Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Mehmet İnanç Turan

Mehmet İnanç TuranÖzgür Bir Dünya İçin Direnen Kasabalılar yazarı
Yazar
8.3/10
9 Kişi
39
Okunma
6
Beğeni
1.381
Görüntülenme

Mehmet İnanç Turan Sözleri ve Alıntıları

Mehmet İnanç Turan sözleri ve alıntılarını, Mehmet İnanç Turan kitap alıntılarını, Mehmet İnanç Turan en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsanlar en iyisinin, en doğrusunun kendi renk, inanç ve siyasetleri olduğuna, dünyanın başka yerlerinde yaşayanların daha talihsizce konumlanmış bulunduklarına inanırdı; Ruth da bu dar kafa yapısına sahipti. Eski zamanlarda Yahudilerin kadın olarak doğmadıklarına şükretmesinin; modern zamanlarda misyonerlerin, insanların inancını değiştirmek için dünyanın diğer ucuna gitmesinin sebebi, bu dar kafalılıktı. Yine aynı sebeple Ruth, farklı bir hayattan gelen bu adamı, kendi hayatındaki insanlara benzer kılmak için uğraşıyordu.
Reklam
Rosa Luxembourg’un sözü
Friedrich Engels bir keresinde şöyle demişti: Kapitalist toplum, ya sosyalizme doğru ilerlemek ya da barbarlığa geri dönmek gibi bir ikilemle yüz yüzedir. Bugün, Engels’in yaklaşık bir kuşak önceki kehanetindeki gibi dehşet verici bir önermenin önünde duruyoruz: Ya emperyalizmin zaferi, bütün kültürlerin yıkımı ve Antik Roma’daki gibi nüfusun boşalması, harap olma, yozlaşma, büyük bir mezarlık; ya da sosyalizmin zaferi
Kalkedon YayıncılıkKitabı okuyor
onurlu erkek pek yok o zaman
İnsanlık onuru taşıyan hiçbir erkek özgürlük içinde verilmeyen sevgiyi kabul etmez
Reklam
İki Soylu Akraba !
Bilmek, öğrenmek, anlamak, gerçeklere ulaşmak, görüntünün ötesindedir. Aranan gerçek, görünen şeyin üstünü kazımakla, derine inmekle bulunabilir.
Sayfa 243Kitabı okudu
Othello !
" Vicdanların en büyük kaygısı, günah işlemek değil, saklamaktır günahlarını."
Sayfa 177Kitabı okudu
ataerkil düzenin düşmesi devleti erkeği korkutur
Eşlik görevinde ve aile yetkesinde kendini belli eden zorlayıcı ahlak anlayışı, korkak ve güçsüz kişilerin ahlakıdır; bunlar, doğal sevgi yetenekleriyle yaşamayı göze alamadıkları şeyleri, boşu boşuna, polisin ve evlilik yasalarının yardımıyla elde etmeye çalışırlar
Reklam
Bu kitabı yazarken sadece Marx ve Engels'in kendi kitaplarından, mektuplarından, bu eserleri olumlu biçimde yorumlayan araştırmacılardan yararlanmadım. Marksizmi tümüyle inkar eden, Marksizmi orasından burasından çekiştiren burjuva ideologlarından, Marksizmde yanlışlar bulmak için yırtınan Marksizm eleştirmenlerinden, Marksizmin diyalektik tarihsel materyalizmini yok sayan idealist profesörlerden de olumsuz anlamıyla yararlandım: Onlarla polemik yapmadan Marksizmin bunlara verdiği yanıtları açıklamalarıma ekledim. Marksizmin değişik konulara bakışını sürece uygun aktarabilmek ve aradaki farkı, gelişimi gösterebilmek için aynı konuyu birçok yerde ele almak zorunluydu, bundan kaçınmadım. Olabildiğincce kısa-öz-net yazmaya çalıştım. Konsantre edilmiş bir çalışmadır bu. Okuyucunun aktardığım alıntıların çarpıcı yönünü hemen görebilmesi için, anlamı bozmadan gereksiz sözcüklerden ayıkladım; ama gerektiği yerde de tümünü aktardım. Marx ve Engels'in incelediğim yapıtlarının hangi tarihsel ortam içinde yazıldığını gösterebilmek için araya giriş bölümleri ekledim. Bu, tarihsel ortamı özetleyen "girişler" eserlerin daha iyi anlaşılmasını sağlamayı amaçlıyor. Son olarak bu kitap hem marksizmi bildiğini düşünenler için yazıldı; hem de bu satırların yazarı gibi Marksizmi yeniden, yeni bir gözle, köklü biçimde öğrenmek isteyenler için. Yıllarımı verdiğim bu çalışmanın, yıllarını özgür bir dünya umuduna verenlere ve verecek olanlara katkı yapması dileğiyle...
Sayfa 20 - Kalkedon YayıncılıkKitabı okuyor
Kış Masalı !
Gerçekten de sevgi ile rahatlık arasında diyalektik bir ilişki vardır. Rahatsızlık, felaket, kötü yaşam koşulları, sevgiyi olumsuz yönde etkiler. Ne çare ki, ekonomik olarak zengin bir yaşam da sevginin garantisi değildir. Zor koşullara dayanabilen bir sevgi, gerçek sevginin tohumunu taşır. Felakete dayanamayıp yüzünü değiştiren sevginin ise ne değeri olabilir?
Sayfa 232Kitabı okudu
Aleviler ahirete inanmadıkları için ahiret korkusu duymaz. “Ya düşer ya dayanır ya uçar Kıl gibi köprüden âdem mi geçer” Yunus Emre “Sırat kıldan incedir Kılıçtan keskincedir Varıp anın üstünde Evler yapasım gelir” Yunus Emre
syf.53-54
1 ocak 1842'de Ren bölgesinde Rheinische Zeitung (Ren Gazetesi) yayına başlar. Gazeteyi ekonomik olarak destekleyen güç liberal burjuva temsilcileridir; ama yazı kurulunda Sol Hegelciler vardır. Bauer kardeşler (Bruno Bauer, Edgar Bauer) işin içindedir. Marx, dostu Bruno Bauer'in etkisiyle bu gazeteye ilgi duyar. Mayıs 1842'den itibaren Ren Gazetesi'nin yazarı olur. 15 ekim 1842'de gazetenin editörlüğünü üstlenir, başyazar olarak yazılarını yayımlar. Sansürcü hükümetle Ren Gazetesi arasındaki çelişki Marx'ın yazılarıyla yavaş yavaş şiddetlenmeye başlar. Odun Hırsızlarına Karşı Yasa Üzerine Tartışmalar isimli makalesiyle yoksulların tarafında yerini alır. Marx Tanrıtanımazdır; ancak henüz komünist değildir. Hegelci düşünceleri soldan yorumlayan radikal bir demokrattır. Hegel'den ayrıldığı noktalar düşüncesinde büyümektedir. Ren Gazetesi'nde Marx'ın yazdığı en önemli makalelerden biri olan Kölnische Zeitung'un (Kolonya Gazetesi'nin) 179'uncu sayısının başyazısına verdiği yanıttır. Ren Gazetesi'nin 10-12-14 Temmuz 1842 tarihli sayılarında yayınlanan bu makale, Marx'ın felsefe-devlet-din konularındaki görüşlerinden parçalar taşır ve incelenmeyi hak eder. Kolonya Gazetesi Katolik kilisesini savunan, Prusya hükümeti ile uzlaşan bir yayındır. Hükümetin ajanı olan gazeteci Karl Heinrich Hermes, Ren Gazetesi'ni felsefe ve din konularıyla uğraştığı için eleştiren bir yazı yayımlar. Marx'ın Söz konusu makalesi Hermes'e karşı cevaptır.
Sayfa 53 - Kalkedon YayıncılıkKitabı okuyor
94 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.