmak için devleti oluşturmuş ama devlet ve onun yarattığı hukuk düzeni yeni bir şiddet aygıtı olmuştur. Devlet bireyler arası şiddeti daha düzenli ve daha güçlü olan bu şiddet aygıtı ile bastırmıştır. Ama sadece bastırmıştır. Bireyler arası şiddet çeşitli biçimlerde süregitmektedir.
Sayfa 74
61 öğeden 31 ile 45 arasındakiler gösteriliyor.