Michael Stolleis

Michael StolleisYasanın Gözü yazarı
Yazar
7.8/10
6 Kişi
18
Okunma
4
Beğeni
309
Görüntülenme

Michael Stolleis Sözleri ve Alıntıları

Michael Stolleis sözleri ve alıntılarını, Michael Stolleis kitap alıntılarını, Michael Stolleis en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Adalet her şeyden önce meselenin aslına dikkat etmek; sonra karar vermede doğruluk ve satın alınamaz olmak erdemidir.
"...Karanlıklar Örtse de yeryüzünü Yurttaş güvendedir, Menfurca kötülükleri uyandıran gece Korkutamaz kimseyi Yasanın gözü nöbettedir."
Friedrich Schiller - Çan Şarkısı
Reklam
Her şeyi biliyor olmak, aynı zamanda pedagojiyle olsun cezalandırmayla olsun, her şeyi etkilemeyi istiyor olmaktı.
“Adalet her şeyden önce meselenin aslına dikkat etmek; sonra karar vermede doğruluk ve satın alınamaz olmak erdemidir.”
Sayfa 30 - Ayrıntı Yayınları
Yasanın içeriği boştur. Yasanın içeriği herhangi bir şey olabilir ve anayasa hukukuyla şeklen ve madden çelişmediği sürece normların hiyerarşisi içinde belirli bir mertebede yerini alır.
Bugün artık Fransız Devriminin yasayı tiranlıktan kurtuluşa, özgürlüğe ve eşitliğe giden altın bir yol olarak selamladıgı iyimserlik havası geçmiş bulunuyor. Yasanın oynadığı bu rol 19.yüzyıl içinde temelden degismistir.Yasa artık devrimci adalet fikrinin cismanileşmiş hali değil, millet meclislerinin elinde burjuva politikasının feodal geçmişe olduğu kadar "sosyal sorunlara" karşı da kullanıldığı bir enstrümanı, kısacası toplumu yonlendirmenin bir aracı olmuştur.Bu durum tam bir yüzyıl sonra o derece anlaşılır olmuştur ki bugün artık yasanın amaca yönelik ve kısa vadeli olarak topluma verilen siyasi bir emir olmaktan başka ne olabileceği sorusu bile şaşkınlık yaratmaya yetmektedir.
Sayfa 70
Reklam
Böylelikle 1789 öncesinde "göz" ün iç içe geçmiş geleneksel çizgisi ortaya çıkmış oluyor:Eskiçag , Eski Mısır ve Musevi-Hristiyan geleneği. Her üç çizgide, inayetle zorbalığı, yani himayetkâr iyi hükümdarla zorunlu ve yararlı gözetimi kaynaştıran en yüce varlığın her şeyi bilirliği ve adaleti anlayışında birlesmektedir. Hükümdar ne derecede dünyevi bir Tanrı ya dönüştürülüyorsa, her zaman gözeten Hükümdar-Tanrı tasviri de o derecede dünyevi metaforla aktarılmış olmaktadır.
Sayfa 45
Her şeyi biliyor olmak, aynı zamanda pedagojiyle olsun cezalandırmayla olsun, her şeyi etkilemeyi istiyor olmaktı.
Eski Mısır hiyerogliflerinde göz şeklinde ifade edilen ve hem Tanrı hem kral olan Osiris adaletin timsalidir.
Sayfa 36
Kısacası, 17. ve 18. yüzyılın adalet ve hükümranlık simgeselligi Musevi-Hristiyan, Greko-Romen ve Eski Mısır'a ait bir dil kullanmaktaydı ve bu büyük geleneklerin potasından kendisine her şeyi bilen, herkesi kollayan ve her şeyi denetleyen bir hükümdar gözü edinmişti.
Sayfa 37
Reklam
Stolleis bu kitabında Rönesans ve nihayet Aydınlanma döneminin ortaya çıkardığı özgür bireyin, toplumun hukuk anlayışı ve uygulayışı açısından kendi geçmişinden, geleneklerinden devraldığı yapılar ve bunların simgelerinin "yasa" kavramı, anlayışı ve uygulanışı olarak uğradığı değişimi çok tipik ve temel bir örnek olan "göz " simgesi üzerinden incelemektedir.
Sayfa 76
“20. yüzyılda din ve Tanrı’nın mağfireti siyasetin dışına atıldıktan sonra geriye sadece gözün bekçilik işlevi kalmıştır.”
Sayfa 69 - Ayrıntı Yayınları
Anayasa mahkemesinin daha da önemli işi, hiç durmadan çalışan yasa çıkartma makinesinin ürünlerini en kaba yanlışlardan arındırmak, sakat ürünleri üretime geri göndermek ve iyileştirilmesini istemek şeklindeki işlevidir. Modern parlamento yasası artık hiçbir metafizik temel üzerine kurulu değildir.
Sayfa 72 - Ayrıntı Yayınları
“Adalet her şeyden önce meselenin aslına dikkat etmek; sonra karar vermede doğruluk ve satın alınamaz olmak erdemidir.”
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.