Ey ilâhî mektubun nüshası ki o sensin.
Ve ey şahlar şahının güzelliğinin aynası ki o sensin.
Mademki âlemde senden başka şah yoktur.
Aradığın her ne ise kendinden başkası değildir. 40
Ey nüsha-i nâme-i ilâhî ki tûyî
V'ey âyine-i cemâl-i şehinşâhî ki tûyî
Bîrûn zi tu şâhî ki nist her çi der âlem est
Ez hod be-taleb her ân-çi ki tûyî
Şimdi ey kardeşim! Bu kâinatı gösteren ayna sensin. Senin kendinden hiç haberin var mı? Şimdi ey yâr! Bu nokta senin hakikatindir. Ondan da sürekli olarak harf meydana gelmektedir. Harfin gece gündüz meydana gelmesi kesintiye uğramaz. Daima uyanıktır, [13a] uyuması yoktur. Beden uyuyunca gören odur.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
40. Bu rubai Evhadüddin Kirmani'ye de (ö.635/1238) Mevlana Celaleddin Rumi'ye de Atfedilmektedir. Bk. Evhadüddin Kirmani, Divan-ı Ruab'iyyat haz. Ahmed Ebu Mahbub, Tahran, 1366, s.13; Mevlana Celaleddin Rumi, Külliyat-ı Şems, haz. Bediuzzaman Füruzanfer, Tahran, 1342, s.323. Bu bilgi için bk. Ahmet Karataş ''Abdurrahman Cami'nin Kaside-i Feride'sinin tercüme ve şerhi'' Divan Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 18 (2017), s.187
Sayfa 193 - İnsan Yayınları ☪ Birinci Baskı 2020Kitabı okudu
İnsan, içinde alemi barındırdığından (küçük bir alem olduğundan) bu alem itibar görür. Alemin dışı da insanın içi gibidir, onun içinde insan kıymetlidir.