Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Muhammed İbrahim El - Medeni

Muhammed İbrahim El - MedeniAllah İçin Sevmek yazarı
Yazar
9.0/10
2 Kişi
23
Okunma
1
Beğeni
318
Görüntülenme

Muhammed İbrahim El - Medeni Sözleri ve Alıntıları

Muhammed İbrahim El - Medeni sözleri ve alıntılarını, Muhammed İbrahim El - Medeni kitap alıntılarını, Muhammed İbrahim El - Medeni en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Allah'ın dostu, onun sevdiği, razı olduğu ve emrettiği şeyler de ona tabi olan; onun sevmediği, yasaklamış olduğu ve onu kızdıracak şeylerden uzak duran, ayrıca bunu başkalarına da tavsiye eden kimsedir. Allah'ın düşmanı ise bunun tam tersini yapar.
Allah ve Resulu bir mümin icin her seyden cok sevilendirler. Çünkü müminin kalbinde baska seylere yer kalmamistir. Hatta bir kimse, Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ona kendi nefsinden, çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha sevgili olmadıkça iman etmiş olmaz. Resûlallah (sav) şöyle der: "Nefsim elinde olana yemin ederim ki sizden biri, beni çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha fazla sevmedikçe iman etmiş olmaz" el-Buhari ve Müslim
Reklam
Her Müslüman'ın İslam ehline dostluk, İslam düşmanlarına düşmanlık göstermesi gerekir. Tevhid ve ihlas ehlini sevip onları dost edinmek; şirk ehline buğz edip onları düşman edinmek İslam akidesinin temellerindendir.
Kafirlerin için istiğfarda bulunmak ya da rahmet dilemek haram kılınmıştır. Zira bunlar onlara sevgiyi veya küfürlerini onaylamayı gerektirir. "Onlar için istiğfarda bulunsan da bulunmasan da birdir. Onlar için yetmiş kere istiğfar etsen Allah onları affetmeyecektir." et-Tevbe/80 "Cehennemlik oldukları anlaşıldıktan sonra yakınları dahi olsa müşrikler için marifet dilemek peygambere ve müminlere yakışmaz." et-Tevbe/113
Allah için sevmek ve Allah için Buğz etmek
Mümindeki Allah sevgisi onun için kendisi, malı ve evlatlarına olan sevgisinden daha üstündür. Küfre girmesi veya hayatını kaybetmesi arasında tercih yapmak zorunda kalsa, Küfre girmektense ateşe atılmayı tercih eder.
Sayfa 17
Allah azze ve celle Ali İmran suresi 31 ayette diyor ki: " Deki eğer Allah'ı seviyorsanız bana tabi olun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı affetsin. " Yani sevginin işareti onun sünnetini uygulamak ve sakındırdığı şeyleri terk etmektir. Ve o bizlere bidatlerden, şirkten ve şirke götüren şeylerden sakındırmıştır. Bunları işleyen kimse Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem'i seviyor olamaz, bunu iddia etse bile. Çünkü onu seviyor olsa ona tabi olurdu. Yaptığı şey ise ona tabi olmak değil, muhalefet etmek. Seven sevdiğine itaat eder, tabi olur; aykırı davranmaz!
Sayfa 117 - KarıncapolenKitabı okudu
Reklam
Bidat
Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem ümmetine ne kendi doğum gününü kutlamayı ne de başka birinin doğum gününü kutlamayı sünnet kılmıştır. Ne sahabe bunu yapmıştır ne tabiin ne de onlara uyanlar. Bu bidat bu ve benzeri Bidatleri ortaya çıkaran fatimilerin çıkarmış oldukları bir şeydir. Bazı yöneticiler de cehalet sonucu onları taklit etmişler, böylece insanlar arasında yayılmış ve dinden zannedilmeye başlanmıştır. Hakikatte saptırıcı bir bidattir ve büyük bir günah getirir. Ayrıca bu sadece kutlama ile yönetiliyorsa böyledir. Ama işin içine şirk de karışıyorsa örneğin rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'den yardım istemek dua etmek gibi bu ibadetler bidat olmayı da aşar ve Allah korusun büyük şirke düşürür.
Sayfa 116 - KarıncapolenKitabı okudu
" Kim bir cahiliye sancağı altında savaşır, bir gruba çağırır, bir grup adına kızar veya bir grubu destekler ve bu yolda ölürse, cahiliye üzere ölür." ( Müslim, en-nesai,Ahmed )
Sayfa 46 - KarıncaPolenKitabı okudu
Ümmetçilik
Nebi sallallahu aleyhi ve sellem şöyle demiştir: " Müslümanlar birbirine olan sevgilerinde tek bir beden gibidirler. Öyle ki o bedenin bir organı rahatsız olsa, tüm beden onu korur ve uykusuz halde geceler. " Yine şöyle der: " Bir mümin diğer mümin için birbirini destekleyip kuvvetlendiren bir yapı gibidir. " Bunu söylerken parmaklarını birbirine geçirdi...
Sayfa 100 - Karınca polenKitabı okudu
Acaba dine tabi olmak, pisliklerden uzak olmak aşırılık mı oldu ? Acaba aşırılık, Allah'ın insanlara gönderdiği resullerin yolundan gitmek yahut ta alemlerin rabbine iman etmek midir, yoksa resulün (sav) tabilerini kötülemek, zındıklık etmek, kâfirlerle dostluk edip onlara yağcılık yapmak, müslümanları bırakıp kâfirleri sevmek ve methetmek midir ?
Sayfa 67 - KarıncapolenKitabı okudu