2002 yılında İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. Aynı fakülteye 2002 yılının sonunda Araştırma Görevlisi olarak atandı. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde 2005 yılında “İngiliz Puritanizmi’nin Doğuşu (XVI.-XVII. yüzyıl)” adlı teziyle Yüksek Lisans, 2012 yılında da “Mecûsî Geleneğinde Tektanrıcılık ve Düalizm İlişkisi” başlıklı çalışmayla doktora derecesi aldı. 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Doktora tezi konusunda araştırmalar yapmak üzere ABD’de bulunan University of California, Irvine, S. M. Jordan Center for Persian Studies adlı merkezde misafir araştırmacı olarak çalıştı. 2016-2017 akademik yılında doktora sonrası araştırma projesi için Kanada’da bulunan Iranian Studies, Concordia University adlı merkezde misafir araştrımacı olarak çalıştı. Hâlen, Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinde görev yapmaktadır. Başta Mecûsîlik, Maniheizm olmak üzere İslam öncesi kadîm İran dinî gelenekleri üzerine çalışan Alıcı’nın doktora tezi Kadîm İran’da Din: Monoteizmden Düalizme Mecûsî Tanrı Anlayışı (Ayışığı, 2012) başlığıyla kitaplaştı. Gnostik bir gelenek olan Maniheizm üzerine yaptığı araştırmalar Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi (DivanKitap, 2018) adıyla yayına dönüştü. İslamlaşma sürecinde İran coğrafyasındaki karşılaşmalar üzerine araştırmalarını sürdüren Alıcı, bunun yanı sıra gnostik gelenekler, Cahiliye dönemi, mitoloji ve işrâk düşüncesi gibi konulara da ilgi duymaktadır.
Hz. İsa'nın dönemindeki Yahudi din liderleri, hukuku kendi çıkarları doğrultusunda yorumlayıp uygulamakta; dini inanç, beklenti ve mekanları kendi kişisel amaçlarına uygun şekilde anlayıp kullanmaktaydılar.
Güçlü bir ekip tarafından ortaya konan dinler tarihi kitabı. Daha önceden okumuştum. Unutabildigim için tekrar üzerinden geçtim. Fakültelerde de zaten kaynak kitabı olarak geçiyor. İlgilenen herkese tavsiye edilir.
Dinler TarihiAhmet Güç · Grafiker Yayınları · 2021164 okunma
Kurt, yılan, akrep, kertenkele, kurbağa, karınca, sinek, çekirge ve buna benzer hayvanların Ehrimen'in kötü yaratıkları olduğu ve görüldüğü yerde öldürülmeleri gerektiği zikredilmektedir. (sayfa /222)
Ben çocukken kertenkele gördüğünüz yerde öldürün sevabınız artar derlerdi. Buna hiçbir zaman anlam veremedim. Dinimiz bir hayvana nasıl zarar vermeyi emreder derdim çocuk aklımla bile. Ve bu hikaye Hz İbrahimle bağlantı kurularak anlatılırdı ki İslamiyetin emrettiği bir şey gibi görünsün.Büyüyünce öğrendim ki bu durum ne kuran da ne hadiste var. Oysaki bu Zerdüştlükte olan bir durummuş. Peki neden dinimizde var? Aslında dinimizde yok yaşadığımız coğrafyadan kaynaklı. Zerdüşt dininin gelenekleriyle iç içe yaşamış bir toplum ve bu toplumun kültürel etkileşimi. Nasıl ki İslamiyet başka dinleri etkilemişse, Zerdüştlükte, bizim toplumumuzu etkilemiş ve zamanla onlarda olan bazı ritüeller bizim toplumun gelenekleriyle karışmış ve bazı ritüeller dinimize dayandırılarak ayakta durmuş . Yani bir zamanlar Zürdüştlerin ve Müslümanların komşu olması ve bunun beraberinde getirdiği kültürel etkileşimin sonucu olmasıdır.
Kitap hakkında genel bilgi :
*Mani'nin babası bir din reformcusudur. Daha sonra bazı görüşler olarak babasından ayrılır.
*Mani, Pers imparatoru l. Şapur (242-273) egemenliği altındaki dönemde öğretilerini yaymıştır. I. Şapur'un ardından tahta çıkan hükümdar I. Behram onu tutuklatıp 276 da idam ettirmiştir.
*İran kökenli bir dindir. İran da başlayıp farklı bölgelere yayılmıştır. Görüşlerini evrensel hedefle yaymıştır.
*Budizm, Hinduizm, Yahudilik, Hristiyanlık gibi dinlerden etkilenmiş eklektik bir yapı kazanmıştır.
*Hint dinlerinden, reenkarnasyonu almıştır
*Mani, son peygamber(hatemül enbiya/Paraklit) olduğunu söylemiştir.
*Mani, kendisinden önce birçok uyarıcı geldiğini, kendisinin son olduğunu ve mesajları evrensel aktaracağını dile getirir
*Mani, çok iyi bir resim yeteneğine sahiptir.Mesajlarını resimlerle de aktarır ve seleflerine görüşlerinin mutlaka yazılmasını ister
*Vaftizci İsa gibi çarmıha gerilmiştir.
*Maniheist, karanlık ve ışık ikililiğine dayalı mutlak bir düalizm söz konusudur. Karanlık ve ışık birbirinden kesin çizgilerle ayrılır temasları yoktur.
*Günahkarların akibeti yeniden bedenlenme şekliyledir.
**Maniheist düşüncede gnostik bilgi, en yalın haliyle "iki tabiatı" ve "3 zamanı" kapsamaktadır.
*Tanrı başta olmak üzere her şey düalist bakış açısı kazanır.