Mehmet Ergüven

Mehmet Ergüven

Yazar
3.5/10
2 Kişi
·
6
Okunma
·
0
Beğeni
·
516
Gösterim
Adı:
Mehmet Ergüven
Unvan:
Türk Yönetmen, Yazar
Doğum:
1947
İlk ve orta öğremini İstanbul’da tamamlayan Mehmet Ergüven (1947), bir süre Ankara Devlet Konservatuvarı’na devam ettikten sonra Münih’te şan ve sahne yönetmenliği eğitimi gördü. 1977 yılında İzmir’e yerleşen Ergüven, sırasıyla İzmir Devlet Konservatuvarı ve 9 Eylül Üniversitesi’nde çalıştıktan sonra İzmir Devlet Opera ve Balesi’nde sahne yönetmeni olarak göreve başladı. Son çeyrek yüzyıl içinde aralarında Macbeth, Faust, Fidelio, Falstaff, Uçan Hollandalı, Don Giovanni, Figaro’nun Düğünü, vb. olmak üzere çok sayıda operayı bu kurumda sahneye koyan Ergüven, ayrıca Gılgameş’ten Deli Dumrul’a kadar bir dizi Türk operasının da sahnelenmesini üstlendi. 1979 yılında resim eleştirisine başlayan Ergüven, çeşitli dergilerde yazdığı görsel ağırlıklı denemeleri Sesle Renk Arasında (1987), Mavisakal Haklı (1991), Yoruma Doğru (1992), Sırdaş Görüntüler (1995), Pusudaki Ten (1998), Görmece (1988), Gölgenin Ucunda (2001) ile Kurgu ve Gerçek (2003) başlıklı kitaplarda toplarken, Mustafa Horasan, Ergin İnan, Devrim Erbil, Alp Tamer Ulukılıç, Neşet Günal, Neş’e Erdok ve Ahmet Yeşil’in biyografilerini de kaleme aldı.
Dolayısıyla her yeniden görmek, daha doğrusu farklı görmek, bakmaya karşı kazanılmış yeni ama buruk bir zaferdir, çünkü soru işaretlerinin sonu yoktur.
Erdok devamlı sıkılır ama yaşamdan değil, yaşama başkalarıyla ortaklaşa hak kazanmış olmayı nasıl kanıtlayacağını hala keşfedememiş olmanın sonucudur bu.
Erkek olmayan bir erkek
Ağaç olmayan bir ağaçta
Hem görüp, hem görmediği
Kuş olmayan bir kuşu
Hem vurdu, hem vurmadı
Taş olmayan bir taşla.
Yalnız izleyici değil, bazen ressam da bir başka resimde kendisiyle karşılaşır. Bir de şu var: Zaman ile çıktığı yarışı kazanan tüm başyapıtlar bir aynadır aslında ve bu yüzden her karşılaşmada yeniden kendimizi görme olanağı buluruz onlarda.
Kusurlarım, zaaflarım varoluşumu berbat ettiler ama var olmam var olduğumu düşünmem onlar sayesindedir.
208 syf.
·2/10
Tiyatro resim roman konusunda eleştirisel yaklaşım. İlğinize var ise tavsiye olunur. Çeşitli incelemeler mevcut. Meraklısına duyuru olsun. Sanatsal eleştiri
256 syf.
·5/10
Agır başlıyor mitolojiden örnekler veriyor. Fetişi konusunda örnekleri var. Kendimize itiraf etmekte zorlandığımız konular üzerine derleme yapmış. İlerleyen sayfalar daki konular la ilginç olmaya başlıyor

Yazarın biyografisi

Adı:
Mehmet Ergüven
Unvan:
Türk Yönetmen, Yazar
Doğum:
1947
İlk ve orta öğremini İstanbul’da tamamlayan Mehmet Ergüven (1947), bir süre Ankara Devlet Konservatuvarı’na devam ettikten sonra Münih’te şan ve sahne yönetmenliği eğitimi gördü. 1977 yılında İzmir’e yerleşen Ergüven, sırasıyla İzmir Devlet Konservatuvarı ve 9 Eylül Üniversitesi’nde çalıştıktan sonra İzmir Devlet Opera ve Balesi’nde sahne yönetmeni olarak göreve başladı. Son çeyrek yüzyıl içinde aralarında Macbeth, Faust, Fidelio, Falstaff, Uçan Hollandalı, Don Giovanni, Figaro’nun Düğünü, vb. olmak üzere çok sayıda operayı bu kurumda sahneye koyan Ergüven, ayrıca Gılgameş’ten Deli Dumrul’a kadar bir dizi Türk operasının da sahnelenmesini üstlendi. 1979 yılında resim eleştirisine başlayan Ergüven, çeşitli dergilerde yazdığı görsel ağırlıklı denemeleri Sesle Renk Arasında (1987), Mavisakal Haklı (1991), Yoruma Doğru (1992), Sırdaş Görüntüler (1995), Pusudaki Ten (1998), Görmece (1988), Gölgenin Ucunda (2001) ile Kurgu ve Gerçek (2003) başlıklı kitaplarda toplarken, Mustafa Horasan, Ergin İnan, Devrim Erbil, Alp Tamer Ulukılıç, Neşet Günal, Neş’e Erdok ve Ahmet Yeşil’in biyografilerini de kaleme aldı.

Yazar istatistikleri

  • 6 okur okudu.
  • 5 okur okuyacak.