Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Mücahit Yüksel

Mücahit YükselEmeviler Döneminde Hıristiyanlar yazarı
Yazar
Çevirmen
9.0/10
1 Kişi
3
Okunma
0
Beğeni
797
Görüntülenme

Hakkında

1978 yılında Konya'nın Bozkır ilçesinde doğdu. 2001 yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesin'den mezun oldu. 2009 yılında Arap Dili ve Balagatı Bilim Dalında Yüksek Lisansını, 2016 yılında ise İslâm Tarihi Bilim Dalında Doktorasını bitirdi. 2004 yılında Şırnak/Silopi ilçesinde öğretmenlik hayatına başladı. 2012 yılında Konya Mahmut Sami Ramazanoğlu İmam Hatip Lisesine atandı. 2015 yılında Fakültemizde Arap Dili ve Belağatı Ana Bilim Dalı Öğretim görevlisi oldu. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Tam adı:
Dr. Mücahit Yüksel
Unvan:
Türk Akademisyen ve Yazar
Doğum:
Konya, 1978

Okurlar

3 okur okudu.
3 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
(Hristiyanlar) Bir Müslümanın taraf olduğu hukukî ihtilaflar dışında hukuk davalarında ve hatta ceza davalarında dahi kendi dinî başkanlarının adlî teşkilatlarına ve usullerine tabi tutulmuşlardır.
Sayfa 115Kitabı okudu
Reklam
İslâmiyet, sadece inanç ilkelerini vazeden ve sosyal hayatı ihmal eden bir din değildir. Bilakis, Allah ile kulları arasındaki ilişkiyi belirlediği gibi insanların birbiriyle olan ilişkilerini de belirleyen, yani pratiği de önemseyen bir dindir.
Sayfa 226Kitabı okudu
Çünkü insanda kalp neyse, devlette de başkent aynı mesabededir ve merkez hangi renge boyanmışsa taşralar da ona göre şekil almaktadır.
Sayfa 216Kitabı okudu
Ahitlerini bozmaları durumunda -savaşmadıkları müddetçe- Ehli Zimme'nin öldürülmeleri, mallarının ganimet olarak alınması ve çocuklarının esir edilmesi caiz değildir. Bu durumda, güvenli bir şekilde varacakları yere varmaları için İslâm yurdundan çıkarılırlar. Şâyet gönüllü olarak çıkmazlarsa zorla çıkarılırlar. İbadet yerleri olarak kiliselerine de dokunulmaz ve kiliseleri yıkılmaz ama yeni kilise yapmalarına da müsaade edilmez.
Sayfa 114Kitabı okudu
Hristiyanlar arasındaki ihtilaflar IV. yüzyılda Arius ile yeniden alevlenmişti. Arius, "Baba" veya "Tanrı"nın sonsuz ve doğurulmamış olduğunu, oysa "Oğul" yani İsâ'nın, "Baba" tarafından yaratıldığını, dolayısıyla ikisinin aynı cevhere sahip olmadığını ileri sürmüştür. O, bu görüşüyle dolaylı olarak "İsâ"nın tanrı olduğu inancını reddetmiştir. Bunun üzerine İskenderiye Patriği, Arius'u afaroz etmiş ve topladığı bir sinod ile bu kararını tasdik ettirmiştir.
Henüz kayıt yok
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Henüz kayıt yok